Valóban lenne tervezett avulás a mostani autókban?
Direkt csinálják meg a mostani autókat ennyire silányra,hogy pár év múlva tönkremenjenek ?
Ott van a legendés w124, f astra, civicek, swift, 1.9 tdi audik, e46 ,80 audi stb..
Akkoriban még egy életre terveztek?
Màra màr tényleg arra mennek az autó gyártók,hogy a garanciáig ne legyen semmi baj a kocsinak,ha pedig lejárt ,akkor jöjjön elő minden sz*r?
A w124 teljesítménye közel sincs a mai dizelekhez.
F Astrát sem látsz sokat futottat.
A legtöbb civic tud annyit futni könnyedén, mint a régi, a swift egy mozgó bádogdoboz, 700 kiló tömör öröm, ezres faék egyszerű motorral.
Persze a fajlagos fogyasztása mindnek több, a hatásfoka is rosszabb.
És azt ne merd mondani, hogy márpedig a 30 éves dízel kevesebbet fogyaszt, mert felgyujtom a szervert...
Ja, és persze a mostani motorok tudnak ugyan annyit futni...
Csak a több a drága kopó alkatrész..
Fel kell fogni, hogy ez a 21.szazad.
Ahol fontosabb a komfort autózásnál, mint az óccsóság.
Ha jobban megnézed, a régi típusoknál is voltak gyerekbetegségek, tehát azoknál is tönkre ment ez-az, azok sem örök élet plusz egy nap.
De van abban valami, hogy a mai autókat úgy tervezik, hogy ne nagyon bírják hosszú ideig.
Ez a kérdező egy igazi jövőbelátó! Mindjárt elkérem a tel.számodat...
Látod előre, hogy a mostani autók hol lesznek 30 év múlva. Ügyes!
Jaj hagyjuk már ezt a baromságot,hogy régen minden jobb volt meg az örök pelda a w124-es merci.Ami szintén egy kalap szar,csak annak idején a többi még ócskább szemétdombhoz képest vokt jó autó....meg a dízel motorok jól birták benne....mondjuk olyan fajlagos teljesitmeny mellett barmi elketyegne örök élet +1 napig.
Az F astra civic swift meg társaik is régen elrohadtak már stb stb.....én elhiszem hogy a nosztalgia faktor sok mindent megszépít,de már rohadt unalmas ez a " bezzeg a régi" autók duma.......plusz az hogy barmi ami új,azt meg azonnal köpködni kell.....mint mikor megjelentek az első kisköbcentis 1.2-es 1.4-es turbós benzinesek....hogy az mekkora szar,meg hogy kíváncsi vagyok meddig fogja birni stb stb.......hát köszönik jol birják,lassan 20 éve köztünk vannak,azt mégis mennek minden kulonosebb gond nelkul.
A régi autókat sem örökre tervezték.
Csak hogy maradjunk a régi prémiumoknál, ott van a 220-as S-osztály, na azzal még újonnan is voltak gondok.
Régen nem voltak ilyen környezetvédelmi előírások, amíg nem volt EGR (és sok más) az autóban addig nem tudott tönkremenni vagy akár meg lehet említeni a szigorítások másik hozományát is, a downsizingot. Egy agyonreszelt 1.2T nem lesz annyira megbízható mint egy 2.0 szívó. Azt azért beláthatjuk hogy komoly összegeket spórolhatna a gyártó ha nem kellene gőzerővel fejleszteni, esetleg kicsit alakítgatnának egy már bevált erős motoron, de inkább a sofőr (és utasok) kényelmére koncentrálnának.
Eközben természetesen megpróbálnak spórolni, ha autónként lefaragnak 1 eurót, az 1millió autónál 1millió euró. Ezért az összegért nem csodálom ha lehajolnak...
A spórolás abban is meglátszik hogy nem tervezik feleslegesen túl az alkatrészt. Minek legyen valami atombiztos ha csak 15 évet kell kibírnia? Miért lenne az egész kasztni aluminiumból ha 15 évesen úgyis kuka az autó? Jó oda a sima lemez is, maximum lesz rajta néhány rozsdafolt, amikor kiskanállá olvasztják senki nem nézi.
És a legfontosabb: jó lenne neked ha örökélet+1 nap lenne az autó? Kifizetnéd a felárat egy olyanra ami sosem romlik el annyira túl van tervezve? Tegyük fel hogy erre lenne beállva a gazdaság, csak a népessegnövekedést kellene követni és az összetört autókat kellene pótolni. A gyártók milyen pénzből fejlesztenének? Ha nem lenne miből fejleszteni akkor az elmúlt 130-140 év alatt mennyit fejlődött volna a piac?
Szimplán minél komplexebb és összetettebb valami, annál valószínűbb, hogy el is romlik.
Nézd meg a régi swiftet: full fapad, de a világból kimegy.
Egy mai autóban meg kismillió elektronika van stb.
Nem az a fő baj, hogy az új termékek elromlanak, hanem az, hogy a javításuk nagyon drága.
Minden gyártmány fejlődik, tökéletesedik az idők folyamán. A gyártó szempontjából a tökéletesedés mérőfoka a nyereség. És ezt az alkatrészellátás területén fejlesztették a maximumig.
- Semmilyen alkatrész nem kompatibilis a gyártó másik tipusával.
- Az alkatrészeket egyre nagyobb és drágább egységekben árulják.
- Elrejtik az információkat a tulajdonos és az utángyártók elől. Régebben egy ismerősöm kiszámolta, hogy egy autó alkatrészenkénti ára 3-szor annyi, mint a kész autóé. Szerintem ez ma már a 3 sokszorosa.
Nemrég kellett volna egy formára hajlított, 80 centis, vékony, műanyag hűtőcső. 13 ezer Ft. Szerencse, hogy már kapni sem lehet. Vettem egy hőálló, szövetbetétes gumicsövet 800 forintért.
Mi lett volna, ha eleve olyat szerelnek az autóba?
- nem tört volna el
- olcsón javítható lenne.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!