Ha azt akarom, hogy a számos főút mellett megtalálható hármas tiltótáblák (kerékpárral, mg. járművel, állati erővel vont járművel behajtani tilos) táblák nagy részét távolítsák el, kire szavazzak 2026-ban?
Mindenki találkozott már velük, aki valaha közlekedett Magyarországon lakott területen kivul.
Ezek azonban
1. ellehetetlenítik a kerékpáros közlekedést sok helyen,
2. az európai mintákkal ellentétesek (máshol alig van ilyen, kivételesen indokolt esetekben, a Balkánon épp úgy, mint a fejlett nyugaton)
3. jogszabálysértően kerültek kihelyezésre (általában)
Bárhogy kutakodtam, nem találtam sem komolyan vehető, sem kevésbé komolyan vehető politikai alakulatot, ami ezzel foglalkozott volna. Még a magukat előszeretettel európainak valló pártoknak (pl. Momentum) sem volt fontos, hogy ezt a szégyent lemossuk magunkról.
Vagy elnéztem valamit és mégis van ilyen formáció? A teljes eltörlés sem lenne ellenemre, elvégre nem véletlenül nem alkalmazzák ezeket a táblákat máshol, de nekem annyi is elég lenne, ha a leglényegesebb helyekről eltávolítanák, vagyis nem lenne olyan többé, hogy két szomszédos, a főúton egymástól 15 km távolságra fekvő települések között a távolság biciklivel 60 km, és ne legyenek olyan települések, amiket egyáltalán nem lehet megközelíteni kerékpárral aszfaltozott úton.
Kire érdemes szavazni, kinek a programjában található meg ez a probléma?
Forgalmas főutakon nem véletlen nem lehet lassú járművekkel közlekedni.
Balesetveszélyes és lassítja a forgalmat.
Ellenben mellékutakon,alacsonyabb rendű utakon ahol jelentősen gyérebb a forgalom, semmi sem tiltja,hogy kerékpárral vagy traktorral menj.
#1 Más országokban érdekes módon nincsenek ilyen problémák. Romániában nem veszélyesek a főútak? Vagy Olaszországban?
A mellékutakat meg cseszhetem, ha az úticélom nem arra található. Nem mindenki a sport öröméért kerékpározik.
#2 Senki sem beszélt gyorsforgalmi utakról. Autópályán, autóúton lassú járműveknek nincs helye, ez vitán felül áll. Ilyen igény aligha merült fel. Ahol mégis, ott ennek eleget is tettek a gyorsforgalmi melletti kerékpárutakkal (lásd. M0 hídjai)
3#
Más országokban, van kerékpár út a főút mellett.
Magyarországon is van pár helyen, de közel nem mindenütt még.Folyamatosan építik őket ki olyan helyeken, ahol igény van.
Várostól 5-10 km-re levő faluba nyilván van, mivel van rá igény.
De, hogy Győrt összekösd Sopronnal, annak nincs értelme.
Mellesleg ez sem igaz, hogy más országokban van kerékpárút a főút mellett.
Romániában például alig van lakott területen kívüli infrastruktúra, ami van, az is Isten háta mögötti töltéseken.
Például ha Kolozsvárról Budapestre akarok kerékpározni, a magyar határig semmiféle probléma nem merül fel, nyugodtan kerékpározhatok a DN1-n. A határátlépés után azonban sem a 42-es főút, sem a 4-es főút Pest vármegyèn kívüli szakasza nem használható szabályosan.
Itt tartunk jelenleg, Románia (nem Hollandia vagy Dánia) iskoláz bennünket, mert csúnyán lemaradtunk. Egyszerűen nem hiszem el, hogy nincs egy épeszű pártelnök sem, akit ez a szégyen nem zavarna
#7 Más országokban érdekes módon nem okoz gondot a sofőröknek, hogy holmi egy nyomon haladó járművet biztonságosan megelőzzenek.
Miért ennyire tehetségtelenek a magyar sofőrök, hogy ilyen intézkedésekre van szükségük?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!