Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mit tehetek, ha webáruház nem...

Mit tehetek, ha webáruház nem válaszol az emailekre, illetve telefonon sem érhető el?

Figyelt kérdés
Vásárolt termék egyik fő alkatrésze hibás, azt szeretném cseréltetni. Nagy méretű, nehéz termékről van szó, így nem mindegy, hogy egybe küldöm vissza az egészet, vagy csak a hibás alkatrészt. De nem érem el őket, hogy egyeztetni tudjak velük. A 3 napos cserejogtól nem szeretnék elesni. Elállni nem szeretnék a vásárlástól, mert bukom akkor a nem kevés postaköltséget.

2020. dec. 31. 00:45
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
0%
Írj nekik, hogy hibás
2020. dec. 31. 02:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%
Azt teheted, h maskor megbizhato helyrol rendelsz.. amugy 2 unnep kozt vagyunk, lehet addig senki nem dgozik ott
2020. dec. 31. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
41%
Mást nem nagyon tehetsz azon kívül, hogy próbálod őket elérni. Sajnos Magyarországon nem létezik fogyasztóvédelem.
2020. dec. 31. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim válasza:

Van fogyasztóvédelem, a kormámyhivatal látja el ezt a feladatot.

Fordulhatsz a webshop székhelye szerint illetékes jegyzőhöz is.

Ha van FB csoportjuk, oldaluk, ott is próbálkozhatsz.

A 3 napos cserejog (ilyen tudtommal nincs, csak ha ők ezt maguktól biztosítják) szempontjából elég, ha hivatalosan (pl. email) írtál nekik a problémával és az elvárt kezelésével.

Érdemes lehet várni január első hetéig.

2020. dec. 31. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Van 3 napos (munkanap) cserejog! Ha január elejéig várok, kifutok ebből az időből.
2020. dec. 31. 10:35
 6/16 anonim ***** válasza:
Azért kell írni nekik
2020. dec. 31. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

3 napos cserejog a személyes vásárlások esetén van 10 E feletti dolgoknál. Webáruház esetén alapból a 14 napos elállási jog van. Nem a visszaküldés, hanem a bejelentés időpontjának kell a 14 napon belül lenni. De persze egyedi vállalások, megállapodások nincsenek kizárva, próbálkozz továbbra is elérni őket.

Szerintem is az van, hogy a két ünnep közt nem dolgoznak. Én is láttam ilyen kiírásokat több webes üzlet honlapján. Ha esetleg nem nézted volna, akkor nézd meg, hátha a "te" boltodnál is van ilyen.


(Abban igaza van a 3-asnak, hogy fogyasztóvédelem csak elvileg van, de gyakorlatilag csak nagy érték esetén érdemes belevágni a mezei vásárlónak. A fogyasztóvédelem inkább a bírságolással foglalkozik, nem az egyéni vásárlói problémák megoldásával.)

2020. dec. 31. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:
Nem írják sehol, hogy nincsenek nyitva. Most kedden rendeltem tőlük, és szerdán már meg is kaptam a terméket. De azóta nem tudom elérni őket. Van 3 napos cserejog hibás termék esetén. A webáruház ÁSZF-jében is benne van. Csak ha nem lehet elérni őket, kicsit nehéz érvényesíteni. Egy több, mint 200 ezer forintos termékről van szó egyébként.
2020. dec. 31. 13:57
 9/16 anonim ***** válasza:

Megírod nekik e-mailben ezt, hogy igénybe szeretnéd venni a 3 napos cserét, de nem tudsz kapcsolatba lépni velük, ezért szíveskedjenek mielőbb írni vagy felhívni. Az e-mail már bizonyíték, hogy a 3 napon belül megindítottad az ügyet. Ez alapján már perelni is lehetne őket, de ha kötözködni kezdenek, akkor inkább ne felejtsd a 14 napot, és mondd vissza az üzletet.

Szerintem 4-én dolgozni kezdenek, és megkeresnek.

2020. dec. 31. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
14 munkanapod van rá.
2020. dec. 31. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!