Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Van értelme a bezárt vasúti...

Van értelme a bezárt vasúti mellékvonalak újraindításának?

Figyelt kérdés

A Kormány ezt tervezi. Én láttam egy-két ilyen mellékvonalat. Hát elég lesújtó volt. 30 körüli végsebességgel száguldó vonatok, negyed órákat állunk itt-ott, jó esetben 5-10 utas, szutyok, bűz mindenütt, elképesztő pálya és infrastruktúra. Megcsinálták valamikor ezeket a vonalakat, és úgy 100 év óta nem nyúlt hozzájuk senki. Ebben a formában ezek már életképtelenek a 21. században. Meg a bezárás óta nyilván el is szoktak az utasok, még kevesebben fognak a vonattal járni, mint azelőtt. Szerintem csak akkor lenne ennek értelme, ha teljesen kicserélnék a pályát, a kocsiállományt, meg mindent, de erről nincs szó. Akkor meg minek?


[link]


2010. jún. 12. 09:18
1 2 3
 11/23 BlackSword ***** válasza:
74%
Ezt a következtetést nem volt nehéz levonni... De rengeteg más következtetést is le lehet vonni... Jobban kobbiztak az útépítők... Pedig az utak is sirelmes állapotban vannak... Felújjítás után meg pláne...
2010. jún. 12. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
100%

Ebben tévedsz. Azok nem hatalmas vonatok, és az a rengeteg munkahely, ami emiatt kárba veszett ezerszer többe került az országnak, mint ezt a pár vonalat fenntartani. Nem óránként mentek ezek a járatok.

A buszokkal kapcsolatban igazad van, az is egy megoldás és lényegében a dolgozónak mindegy mivel megy, de a távolsági buszok meg nem hozzájuk igazodnak, nehéz is lenne szerintem hozzájuk igazítani.

Egyébként nem mindig 10 emberről van szó. A falu produktív lélekszámának a 90%-a más helyen dolgozik, mert a falvakban alig van munkalehetőség.

2010. jún. 12. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
100%
És persze nem említettem azokat a botrányokat, amiből régen még sértődés is lett MÁV részről, gondolom emlékszik rá mindenki.
2010. jún. 12. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
100%

Sokkal kényelmetlenebb a távolsági busz,mint a vonat.

Egyébként ezeknek a mellékvonalaknak az értelmét csak az érti meg,aki falun lakik és nincs autója.

Laktam én is olyan helyen,ahol nem volt vonat,a busz meg furcsa módon pont nem olyankor járt,mikor a népek munkába mentek.

Mire beért a városba,vagy pont lekésted a munkaidő kezdetét,vagy órákat várhattál a munkahelyeden.

Általában az iskolák tanításkezdési időpontjaihoz van igazítva,de ha valakinek reggel 6-kor kezdődött a munkaideje,el kellett menni a 3.40-es busszal(félórás út a munkahelyig),és reggel 6-ig dekkolhatott az ember a melóhelyen.

Nem egy faluban van így.

Nem beszélve arról,hogy a vasút munkahelyet ad jópár embernek ezeken a mellékvonalakon.Nagy részük olyan környék,ahol más munkát szinte lehetetlen találni.

2010. jún. 12. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a teherszállítást kellene a vasúttal megoldani, hogy ne legyen ennyi kamion meg teherautó az utakon. A személyszállítás nagy része meg mehetne buszokkal, amiknek normális menetrendje van.
2010. jún. 12. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
100%
csak a teherszállítást nem tudod kizárólag vonattal megoldani mert a sín em megy el a boltig meg a gyárig se általában hanem átkell rakodni teherautóra hogy elérje a végső célját, így a szállítóknak általában jobban megéri hogy ha már kell egy kamiont működtetniük akkor azzal viszik végig nem még a vonatos szállításért is fizetnek
2010. jún. 13. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
100%

Még annak idején volt erről egy műsor, hogy a bezárt vonalok őrzése többe kerül, mint a fenntartása, ha meg nem őrzik, szétlopják a cigányok a síneket, meg ilyeneket.


Én egyébként csak azt nem értem, hogy egész Európában fejlesztik a vasutat is meg közlekedést, nálunk meg bezárják és leépítik. Meg a faluba posta se kell, meg gyógyszertár se, meg semmi se, mert "minek". Amúgy meg, azt írta itt feljebb valaki, hogy ha csak 10ember utazik, akkor azoknak minek. Hogy-hogy? Magyarul, ha nincs kocsid dögölj meg a faludban vagy stoppolj? Hát ez nem egy normális gondolkodás.

2010. jún. 13. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
100%

Így van!

És mivel falun nincs munalehetőség,az ottani házak is eladhatatlanok,így nem tud az ember városba költözni.

2010. jún. 13. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
100%
csak a teherszállítást nem tudod kizárólag vonattal megoldani mert a sín em megy el a boltig meg a gyárig se általában hanem átkell rakodni teherautóra hogy elérje a végső célját, így a szállítóknak általában jobban megéri hogy ha már kell egy kamiont működtetniük akkor azzal viszik végig nem még a vonatos szállításért is fizetnek
2010. jún. 13. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
100%

"csak a teherszállítást nem tudod kizárólag vonattal megoldani mert a sín em megy el a boltig meg a gyárig se általában hanem átkell rakodni teherautóra hogy elérje a végső célját, így a szállítóknak általában jobban megéri hogy ha már kell egy kamiont működtetniük akkor azzal viszik végig nem még a vonatos szállításért is fizetnek."


Igaz, de a kamionokat kellene feltenni valahogy a vagonokra. Láttam már, hogy tankokat meg más járműveket is szállítanak vonattal. Biztos menne a kamion is. Vagy ami még egyszerűbb, hogy konténereket szállítanának. Az még egyszerűbb kezelni. A szállítás árába meg beszállhatna az állam. Mennyit lehetne spórolni, ha az utak nem rongálódnának a nehéz kamionoktól. Csökkenne az átmenőforgalom a falvakon.

2010. jún. 13. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!