Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Támogatnál egy ehhez hasonló...

Támogatnál egy ehhez hasonló természetvédelmi adót?

Figyelt kérdés

Szerintem nagyon olcsó a benzin ára. Persze mindenki arra panaszkodik hogy egyre drágább, de nézzünk már egy kicsit a dolgok mögé...


Ha drágább lenne a benzin, akkor több környezetkímélő autó jelenne meg, így végső soron a lakosság nem veszítene vele, csak nyerne.


Mondjuk, hogy kb 300 forint a benzin ára. Bár sehol nem néztem utána, csak tippelek de szerintem ebből úgy kb 100 forint lehet a szállítási költség, 150 forint az összes cég nyeresége(pl benzinkút, olajvállalat, szállítóvállalat), a maradék 50 forint úgy reális lehet előállítási költségnek. Nos ezek az értékek nem biztos hogy a valóságot fedik, de most nem is ennek van a jelentősége.


Szerintem az előállítási költségre nem kellene ilyen adót kivetni, viszont a szállítási költségre annál inkább. Szerintem a szállítási költségre mérve egy 200%-os adó reális lehet, illetve a cégek nyereségére egy 50% körüli.

Tehát összesen 275 forint adót kellene befizetni, így 575 forint körül lenne a benzin.


Ilyen árak mellett az autósok kétszer is meggondolnák, hogy járassák a motort vagy autóval járjanak a szomszédba... Fejlődhetnének a hazai termelésű vagy alacsony szállítási költségű, környezetkímélő üzemanyagok, és ezt az adókból befolyt összeggel is támogatni lehetne! Továbbá ritkábban kellene az utakat javítani, és fejlődne a magyar vasút. A tömegközlekedési eszközök attól függően, hogy mennyire alacsony az egy utasra jutó kilométerenkénti fogyasztás, kedvezményt kaphatnának.


2010. nov. 15. 19:27
1 2 3 4
 31/38 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, itt nem adót kéne növelni, hanem:

1. biztonságossá kell tenni a nem autósoknak a közlekedést (pl. ne kapjon valaki a két szép szeméért jogsit, csak ha tényleg képes minimális balesetkockázattal közlekedni - olyan nincs, hogy 0; biztonságos kerékpárutak, biztonságos járdák, működő lámpák, jól látható felfestett zebrák),

2. elérhető árúvá és elérhető közelségűvé kéne tenni a környezetkímélő autókat és azok üzemanyagát (mert azt nem várhatod el, hogy pl. egy szülő a kicsi gyerekét csak távolról elérhető tömegközlekedés esetén el merje engedni egyedül, vagy gyalog-kerékpárral vágjanak neki, mikor neki is oda kell érnie a munkába - és a munkáltatók egyre könyörtelenebbek a kisgyerekesekkel szemben)

3. És könyörgöm, ne parancsolj mindenkit városokba, Budapest már így is dugig van emberekkel, ez csak növeli a munkanélküliséget, az oktatási intézmények telítettségét, a közlekedés nehézségét, a balesetveszélyt, én szívem szerint kiköltöznék Pestről, de nincs miből.

2010. nov. 16. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/38 anonim ***** válasza:
100%

Sokat írtatok,nem olvasom el!


Szerintem,aki ijet kérdeznek,csökkentsük a fizetésüket 10ezer forinttal HAVONTA!!!

2010. nov. 18. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/38 anonim ***** válasza:
Ha 500 felett lesz a benzin akkor ne csodálkozzon a sok természetvédő meg critical faszos biciklis hogy hú de jó is az kevesebb kocsi. Max annyit értek el hogy sokan nagyobb gallytörőt szerelnek fel és vigyorogva gázolják el az ilyeneket.
2010. nov. 18. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/38 anonim ***** válasza:
76%
Én személy szerint ki nem állhatom autókat (és sok autóvezetőt sem), de amit írsz nem megoldás. Ehelyett a tömegközlekedést kellene fejleszteni, új vonalakat építeni, sokkal több buszt forgalomba állítani, a meglévőket korszerűsíteni/kicserélni. (És ez most könyörtelen lesz, de megszabni azt, hogy alkoholista, igénytelen, büdös embereket ne engedjenek fel, mert tudod ez is sokaknak elveszi a kedvét). Emellett persze támogatni kell a bicikliseket, meg a környezetkímélő járműveket, de csak azután lehet benzin árat emelni, miután a többi alternatíva is megéri az embereknek. Szóval röviden előbb befektetni kéne, és utána behajtani azokon, akik más lehetőségek mellett is benzines kocsikkal közlekednek.
2010. nov. 19. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/38 anonim ***** válasza:
51%
semmilyen formába nincs joga senkinek semmit behajtani azokon akik autókkal közlekednek.
2010. nov. 20. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/38 anonim ***** válasza:
0%
Már hogyne lenne! A cigin is jó magas adó van (és lesz magasabb is), és nagyon helyes, mert károsítja a többi embert és a környezetet is. Akárcsak a mértéktelen autózás.
2010. nov. 22. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/38 anonim ***** válasza:
21:45 - A magas adó nem tartja vissza a függőt, hogy megvegye. Csináltak már más alternatívát nekik elérhető áron, úgy, hogy az érzés is megmaradjon? Nem igazán... Alternatívát kell biztosítani, elérhető áron, úgy, hogy maradjon meg az érzés, de ugyanakkor ne legyen káros, és akkor lesznek, akik azt választják, és akkor már lehet nyomást gyakorolni másképp is, addig, amíg nincs megfelelő alternatíva, felesleges az adókkal játszani. Szeretnénk mi is környezetkímélő autót, de nincs pénzünk megvásárolni, az eddigi autóinkat is használtan vettük, mert csak arra van pénz, ami jó is a céljainknak, 800.000Ft-nál apám még nem költött többet autóra.
2010. nov. 23. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/38 A kérdező kommentje:

A cigisek nem önhibájukból lettek függők. A cigarettafüggőség, csakúgy mint a benzinfüggőség, mesterségesen és teljesen szándékosan lett kialakítva. Mivel ez a szabadpiaci rendszer (egyik) hibája.


Mélységesen megvetem azt akinek bármi köze van a cigaretta legyártásához, árusításához, reklámozásához(tudom hogy törvény tiltja a reklámozást de sajna rejtett módon továbbra is reklámozzák)


Viszont azt kell mondanom, úgy lenne igazságos, ha mindenki a várható életkora alatt ugyanakkora betegbiztosítási díjat fizetne. Azaz, mivel a dohányosok várható élettartama több évvel is rövidebb - nekik egy hónapban többet kelljen befizetni, életük során nagyjából ugyanannyit. Olyan kedvezményt lehetne tenni(sőt kellene), hogy a dohányosok betegbiztosításának egy részét, például a különbözet felét a dohánygyárak adójából(az eladott termékmennyiséggel arányosan) finanszíroznák.


Ha józanul belegondolunk, ez még egy igen toleráns gondolat: hiszen a dohánnyal(és egyéb drogokkal) nem élők valószínűleg kisebb költséget jelentenek a kórházaknak, mint a drogokkal élők.

2010. nov. 24. 16:23
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!