Támogatnál egy ehhez hasonló természetvédelmi adót?
Szerintem nagyon olcsó a benzin ára. Persze mindenki arra panaszkodik hogy egyre drágább, de nézzünk már egy kicsit a dolgok mögé...
Ha drágább lenne a benzin, akkor több környezetkímélő autó jelenne meg, így végső soron a lakosság nem veszítene vele, csak nyerne.
Mondjuk, hogy kb 300 forint a benzin ára. Bár sehol nem néztem utána, csak tippelek de szerintem ebből úgy kb 100 forint lehet a szállítási költség, 150 forint az összes cég nyeresége(pl benzinkút, olajvállalat, szállítóvállalat), a maradék 50 forint úgy reális lehet előállítási költségnek. Nos ezek az értékek nem biztos hogy a valóságot fedik, de most nem is ennek van a jelentősége.
Szerintem az előállítási költségre nem kellene ilyen adót kivetni, viszont a szállítási költségre annál inkább. Szerintem a szállítási költségre mérve egy 200%-os adó reális lehet, illetve a cégek nyereségére egy 50% körüli.
Tehát összesen 275 forint adót kellene befizetni, így 575 forint körül lenne a benzin.
Ilyen árak mellett az autósok kétszer is meggondolnák, hogy járassák a motort vagy autóval járjanak a szomszédba... Fejlődhetnének a hazai termelésű vagy alacsony szállítási költségű, környezetkímélő üzemanyagok, és ezt az adókból befolyt összeggel is támogatni lehetne! Továbbá ritkábban kellene az utakat javítani, és fejlődne a magyar vasút. A tömegközlekedési eszközök attól függően, hogy mennyire alacsony az egy utasra jutó kilométerenkénti fogyasztás, kedvezményt kaphatnának.
Fejleszteni kéne a közúti biztonságot, hogy több embernek legyen kedve biciklizni, mint Hollandiában.
Ezután mindenféle adókat kell kiróni az autókra.
"Ha drágább lenne a benzin, akkor több környezetkímélő autó jelenne meg, így végső soron a lakosság nem veszítene vele, csak nyerne."
- Haha, ja persze... senkinek sem poén a kevesebbet foygasztó autók gyártása, amíg így is megveszik a benzint. Ráadásul persze közlekedhetnénk mi bárhogy, de a boltokba az árukat nem biciklivel fogják behordani, és mivel az szállítás ára az árukon is megvan, így egyáltalán nem járnánk jól.
500 forintos benzin?
és adsz munkahelyet is borsodban ami megközelithető tömegközlekedve???
nem jókedvemből járok kocsival dolgozni,hanem mert tömegközlekedve 2 óra alatt érek be,télen még több is...közelebb nincs munkahely,beköltözni nem tudok
biciklizni meg napi 2x 60km-t...gondolkodj már...
"Mondjuk, hogy kb 300 forint a benzin ára. Bár sehol nem néztem utána, csak tippelek de szerintem ebből úgy kb 100 forint lehet a szállítási költség, 150 forint az összes cég nyeresége(pl benzinkút, olajvállalat, szállítóvállalat), a maradék 50 forint úgy reális lehet előállítási költségnek. Nos ezek az értékek nem biztos hogy a valóságot fedik, de most nem is ennek van a jelentősége."
tedd már meg magadnak és világnak az a szivességet, hogy mielött nekiállsz "gondolkodni" legalább hangyányit utánanéznél a dolognak...
jelenleg minálunk a banzin árának 59%-a adó. a (mondjuk) 300 Ft-ból 177-et állambácsi lazán zsebretesz. a maradék 123 Ft az előállítás, szállítás stb. és még egyébként ebből is kell persze adózni tekintve, hogy aki résztvesz a folyamatban, az ügyebár járulék, személyi jövedelemadó, nyereségadó stb.
19.50: a lényeg ugyanaz... tudtam, hogy eddig is volt rajta adó, de mivel ott az én általam említett dolgokat nem külön, hanem teljesen egyenlő arányban adóztatták így ez csak részletkérdés... a lényeg az hogy így is aránytalanul olcsó...
Gondoltam hogy mindenki egyből abból a szemszögből nézi, hogy ez neki milyen rossz lenne. De nem egyik napról a másikra vezetnek be ilyesmit, hanem pl ha 10 éven keresztül fokozatosan növelnék az adó mértékét, amíg a kívánt értéket el nem érik, akkor lenne idő arra, hogy a változások bekövetkezzenek. Most is vannak nagyon alacson fogyasztású autók, a sima benzinesek között is, de ez ösztönözné a többi üzemanyag fejlesztését... 10 év alatt pedig bőven változnának annyit a dolgok, hogy ez a dolog ne okozzon kellemetlenséget senkinek...
Az ötletemet egyébként is vitaindítónak szántam...
De persze senki sem állt elő konstruktív ötletekkel, hanem egyből a jó magyar mentalitás szerint leugatott...
nincs rendben,mert hiába gyártanának mégkisebb fogyasztású kocsit,vagy környezetkimélőbb anyagokkal működőt,az ország 85%-a nem tudná megvenni,mert örül ha a félmilliós suzukiját megtudta venni hitelre,és még azt fogja fizetni a következő 10 évben
és a fizetések is a béka segge alatt vannak (ne számoljunk a milliomosokkal,nekik mind1 h 300 vagy 3000 a benzin literje),amig valami új,addig nagyon drága...tehát még ha valahogy meg is veszem a környezetkimélő kocsit,abba is drága lenne az üzemanyag,meg mivel új,a szerelése is drágább lenne (bezzeg a ladában simán tudok nőként is cserélni mindent,egy csavarhúzó elég)
és józsibácsi nem fogja lecserélni a kocsiját,és sok józsibácsi van...
19:37
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!