Támogatnál egy ehhez hasonló természetvédelmi adót?
Szerintem nagyon olcsó a benzin ára. Persze mindenki arra panaszkodik hogy egyre drágább, de nézzünk már egy kicsit a dolgok mögé...
Ha drágább lenne a benzin, akkor több környezetkímélő autó jelenne meg, így végső soron a lakosság nem veszítene vele, csak nyerne.
Mondjuk, hogy kb 300 forint a benzin ára. Bár sehol nem néztem utána, csak tippelek de szerintem ebből úgy kb 100 forint lehet a szállítási költség, 150 forint az összes cég nyeresége(pl benzinkút, olajvállalat, szállítóvállalat), a maradék 50 forint úgy reális lehet előállítási költségnek. Nos ezek az értékek nem biztos hogy a valóságot fedik, de most nem is ennek van a jelentősége.
Szerintem az előállítási költségre nem kellene ilyen adót kivetni, viszont a szállítási költségre annál inkább. Szerintem a szállítási költségre mérve egy 200%-os adó reális lehet, illetve a cégek nyereségére egy 50% körüli.
Tehát összesen 275 forint adót kellene befizetni, így 575 forint körül lenne a benzin.
Ilyen árak mellett az autósok kétszer is meggondolnák, hogy járassák a motort vagy autóval járjanak a szomszédba... Fejlődhetnének a hazai termelésű vagy alacsony szállítási költségű, környezetkímélő üzemanyagok, és ezt az adókból befolyt összeggel is támogatni lehetne! Továbbá ritkábban kellene az utakat javítani, és fejlődne a magyar vasút. A tömegközlekedési eszközök attól függően, hogy mennyire alacsony az egy utasra jutó kilométerenkénti fogyasztás, kedvezményt kaphatnának.
"Szerintem a szállítási költségre mérve egy 200%-os adó reális lehet,"
Szerinted akkor ki vállalná a szállítást? Vagy hogy érted ezt a 200%-ot?
Én támogatnám. Egy kicsit megmozgatná a tespedt magyarságot.
Tipikus példa erre 19:37 - az ilyeneket, hogy nem tudok beköltözni, egyszerűen nem tudom elfogadni. Nyakra-főre veszik az emberek az autót meg a lakást, mintha olyan hű, de gazdagok lennének, aztán meg sírnak, hogy nem tudnak megélni.
Igenis el lehet költözni, ha kell, igenis biciklire kell ülni (nyilván nem 2szer 60 km-re, de 2szer 30ra már simán), és igenis lehet élni autó nélkül is. Csak ezt ma sokan hajlamosak elfelejteni...
"Én támogatnám. Egy kicsit megmozgatná a tespedt magyarságot."
Mért mozgatná meg? Tankol whiskyt és szarik a fejedre.
"De persze senki sem állt elő konstruktív ötletekkel, hanem egyből a jó magyar mentalitás szerint leugatott..."
Költözz az Usába, marharépa.
19:37 vagyok
képzeld,ha tehetném simán költöznék,de eladhatatlan a lakás,ha albérletbe költözök,akkor max 2 nap és kirámolják
bicikli...bicikli út nélkül hogy? még a motorost is elgázolják...meg a rendőr engem büntetne meg mert főúton biciklizek,nem a 200al hajtó mercist...
van pénz kocsira...huszonéves a kocsi...
tanulni kellett volna? képzeld,tanultam,tanulok,keresek 170ezret,de ebből támogatni kell a szülőket,mert 50 felett ha megszünik a munakhely,nem tud másikat keresni
szóval ha megveszi valaki a lakást annyiért amiért lehet másikat venni,vagy hoznak közelebb munkahelyet,akkor bebiciklizek,télen is...hidd el,nekem sem öröm hogy benzinre havi 30 simán elmegy
Kérdező, abba belegondoltál, mennyivel olcsóbb egy benzines autó egy környezetkímélőnél? Nem elég a benzin árán változtatni, a járgány árán is kell, mert sokaknak csak benzinesre telik, és abból is még többeknek csak használtra.
Ja, és mit csinálnál a tömegközlekedési eszközökkel? Mert azokat is időszerű lenne már ha nem is környezetkímélővé, de normális állapotúvá alakítani.
"Szerintem nagyon olcsó a benzin ára." ez nem igaz.
"Ha drágább lenne a benzin, akkor több környezetkímélő autó jelenne meg" ez szintén nem igaz mert óriási a kereslet mind a mai napig a nagyköbcentis nagy kasztnis luxusautókra és a gyártók ezt szem előtt tartják.
"Mondjuk, hogy kb 300 forint a benzin ára. Bár sehol nem néztem utána" ebben az egyben igazad van mert tényleg nem néztél utána.
"Ilyen árak mellett az autósok kétszer is meggondolnák, hogy járassák a motort vagy autóval járjanak a szomszédba..." jobb ha elhiszed hogy mais több tizezer ember kényszerből használja az autóját mégha utál is vezetni.
"Továbbá ritkábban kellene az utakat javítani" ez szintén nem igaz mert a magyar utépitések 95 %-a korrupció mivel felveszik rá az x millió/milliárd forintot, 10%-ából kész az út, a többi megy zsebre.
"és fejlődne a magyar vasút."
miért?
egyébként tudod reálisan nézve a dolgot megint menne fél évig a hőbörgés hogy 500 ft a benzin, aztán mindenki pontosan ugyanugy ugyanannyit és ugyanazzal az autóval autózna...ennyi
nem emlékszel régen mennyi volt a benzin? túléltünk már egy drasztikus áremelkedést mégis ugyanaz van. megint mégjobban megszorulálnának az emberek és kész. apámnak attól még mindig nem menne busza kifele a munkahelyére hogy 500 ft benzin...
Mondjuk például az elektromos autó nem azért drága, mert alacsony a kereslet, hanem mert a főbb szabványok, szabadalmak kezelési joga a nagy olajcégek kezében van, és szándékosan tartják magasan az árakat... De ha eladhatatlan lesz a benzin, kénytelenek lesznek váltani.
A másik dolog, hogy lehet, hogy nem holnapután, lehet hogy nem is a mi életünkben, de el fog fogyni a kőolaj, akor úgy is be kell ennek következnie...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!