Webshopból (kazánpro) vásároltam egy új bojlert. Futár kihozta bevan horpadva ahogy kinyitottam. Kazánprot hívtam csak próbálnák hárítani a felelősséget másra. Mi tudok ez esetben tenni? Fogyasztóvédelem? Vásárlástól elállás?
11) ott legalább találhatnak értékesebb dolgot.vagy csak kibaszásból csinálják.
Kérdező, a #6-os jól írta, kötelesek 3 napig visszavenni.
Olvasd el az Általános szerződési feltételeket (ÁSZF) az oldal legalján van, a 6.10 - a 6.18-as pontig.
És még valahol (azt hiszem feljebb), le van írva az ÁSZF-ben, hogy miképpen kell nekik visszaküldened.
De hívd fel őket, ha a 3 napon belül vagy, hogy akkor meséljék már el neked, hogy mi a helyzet a 3 napos visszavétellel?
Ugyanis az is benne van, hogy ha kívülről sértetlen a csomagolás, a futár nem köteles megvárni amíg kinyitod.
Márpedig a dobozon nem látsz át.
A csomagolás teljesen hibátlan, sérülésmentes volt? Mert ha nem, akkor a szállító az illetékes. De ha nincs jegyzőkönyv a sérült csomagolásról, akkor legfeljebb akkor, ha a csomagolás jellege (pl. buborékfólia) miatt nem volt felismerhető a sérülés.
Ha sérülésmentes volt csomagolás, akkor csak az eladóval lehet egyezkedni, amennyiben 3 napon belül visszajeleztél nekik. (Nem azt írják, hogy 3 napon belül kicserélik vagy visszaveszik, hanem hogy csak 3 napon belüli visszajelzésnél fogják érdemben vizsgálni.)
A webes rendelésekre 14 napos elállás vonatkozik, de mivel te már jeleztél, hogy sérült a termék, és a sérülés okozását, ugye, nem sikerült senkire rábizonyítani, épp ez a gondod. Így a sérülést rád fogják verni, és nem fognak (vagy csak részben fognak) visszautalni.
Fogyasztóvédelem jelenleg nincs Mo-on. (Békéltető testületek vannak, de ők semmit nem fognak csinálni, ha nem fogadsz saját pénzen szakértőt. Saját tapasztalat. A forgalmazó is csak kiröhögött, és azt mondta, forduljak nyugodtan a Békéltető Testülethez. Ő már tudta, hogy ez egy vicc. Egy Oleo-Mac fűrész volt egyébként, aminek a garanciális javítását nem voltak hajlandóak kifizetni.)
Tehát próbálj egyezkedni az eladóval, ha a 3 napon belül visszajeleztél neki, és csomagolás sértetlen, amiről fotód is van.
Ellenkező esetben állj le, mert nincs esélyed, csak idegesíted magad feleslegesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!