Milyen egy gázüzemű kamion?
A Volvo-nak (lehet a többinek is van) van gázüzemű kamionja. Miért nem olyan elterjedtek azok?
Elvileg a gáz sokkal olcsóbb (a fele) és környezetbarátabb. Akkor miért nem használunk olyanokat?
A másik kérdésem, mi a különbség az LPG az LNG a HVO a CNG és a bio LNG között? A Volvo oldalán LNG és Bio LNG van leírva és kismennyiségő HVOt lehet bele tankolni. Az LPG nem tudom belerakni? Pontosan hogy van ez?










HVO- hydrotreated vegetable oil. Ez hidrogénezett növényi olaj, ez a dízel alternatívája, semmi köze a gázhoz.
CNG- compressed natural gas. CNG-s Ivecot vezettem. Hatótáv 300-400km, gyenge, kevés kút van és 10-15perc feltölteni. Ehhez a hatótávhoz is 200 barig kell tölteni a tartályokat, nagyobb hatótávot nehéz csinálni, nem gondolom hogy ezzel valaki nagyon elindulna nemzetközizni. Helyi munka esetén az elektromos szerintem sokkal jobb megoldás.





lng-s volvoval dolgoztam, nem olyan rossz, kb ugyan olyan hangra meg erore mint a dizeles, talan picivel gyengebb. A cng-s iveconal joval erosebb. Egy tankos kivitelben kb 350-400 km hatotav, lattam dupla tankosakat is.
Teljesen feltolteni kb 10 perc. Hatrany: ~24 orankent szelloztetni kell/nyomas szabalyzast, azt meg csak a kuton lehet cso radugas utan.
Az lng meg bio-lng ugyan az, csak a bio lng kornyezetlo(bb) modon keszul.
Hvot szerintem mar semmi sem hasznal regi hajokon meg traktorokon kivul, esetleg a hutos potkocsik aggregatorjaba





ez az lpg nem valami ősrégi szoci hülyeség? Ott az a sok youtube videó hogy ütött kopott fos átépített autóknak hip hopp lerobban a hátulja mert házilag tákolt lpg hajtotta :D
A modern gázos AUTÓK között szinte csak a Toyota képvisel érdemi vonalat a Mirai-val, de az egyik fentebb sorolt gáz sem, mert az hidrogén hajtású. Vagyis ez sem igaz, mert hidrogénnel hajtott motorja a szó hagyományos értelmében, mert a hidrogén és oxigén kombinációjával elektromosság és víz keletkezik, és az elektromosság ami meghajtja az autót.
És hiába olcsóbb a gáz, többet fogyaszt. Amúgy rosszul látod az árakat, a gázt nem literben mérik, hanem kg-ban. Szóval 1 liter dízel mondjuk 600 ft akkor 1 kg gáz 300 ft (csak mondtam valamit).
És miért nem használjuk? Mert SOSE volt elterjedt a gáz töltésének a lehetősége, még a nagy kutakon se lehet sokszor. Ma meg már főleg ritka... Míg dízelt,benzint akármilyen kis faluban kis kúton tudsz tankolni gázt már annyira nem.
És azért kíváncsi lennék arra hogy ezek a mai modern szuperérzékeny euro6-os motorok mennyire bírnák a gáz üzemet... mert hogy kimondottan gázos motorok nem léteznek, benzines motorokat lehet átépíteni gázosra.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!