Hogyan kell érteni a dízel üzemű autók kitiltását Budapestről? A tervezet nem fogalmaz pontosan.
Autóvásárlás előtt állok de évekkel ezelőtt volt utoljára saját autóm, így már nem vagyok annyira képben ezekkel a dolgokkal. A kínálatban több a megbízható dízel, viszont sajnos a hírek szerint ezeket ki fogják tiltani a fővárosból. Már csak az a kérdés, hogy pontosan hogyan is kell értelmezni a tiltást:
"2024-ben csak Euro 4-esnél, 2026-ban pedig csak Euro 5-ösnél jobb besorolású dízelautókkal lehessen közlekedni."
Az Euro 4-esnél jobb azt jelenti, hogy 24-től már csak Euro 5, az Euro 5-ösnél jobb besorolású pedig azt jelenti, hogy 2026-tól már csak Euro 6 vagy annál jobb autóval lehet kocsikázni a városban? Vagy ebbe beletartozik az Euro 5-ös is? Mert nem fogalmaz egyértelműen a tervezet. És ha netán az Euro 5 is még beletartozik 2026 után, akkor ismert-e már, hogy meddig lehet majd ezeket is használni? Pl. 2028 után már azt sem lehetne használni.
A problémám az, hogy nem vennék egy Euro 5-ös dízelt ha 2026 után már se nem tudnám használni, se nem tudnám eladni. Persze nem akarok ilyen öreg autót 10 évig vezetni, csak azért nem mindegy, hogy mondjuk 3-5 éven belül használhatatlanná és eladhatatlanná válik vagy sem.
Köszi!
Elég pontosan fogalmaz.
"Euro 5-ösnél jobb besorolású"
Ebbe miért tartozna bele az Euro 5?
Pont ezért nem fog ez így működni.
A magyar nép csóró, a járműpark öreg. Nem lehet csak úgy kitiltani a szennyező dízeleket, mert nincs pénzük az embereknek cserélni.
#2
Budapesten kívül vígan megveszik, nyomott áron.
,,A Levegő Munkacsoport azt szorgalmazza, hogy 2022 júliusától kezdve több éven át, fokozatosan vezessék be a korlátozást, először a védett övezetekben, majd a Nagykörút és a Budai körút által határolt területen, végül pedig úgy, hogy a főváros területén 2024-ben csak Euro 4-esnél, 2026-ban pedig csak Euro 5-ösnél jobb besorolású dízelautókkal lehessen közlekedni. A belváros ilyen értelmű zöldítése közben a helyi lakosok 2022 júliusáig regisztrált autói átmenetileg mentesülnének a korlátozás alól.”
Tehát igen, eszerint 2024-től csak Euro 5, Euro 6 (és Euro 7, ha lesz addigra ilyen), 2026-tól pedig csak Euro 6 és esetlegesen Euro 7.
Mondjuk elég szürreálisan hangzik, hogy 2024-ben már csak 15 évnél újabb, 2026-ban pedig már csak 12 évnél újabb dízel autók közlekedhetnek majd Budapesten.
Támogatom, hogy tegyünk a tisztább levegőért és a környezetszennyező autók kiszorításáért, de ez kb. német szabályozás lesz magyar pénztárcával.
#3: Mit vesznek meg? A rengeteg csóró ember most öreg dízellel jár a városokban, attól még, hogy ő el tudná adni falura a dízeljét, nem fog tudni 2-3-szoros áron venni jobbat.
#2
#7
Vesz majd benzinest, mivel azokkal semmit sem fognak kezdeni. A 40 éves szabványmentes benzines ezek szerint jobb, mint egy agyonszabályozott (jelenleg) 12 éves dízel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!