Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Forduljak a fogyasztóvédelemhez?

Forduljak a fogyasztóvédelemhez?

Figyelt kérdés
2 hete rendeltem egy webshop-ból és elvileg a futárszolgálat elhagyta a csomagom. A webshop nem küld újat és a pénzem sem adja vissza. Azt mondja várják a kártérítést. Mit tudok tenni?

2020. júl. 30. 21:34
 1/5 anonim ***** válasza:
Futárszolgálatot zargasd. Adjon valami igazolást a webshop hogy átadta a csomagot. Ha nem ad akkor fogyasztóvédelem!
2020. júl. 30. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Webáruházzal foglalkozom. Ez úgy működik, hogy amíg a csomagot a vevő kézhez nem kapja addig a feladó fél (webáruház) tulajdona. Tehát nem, nem neked kell a csomag után futni. Hogy ők milyen módon intézik a futárszolgálattal az elhagyott csomagot, ahhoz vásárlóként semmi közöd. Jár vagy az újra küldött termék vagy az ellenértéke.


Másik oldalról viszont azt kell mondjam, hogy a fogyasztóvédelem rajtad nem sokat tud segíteni. (sőt ez igazából békéltető testület)


Annyit tudsz érdemben tenni, hogy egy kellően határozott levelet írsz. Amiben szépen jelzed, hogy tisztában vagy a jogaiddal. Például indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól a csomag átvételét követő 14 napban. (te még csak át se vetted) Ez alól max az egyedi termék a kivétel. Szóval a te esetedben a jelzést követően azonnal törölniük kellene a rendelést és 15 napon belül visszatéríteni az összeget. Maximum a postaköltséget tarthatják vissza, de jobb helyeken azt is visszautaják.

2020. júl. 30. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Fogyasztóvédelem Magyarországon gyakorlatilag nem létezik. A legtöbb, amit tehetsz, hogy internetes fórumokon megírod a dolgot, esetleg beküldöd a Tékozló Homár blogra.
2020. júl. 31. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A Homár blog megdöglött, felesleges oda írni


Kérdező, melyik webshop és hogyan fizettél?

2020. júl. 31. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen mindenkinek!

Végül írtam a cégnek, törölték a rendelésem és visszaadták a pénzt.

2020. aug. 7. 21:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!