Van értelme a bezárt vasúti mellékvonalak újraindításának?
A Kormány ezt tervezi. Én láttam egy-két ilyen mellékvonalat. Hát elég lesújtó volt. 30 körüli végsebességgel száguldó vonatok, negyed órákat állunk itt-ott, jó esetben 5-10 utas, szutyok, bűz mindenütt, elképesztő pálya és infrastruktúra. Megcsinálták valamikor ezeket a vonalakat, és úgy 100 év óta nem nyúlt hozzájuk senki. Ebben a formában ezek már életképtelenek a 21. században. Meg a bezárás óta nyilván el is szoktak az utasok, még kevesebben fognak a vonattal járni, mint azelőtt. Szerintem csak akkor lenne ennek értelme, ha teljesen kicserélnék a pályát, a kocsiállományt, meg mindent, de erről nincs szó. Akkor meg minek?
Ebben tévedsz. Azok nem hatalmas vonatok, és az a rengeteg munkahely, ami emiatt kárba veszett ezerszer többe került az országnak, mint ezt a pár vonalat fenntartani. Nem óránként mentek ezek a járatok.
A buszokkal kapcsolatban igazad van, az is egy megoldás és lényegében a dolgozónak mindegy mivel megy, de a távolsági buszok meg nem hozzájuk igazodnak, nehéz is lenne szerintem hozzájuk igazítani.
Egyébként nem mindig 10 emberről van szó. A falu produktív lélekszámának a 90%-a más helyen dolgozik, mert a falvakban alig van munkalehetőség.
Sokkal kényelmetlenebb a távolsági busz,mint a vonat.
Egyébként ezeknek a mellékvonalaknak az értelmét csak az érti meg,aki falun lakik és nincs autója.
Laktam én is olyan helyen,ahol nem volt vonat,a busz meg furcsa módon pont nem olyankor járt,mikor a népek munkába mentek.
Mire beért a városba,vagy pont lekésted a munkaidő kezdetét,vagy órákat várhattál a munkahelyeden.
Általában az iskolák tanításkezdési időpontjaihoz van igazítva,de ha valakinek reggel 6-kor kezdődött a munkaideje,el kellett menni a 3.40-es busszal(félórás út a munkahelyig),és reggel 6-ig dekkolhatott az ember a melóhelyen.
Nem egy faluban van így.
Nem beszélve arról,hogy a vasút munkahelyet ad jópár embernek ezeken a mellékvonalakon.Nagy részük olyan környék,ahol más munkát szinte lehetetlen találni.
Még annak idején volt erről egy műsor, hogy a bezárt vonalok őrzése többe kerül, mint a fenntartása, ha meg nem őrzik, szétlopják a cigányok a síneket, meg ilyeneket.
Én egyébként csak azt nem értem, hogy egész Európában fejlesztik a vasutat is meg közlekedést, nálunk meg bezárják és leépítik. Meg a faluba posta se kell, meg gyógyszertár se, meg semmi se, mert "minek". Amúgy meg, azt írta itt feljebb valaki, hogy ha csak 10ember utazik, akkor azoknak minek. Hogy-hogy? Magyarul, ha nincs kocsid dögölj meg a faludban vagy stoppolj? Hát ez nem egy normális gondolkodás.
Így van!
És mivel falun nincs munalehetőség,az ottani házak is eladhatatlanok,így nem tud az ember városba költözni.
"csak a teherszállítást nem tudod kizárólag vonattal megoldani mert a sín em megy el a boltig meg a gyárig se általában hanem átkell rakodni teherautóra hogy elérje a végső célját, így a szállítóknak általában jobban megéri hogy ha már kell egy kamiont működtetniük akkor azzal viszik végig nem még a vonatos szállításért is fizetnek."
Igaz, de a kamionokat kellene feltenni valahogy a vagonokra. Láttam már, hogy tankokat meg más járműveket is szállítanak vonattal. Biztos menne a kamion is. Vagy ami még egyszerűbb, hogy konténereket szállítanának. Az még egyszerűbb kezelni. A szállítás árába meg beszállhatna az állam. Mennyit lehetne spórolni, ha az utak nem rongálódnának a nehéz kamionoktól. Csökkenne az átmenőforgalom a falvakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!