Támogatnál egy ehhez hasonló természetvédelmi adót?
Szerintem nagyon olcsó a benzin ára. Persze mindenki arra panaszkodik hogy egyre drágább, de nézzünk már egy kicsit a dolgok mögé...
Ha drágább lenne a benzin, akkor több környezetkímélő autó jelenne meg, így végső soron a lakosság nem veszítene vele, csak nyerne.
Mondjuk, hogy kb 300 forint a benzin ára. Bár sehol nem néztem utána, csak tippelek de szerintem ebből úgy kb 100 forint lehet a szállítási költség, 150 forint az összes cég nyeresége(pl benzinkút, olajvállalat, szállítóvállalat), a maradék 50 forint úgy reális lehet előállítási költségnek. Nos ezek az értékek nem biztos hogy a valóságot fedik, de most nem is ennek van a jelentősége.
Szerintem az előállítási költségre nem kellene ilyen adót kivetni, viszont a szállítási költségre annál inkább. Szerintem a szállítási költségre mérve egy 200%-os adó reális lehet, illetve a cégek nyereségére egy 50% körüli.
Tehát összesen 275 forint adót kellene befizetni, így 575 forint körül lenne a benzin.
Ilyen árak mellett az autósok kétszer is meggondolnák, hogy járassák a motort vagy autóval járjanak a szomszédba... Fejlődhetnének a hazai termelésű vagy alacsony szállítási költségű, környezetkímélő üzemanyagok, és ezt az adókból befolyt összeggel is támogatni lehetne! Továbbá ritkábban kellene az utakat javítani, és fejlődne a magyar vasút. A tömegközlekedési eszközök attól függően, hogy mennyire alacsony az egy utasra jutó kilométerenkénti fogyasztás, kedvezményt kaphatnának.
Kérdező, itt nem adót kéne növelni, hanem:
1. biztonságossá kell tenni a nem autósoknak a közlekedést (pl. ne kapjon valaki a két szép szeméért jogsit, csak ha tényleg képes minimális balesetkockázattal közlekedni - olyan nincs, hogy 0; biztonságos kerékpárutak, biztonságos járdák, működő lámpák, jól látható felfestett zebrák),
2. elérhető árúvá és elérhető közelségűvé kéne tenni a környezetkímélő autókat és azok üzemanyagát (mert azt nem várhatod el, hogy pl. egy szülő a kicsi gyerekét csak távolról elérhető tömegközlekedés esetén el merje engedni egyedül, vagy gyalog-kerékpárral vágjanak neki, mikor neki is oda kell érnie a munkába - és a munkáltatók egyre könyörtelenebbek a kisgyerekesekkel szemben)
3. És könyörgöm, ne parancsolj mindenkit városokba, Budapest már így is dugig van emberekkel, ez csak növeli a munkanélküliséget, az oktatási intézmények telítettségét, a közlekedés nehézségét, a balesetveszélyt, én szívem szerint kiköltöznék Pestről, de nincs miből.
Sokat írtatok,nem olvasom el!
Szerintem,aki ijet kérdeznek,csökkentsük a fizetésüket 10ezer forinttal HAVONTA!!!
A cigisek nem önhibájukból lettek függők. A cigarettafüggőség, csakúgy mint a benzinfüggőség, mesterségesen és teljesen szándékosan lett kialakítva. Mivel ez a szabadpiaci rendszer (egyik) hibája.
Mélységesen megvetem azt akinek bármi köze van a cigaretta legyártásához, árusításához, reklámozásához(tudom hogy törvény tiltja a reklámozást de sajna rejtett módon továbbra is reklámozzák)
Viszont azt kell mondanom, úgy lenne igazságos, ha mindenki a várható életkora alatt ugyanakkora betegbiztosítási díjat fizetne. Azaz, mivel a dohányosok várható élettartama több évvel is rövidebb - nekik egy hónapban többet kelljen befizetni, életük során nagyjából ugyanannyit. Olyan kedvezményt lehetne tenni(sőt kellene), hogy a dohányosok betegbiztosításának egy részét, például a különbözet felét a dohánygyárak adójából(az eladott termékmennyiséggel arányosan) finanszíroznák.
Ha józanul belegondolunk, ez még egy igen toleráns gondolat: hiszen a dohánnyal(és egyéb drogokkal) nem élők valószínűleg kisebb költséget jelentenek a kórházaknak, mint a drogokkal élők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!