Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Joga van egy internetszolgálta...

Joga van egy internetszolgáltatónak azért felbontania egy előfizető szerződését és korlátozni az internet hozzáférését, mert az előfizető egy fórumon nem túl szép, de igaz dolgokat állított a szolgáltatóról?

Figyelt kérdés

ISP: Dunaweb

Fórum: [link]


2009. szept. 11. 22:06
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Abszolút semmi joga nincs hozzá, amíg bírósági végzéssel ezt alá nem tudja támasztani. Ez bizony a szolgáltató részéről SZERZŐDÉSSZEGÉS, emellett pedig akár még önbíráskodás is lehet.

Ha becsületében, hírnevében sértve érzi magát, indítson ellened kártérítést, de addig, amíg jogosan ki nem mondták, hogy szankcionálhat, és azt, hogy MIVEL, addig ő ezt nem teheti meg.

Tessék erre felhívni a figyelmét és kérni a szerződésszerű állapot visszaállítását.


Viszont ha nem vagy elégedett a szolgáltatóval, akkor ez egy elég "jó" menekülési út tőle...

2009. szept. 11. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Sajnos nem nagyon van itt más... A szoláltatással elégedett voltam, viszont az ügyfelekkel úgy bánnak, mint valami kutyával :D

Nem ártana illemtan órákat tartani nekik... Igaz nekem sem, de legalább én nem ülök be egy telefon mögé ügyfelekkel trécselni :)

2009. szept. 11. 22:32
 3/5 anonim ***** válasza:

Attól függ, hogy mi állt a szerződésben, de nagy valószínűséggel nem volt rá joga. Pereld be őket!

Az a magyar mentalitás rákfenéje, hogy mindent lenyelünk, ezért bármit megpróbálnak lenyomni a torkunkon.

Szerintem kéne alapítani egy honlapot, ahol a különféle szolgáltatók ellen összefoghatnak az elégedetlen fogyasztók, hogy együtt, megerősödve szerezhessenek érvényt a jogaiknak.

2009. szept. 15. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A szolgáltató hivatkozhat az Etikai kódexre, amely a legtöbb szolgáltatónál az általános szerződési feltételekhez tartozik, DE először fel kell szólítania írásban az ügyfelet a szerződésszegő magatartásra, és amennyiben nem szünteti meg az ügyfél ezt a bizonyos magatartását meghatározott időn belül, felbonthatja a szerződést. Azonnali korlátozásnak csak akkor van helye, ha az előfizető olyan magatartást tanusít, ami vagyon, stb védelme érdekében dzükséges (pl: bankszervert akarsz feltörni épp). Persze itt elég nehéz a bizonyítani a dolgokat.

A szolgáltató csak írásban mondhatja fel a szerződést. Amennyiben ilyet nem kaptál, jogilag nem szűnt meg a szerződés, és minden olyan napra a szerződés alatt, amelyen nem kaptál szolgáltatást a havidíjad egy napra vetített összegének nyolcszorosa jár kötbérként a részedre.

Amennyiben kaptál felmondólevelet, abban meg kell indokolniuk a felmondás okát. Amennyiben ezzel nem értesz egyet illetve úgy gondolod, hogy nem jogos, akkor fordulj a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez ezzel. Harapnak az ilyenekre. Ilyenkor hivatalból indul eljárás és a szolgáltatónak kell bizonyítania a korlátozás jogosságát.


Még egy jótanács: amennyiben semmilyen értesítést nem kaptál arról, hogy megszűnik a szolgáltatásod, azonnal jelentsd be telefonon, mint hibát.

Ha kaptál, semmi gond: kinyomtat, fogyasztóvédelem, ha jogtalanul léptek fel, ügyvéd,kötbér...


További infók az internet szolgáltatás szabályairól:


[link]

2009. szept. 15. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
2009. szept. 17. 17:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!