A "kermi" vizsgálatot kinek kell fizetni? A vásárlónak vagy az üzletnek?
Vettem egy vízálló cipőt, ami beázik és szeretném elküldeni bevizsgáltatni.Az üzlet közben bezárt.Azt szeretném kérdezni hogy nekem kell ezt intézni, vagy annak akitől vettem és kit terhelnek a költségek?
Blokkot sem kaptam.Hova forduljak reklamálni?
Kedves kérdező!
A legnagyobb baj az, hogy nem kapott (és nem kért) blokkot. Így ugyanis szavatossági jogainak intézési lehetőségei igen csekélyek.
A megszűnt bolttal kapcsolatos lehetőségekről iránymutatást itt olvashat: [link]
Azonban, ha még talál is jogutódot a megszűnt üzletet üzemeltetőhöz, vagy a kereskedőnek van máshol is üzlete, a blokk hiányában nem köteles foglalkozni a panaszával.
Nem írta azt sem, mikor vette a cipőt. Az első hat hónapban a kereskedőt terheli a bizonyítás, így a szakvéleményeztetés költsége is.
Szakvéleményt lábbeli ügyében sok piaci szereplőtől kérhet, az NFH vizsgálati díjairól itt tájékozódhat: [link]
Javasoljuk, hogy legközelebb körültekintőbben járjon el, és a blokkot mindenképpen kérje el, azt őrizze is meg szavatossági jogainak érvényesíthetősége érdekében.
Üdvözlettel: NFH admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!