Társasházban szabályos, hogy az irodának több közös költséget kell fizetnie?
lényegében csak a székhey lenne bejelentve, se hulladékban se ügyfélforgalomban nem lenne semmi, de a közös képviselő szerint ha egyszer iroda,akkor többet kell fizetni.
Megnéztem a társasházi törvényt, sehol nem ír ilyet.
Melyik jogszabályra hivatkozik a közös képviselő?
SZMSZ-ben ilyenről rendelkezni törvényi felhatalmazás nélkül nem lehet szerintem
A társasházi törvény szerint a közös költséget a Társasház Közgyűlése határozza meg. Határozhat úgy is, hogy a közös költségre speciális szabályokat ad. Például van tulajdoni hányad szerint, személyek száma szerint, forgalom szerint, vagy más szempont alapján. Ez tehát a Közgyűlés hatásköre.
Viszont a Közgyűlésnek a tagjai a tulajdonostársak. Ha az iroda tulajdonostárs, a közgyűlésen beleszólhat a közös költségbe. Ha viszont egy tulajdonostól bérel helyiséget, akkor kizárólag a bérbeadó és bérlő megegyezésén múlik a költség, senki más nem szólhat bele (legfeljebb a tulajdonostársnak megfelelő indokkal megtilthatják, hogy iroda céljára adja ki a tulajdonát).
köszi a válaszokat
sajnos logikus is, igazatok van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!