Pontosan mi a határ a vélemény és a rágalmazás között?
Egyik ismerősömnek van egy műhelye, nagyon jól dolgozik rengeteg visszatérő ügyfele van országszerte, sokan meg vagyunk vele elégedve. Pár hete volt egy ügyfele akivel megjárta. Egy csávó igénybe vette a szolgáltatást, tudta hogy mit kért és a végén is meg volt elégedve mindent rendben talált. Aztán két napra rá jött a fekete leves hogy így meg úgy nem jó, ő kéri vissza a pénzét és mellé a sok rizsa. A csávó ezt a sztorit Google véleményekre is kiírta valamint Facebookon a helyi városi közösségbe. Ott is kb mindenki körbe röhögte, nagyon c..kodás szaga volt a dolognak, potyázni akart csak.
Itt merült fel bennem a kérdés, hogy mi a lényegi különbség a vélemény és a rágalmazás/becsületsértés között? Nyilván mindenkinek lehet rossz véleménye de szerintem van egy bizonyos határ ahol már rágalmazás illetve becsületsértés lehet.
Nem ilyen tiszták a határok, hogy meg lehessen mondani pontosan hol van vége a te szólásszabadságodnak és hol kezdődik a másik "becsülete". Ezt a konkrét ügy körülményei ismeretében lehet megmondani.
Amit te felvázoltál, ott (technikailag) szinte biztos, hogy felelősségre vonható a pali - feltéve, hogy a feltételezés, miszerint "potyázni akar csak", igaz. Tudatosan, hazugsággal valakinek (az üzletének) ártani (próbálni) egyértelműen törvényt sért. Hogy ennek mennyi értelme lenne, az már más kérdés.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!