Van értelme a bezárt vasúti mellékvonalak újraindításának?
A Kormány ezt tervezi. Én láttam egy-két ilyen mellékvonalat. Hát elég lesújtó volt. 30 körüli végsebességgel száguldó vonatok, negyed órákat állunk itt-ott, jó esetben 5-10 utas, szutyok, bűz mindenütt, elképesztő pálya és infrastruktúra. Megcsinálták valamikor ezeket a vonalakat, és úgy 100 év óta nem nyúlt hozzájuk senki. Ebben a formában ezek már életképtelenek a 21. században. Meg a bezárás óta nyilván el is szoktak az utasok, még kevesebben fognak a vonattal járni, mint azelőtt. Szerintem csak akkor lenne ennek értelme, ha teljesen kicserélnék a pályát, a kocsiállományt, meg mindent, de erről nincs szó. Akkor meg minek?
"hát ezt az okosabbak jobban tudják hogy melyiket éri meg újraindítani melyiket nem"
ezt cáfolnám. bármennyire is meglepő és bocs, hogy összetöröm a világképedet, de elárulom, hogy kbszott hülyék vannak ezeknek a cégeknek a vezetőségében, maximálisan nem értenek hozzá. ahogy a parlamentben is olyanok ülnek akiknek fogalma nincs, hogy mi az a bkv vagy máv.
Nem az anyagi hasznot kell figyelembe venni, hanem magát az infrastruktúrát. Laksz egy faluban mondjuk, a közelben van egy város, ahová te reggel 8-ra dolgozni jársz, de nincs olyan lehetőséged, hogy odaérj, faluban meg bizony más munkahely nincs. Akkor inkább megéri újraindítani vagy inkább fizetni a munkanélküli segélyt?
Akár hiszitek akár nem egy falu járt így, nem tudtamk bejárni dolgozni. Autója pedig nem mindenkinek van, azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha van, akkoris kb. a duplája az útiköltsége, mint ha busszal vagy vonattal menne, pedig ott is elég durva áremelések történtek.
Minden szempontból megéri, de neked is igazad van kérdező ezekkel a késésekkel, nem indulásokkal, egyebek, viszont ezért a MÁV felelős. Szívem szerint én is megmondanám nekik a magamét, de majd most remélhetőleg a körmükre néznek.
"Laksz egy faluban mondjuk, a közelben van egy város, ahová te reggel 8-ra dolgozni jársz, de nincs olyan lehetőséged, hogy odaérj, faluban meg bizony más munkahely nincs. Akkor inkább megéri újraindítani vagy inkább fizetni a munkanélküli segélyt?"
Ezt a mennyiségű embert viszont nem vonattal kell szállítani, mert arra a kb. 10főre, amik ezeken a vonalakon jártak, nem éri meg egy egész vonalat fenntartani - még a munka nélküli segély fizetése is nagyságrendekkel olcsóbb 10 embernek, mint egy vasúti szárny fenntartása, ha már így akarsz érvelni.
De nem csak vonatokkal lehet a kis falvakból közlekedni, arra vannak a távolsági buszok, amikkel sokkal jobban alkalmasak erre a feladatra. Ha valamelyik kistelepülésen nem elég jó a közlekedés, akkor távolsági buszokat kell fejleszteni, nem a vasutat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!