2004 után gyártott autókat tényleg kevesebb időre tervezik mijt a 2004 előttieket?
Egy hozzá értő ember mondta, hogy siványabb minőségű anyagokból gyártják az újabb autókat.
Van egy 20 éves autóm aminek az utóbbi 60ezer km alatt (4éve) semmi baja nem volt. Most van benne 350ezer km.
Ha új autót veszek, ne is számítsak félmillió megtett km -re tőle?
Vagy ez az egész egyszerűen nem igaz?
Köszi
Nem tervezik kevesebb időre. Régen sem mentek el komolyabb javítások nélkül többet, mint a mostaniak, sőt. Csak régen gazdaságilag indokolt volt a komolyabb javítást megcsinálni. Szóval egy 20 éves autó elment 200 ezer km-t (most csak egy random példa, nem valós számok) és után egy nagyobb összeg ráköltése után mégegyszer annyit. Egy mai autó elmegy ugyanúgy 200 ezret, csak utána kuka. Nyilván ez nagyon ki van sarkítva, nem ennyire fekete-fehér a valóság, de a lényeg ez.
És ennek az oka nem a gyártási vagy összeszerelési minőség (az javul folyamatosan) hanem 1) az alapból jóval bonyolultabb, összetettebb konstrukciók 2) az egybeszerelt, alkatrészenként nem cserélhető-javítható részegységek.
Összességében egyébként megbízhatóbbak sokkal az új autók, mint a 30-40 évvel ezelőttiek. Csak akkoriban egy kis túlzással csavarkulcs+kalapács kombinációval az út szélén, vagy otthon a garázsban meg lehetett csiálni a legtöbb mindent, most meg sokszor egy kommersz (értsd nem márkaspecifikus) szervízen is kifog egy bonyolultabb javítás.
Az pedig, hogy 2004-nél húzzuk meg a határvonalat, nettó baromság, aki ilyet mond arról lehet tudni hogy fogalma nincs az egészről. Mit gondolnak, hogy az történt, hogy 2004-ig gyárottak az autógyárak jó autókat, aztán összeültek megbeszélték, hogy msotantól csak bóvlit gyártunk?
Ez, amiről szó van az évtizedek alatti lassú tendencia, nem egy éles határvonal van, hogy eddig jó volt, innentől meg szar minden.
🤣🤣🤣🤣🤣 Imádom ezeket a marhaságokat.
2004ben még csak dedikált forumok léteztek, nem volt youtube, facebook meg gyakorikerdesek sem, nem tudom visszaidézni, hogy miket mondtak az emberek akkor. De mindenesetre 2005 környékén még az 5.5 Passat volt az aktuális Passat. Volt 2-3 ismerősöm, akiknek már akkor volt. Hogy micsoda témázás ment már akkor, hogy ezek már modern műanyag szarok, 5 évet nem fognak kibírni, hogy a kompjúter meg az injektor, meg mittoménmi. Akkor még a fogyasztásszámláló is komplikált kompjúternek számított, hogy mi lesz, ha az beszarik, majd meglátják :DDD
Na ehhez képest most éppen az 5ös Passat az utolsó igazi gép, abban még volt anyag, az még egyszerű volt :)))
#3
Hombre! Neked bontód van, vagy mit reklámozod még az intim betétes kérdések alatt is azt a trágya passatot?
Azok járnak rosszul, akik a lepattanó használt autókat veszik, vagyis a magyarok döntő többsége.
Az ezredforduló előtt is voltak mellélövések, félretervezett motorok, utána vízbázisú festékek, olcsó, belülről rothadó karosszéria elemek. De most már azzal kell számolni, hogy a bonyolult alkatrészek igen drágák lesznek. A használt autóval közlekedőknek sokba fog kerülni egy generál felújítás, de sajnos kipengetik, mert az új autó jóval többe fog fájni, jóval kevesebben engedhetik meg maguknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!