Webárúház hibás termékleírás?
Ha az oldalon hibásan vannak megadva a termék tulajdonságai, pl.: "a terméken 2 db USB-A csatlakozó található", de az átvett terméken csak 1 db van, érvényesíthető-e kellékszavatosság? Amennyibben igen, ilyenkor a vállalkozás köteles fizetni a szállítási költséget oda-vissza?
Ellenkező esetben feltételezem csak az elállási jog gyakorlása marad, viszont ott nekem kell fizetni a szállítást.
Nincs olyan webshop aminek az ÁSZF-jében nincs benne hogy a leírások tájékoztató jellegűek.
Amúgy ez inkább hibás teljesítés lenne.
Ahogy nézem a jogszabály rendelkezik arról kinek kell állnie a szállítási költséget. (Ptk.) 6:157
"Nincs olyan webshop aminek az ÁSZF-jében nincs benne hogy a leírások tájékoztató jellegűek."
Változtat az eseten ha rákérdeztem e-mailben és ott is azt írták?
Ugyanúgy ÁSZF: Ha nincs benne hogy a webáruház alkalmazottjának tájékoztatójáért nem vállalnak felelőséget akkor ugyanúgy hibás teljesítés.
Az hogy email vagy szóben történt nem számít, sőt az email jobb is mert van bizonyíték.
Azonban mivel törvény nem rendelkezik arról ki állja a futárt így lehet egy sima elállással is pont az éred el mintha a hibás teljesítést harcolnád ki.
Ez alapján nem írhatnak olyat az ÁSZF-be, hogy nem vállalnak felelőséget a termékleírásra, vagyis írhatnak, csak semmisnek minősül. Ezen felül nekik kell megtéríteni a felmerülő költségeket. De nem értek hozzá, lehet félreértelmezem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!