Mit tehetek, ha webáruház nem válaszol az emailekre, illetve telefonon sem érhető el?
Van fogyasztóvédelem, a kormámyhivatal látja el ezt a feladatot.
Fordulhatsz a webshop székhelye szerint illetékes jegyzőhöz is.
Ha van FB csoportjuk, oldaluk, ott is próbálkozhatsz.
A 3 napos cserejog (ilyen tudtommal nincs, csak ha ők ezt maguktól biztosítják) szempontjából elég, ha hivatalosan (pl. email) írtál nekik a problémával és az elvárt kezelésével.
Érdemes lehet várni január első hetéig.
3 napos cserejog a személyes vásárlások esetén van 10 E feletti dolgoknál. Webáruház esetén alapból a 14 napos elállási jog van. Nem a visszaküldés, hanem a bejelentés időpontjának kell a 14 napon belül lenni. De persze egyedi vállalások, megállapodások nincsenek kizárva, próbálkozz továbbra is elérni őket.
Szerintem is az van, hogy a két ünnep közt nem dolgoznak. Én is láttam ilyen kiírásokat több webes üzlet honlapján. Ha esetleg nem nézted volna, akkor nézd meg, hátha a "te" boltodnál is van ilyen.
(Abban igaza van a 3-asnak, hogy fogyasztóvédelem csak elvileg van, de gyakorlatilag csak nagy érték esetén érdemes belevágni a mezei vásárlónak. A fogyasztóvédelem inkább a bírságolással foglalkozik, nem az egyéni vásárlói problémák megoldásával.)
Megírod nekik e-mailben ezt, hogy igénybe szeretnéd venni a 3 napos cserét, de nem tudsz kapcsolatba lépni velük, ezért szíveskedjenek mielőbb írni vagy felhívni. Az e-mail már bizonyíték, hogy a 3 napon belül megindítottad az ügyet. Ez alapján már perelni is lehetne őket, de ha kötözködni kezdenek, akkor inkább ne felejtsd a 14 napot, és mondd vissza az üzletet.
Szerintem 4-én dolgozni kezdenek, és megkeresnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!