Miért közellenség a trafipax?
Ti komolyan gondoljátok, hogy egy trafizó közlekedési rendőrt érdekel, hogy mennyi pénz folyik be belőle a központi költségvetésbe?
Elárulom, leszarja. A közlekedési járőr pedig a közlekedésbiztonság javítása érdekében teljesít szolgálatot, az ő feladata többek között a sebességmérés, a közrendvédelmi járőr, meg megy a bejelentéseidre. (A szívsebész sem húzza ki a rossz fogad)
A közúti táblák kihelyezése pedig a közútkezelő feladata, a rendőrségnek pedig belső szabályzatban ki van adva, hogy nem lehet mérni olyan helyeken, ahol feltételezhető, hogy kint felejtett tábla van. Ez biztosan így van, a két szememmel láttam.
Továbbá megnyílt egy ügyfélkapu, melyen keresztül az állampolgárok kérhetik a sebességmérést bizonyos szakaszokra. Egy kisebb város területéről naponta tucatszámra jönnek az e-mailek, hogy ki hova szeretné.
13 éve vezetek, és még soha nem fizettem gyorshajtásért csekket.
Én se fizettem csekket, mindig betartom a szabályokat, mert én biztos, hogy azért, hogy 5 perccel hamarabb odaérjek nem fogok tízezreket fizetni.
De ez a hozzáállás eléggé...
Nekem ket bajom van vele:
1. Sulyos milliardokat koltenek sebessegmero berendezesekre, holott a gyorshajtas valojaban elenyeszo szamban okoz balesetet, tehat nem igaz az hogy kozlekedesbiztonsagi okai lennenek, igy nem marad mas ok, csak a
2. Penzbeszedes. A valodi oka ez, nem veletlenul teszik ki olyan helyekre, amik kozlekedesbiztonsagi szempontbol irrelevansak, viszont jol lehet veluk kaszalni. A rendoroknek ki van adva, mennyi birsagot kell beszedni adott ido alatt.
A sebessegmerokre elvert penzeket sokkal okosabban is lehetne kolteni.
Hogy tudjuk mirol is beszelunk pontosan:
"Ezek szerint tavaly a 15064 járművezetői hibából eredő személyi sérüléses balesetből mindössze 124 történt abszolút gyorshajtásból eredően, az 576 halálos balesetből 16 történt meg a sebességhatárok be nem tartása miatt."
Én azt gondolom, hogy a sebességkorlátozásnak egy iránymutatásnak két lennie egy abszolút érték helyett. Persze ehhez az emberek gondolkodásának kéne változnia, hogy tudjanak felelős döntéseket hozni, képesek legyenek az önkorlátozásra, és ne mindig állam bácsinak kelljen a tilalomfákat felállítania, hogy a káoszt megelőzze.
Gondoljunk bele, az, hogy milyen sebességgel tud valaki biztonságosan közlekedni, függ a látási körülményektől, az útviszonyoktól, a forgalom nagyságától, a jármű gyorsulási és főleg fékezési képességétől, a vezető képességeitől, gyakorlatától és pszichikai állapotától, stb. Ha 50-es tábla van valahol kirakva, sok esetben 70-80-nal is biztonságosan lehet haladni (főút, nincs keresztirányú forgalom vagy kellő beláthatóság van a sarkokon, pl. kertes házak, széles útpadka, árok, stb. vidéken ez gyakori az átvezető főutakon, simán lehetnének 70-esek), viszont más esetben 40-nel haladni is életveszélyes ott, ahol jogilag szabad lenne (pl. ónos eső két, napja nem aludt sofőr).
Szóval az a baj a sebességkorlátozási rendszerrel, hogy a "jajnehogy" óvónéni-elv vezérli, nem az ésszerűség.
És ahogy többen írták, a bevételmaximalizálásra van kihegyezve, nem a biztonság maximalizálására. Ha a felelősségteljes sofőr azt látja, hogy hiába vezet balesetmentesen, lépten-nyomon bírságolják őt, ellenben az utak tele vannak száguldozó barmokkal, akkor azt látja, hogy az igazságszolgáltatás következetlen és nem lesz ösztönözve a jogkövető magatartásra.
"ki van adva, hogy nem lehet mérni olyan helyeken, ahol feltételezhető, hogy kint felejtett tábla van. Ez biztosan így van, a két szememmel láttam."
Mi láttál? Elmondom neked, olyan megtörtént - emlékszel mikor még élt a szabály, hogy a vasúti átjárót 30/50 km/h sebességgel kellett megközelíteni az előjelző táblától kezdve - olyan "átjárónál" mértek, ami egy valahai iparvágány volt, a sínpár hossza alig haladta meg az úttest szélességét, azaz vonat is bajosan járhatott volna rajta. Itt mérték a 30 - at elbújva - a saját szememmel láttam.
Mikor egy rádióműsorban (saját fülemmel hallottam) a betelefonálók szóvá tették, a stúdióban jelen lévő hivatalos közeg nem felírta az indokolatlanul jelölt, korlátozott és ellenőrzött "vasúti átjárók" helyeit, hogy aztán leszereljék a francba a felesleges táblákat - az ország több pontjáról érkezett ilyen bejelentés - hanem rápirított az autósokra: tartsák be a szabályokat, ne azok jogosságát firtassák. És ez még egy válasz a kérdésre: ezért nem szeretjük a rendőrséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!