Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Van értelme a bezárt vasúti...

Van értelme a bezárt vasúti mellékvonalak újraindításának?

Figyelt kérdés

A Kormány ezt tervezi. Én láttam egy-két ilyen mellékvonalat. Hát elég lesújtó volt. 30 körüli végsebességgel száguldó vonatok, negyed órákat állunk itt-ott, jó esetben 5-10 utas, szutyok, bűz mindenütt, elképesztő pálya és infrastruktúra. Megcsinálták valamikor ezeket a vonalakat, és úgy 100 év óta nem nyúlt hozzájuk senki. Ebben a formában ezek már életképtelenek a 21. században. Meg a bezárás óta nyilván el is szoktak az utasok, még kevesebben fognak a vonattal járni, mint azelőtt. Szerintem csak akkor lenne ennek értelme, ha teljesen kicserélnék a pályát, a kocsiállományt, meg mindent, de erről nincs szó. Akkor meg minek?


[link]


2010. jún. 12. 09:18
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
71%
Ebben a formában én sem látom értelmét, de amúgy értelmét annak sem látom, hogy a Fidesz lett hatalmon.
2010. jún. 12. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
85%
hát ezt az okosabbak jobban tudják hogy melyiket éri meg újraindítani melyiket nem, mint a cikkben is írják nem mindig az a lényeg mi a kifizetődő a BKV is veszteséges meg a máv is mégse mondják hogy akkor eladjuk a síneket mert abból több bevételünk lesz, mert az embereknek kell bizonyos szolgáltatást nyújtani
2010. jún. 12. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
100%
A tapasztalatok szerint:ha már egyszer elszokott az utazóközönség, akkor nehezen lehet "visszacsábítani". Főleg az adott színvonallal.
2010. jún. 12. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
100%
Van. fel tudok szállni a vonatra a biciklimmel! A Volánbuszra nem lehet.
2010. jún. 12. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
100%

"hát ezt az okosabbak jobban tudják hogy melyiket éri meg újraindítani melyiket nem"


ezt cáfolnám. bármennyire is meglepő és bocs, hogy összetöröm a világképedet, de elárulom, hogy kbszott hülyék vannak ezeknek a cégeknek a vezetőségében, maximálisan nem értenek hozzá. ahogy a parlamentben is olyanok ülnek akiknek fogalma nincs, hogy mi az a bkv vagy máv.

2010. jún. 12. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
100%
jó bocs nem úgy értettem mintha annyira okosak lennének ott :) de ők azért mégiscsak többet tudnak a költségekről működtetésről mint mi akik csak egy hírt látunk a híradóban hogy bezárták a vonalakat
2010. jún. 12. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
93%
Nem sok, de kell a p@rasztvakitás. Ezekért a vonalakért nem hisztizni kellet volna, hanem utazni rajta.
2010. jún. 12. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
97%

Nem az anyagi hasznot kell figyelembe venni, hanem magát az infrastruktúrát. Laksz egy faluban mondjuk, a közelben van egy város, ahová te reggel 8-ra dolgozni jársz, de nincs olyan lehetőséged, hogy odaérj, faluban meg bizony más munkahely nincs. Akkor inkább megéri újraindítani vagy inkább fizetni a munkanélküli segélyt?

Akár hiszitek akár nem egy falu járt így, nem tudtamk bejárni dolgozni. Autója pedig nem mindenkinek van, azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha van, akkoris kb. a duplája az útiköltsége, mint ha busszal vagy vonattal menne, pedig ott is elég durva áremelések történtek.


Minden szempontból megéri, de neked is igazad van kérdező ezekkel a késésekkel, nem indulásokkal, egyebek, viszont ezért a MÁV felelős. Szívem szerint én is megmondanám nekik a magamét, de majd most remélhetőleg a körmükre néznek.

2010. jún. 12. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
100%
Ja és hosszútávon ezeknek a mellékvonalak bezárásának a célja a falvak tönkretétele volt, de gondolom erre magától is rájött mindenki.
2010. jún. 12. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
77%

"Laksz egy faluban mondjuk, a közelben van egy város, ahová te reggel 8-ra dolgozni jársz, de nincs olyan lehetőséged, hogy odaérj, faluban meg bizony más munkahely nincs. Akkor inkább megéri újraindítani vagy inkább fizetni a munkanélküli segélyt?"


Ezt a mennyiségű embert viszont nem vonattal kell szállítani, mert arra a kb. 10főre, amik ezeken a vonalakon jártak, nem éri meg egy egész vonalat fenntartani - még a munka nélküli segély fizetése is nagyságrendekkel olcsóbb 10 embernek, mint egy vasúti szárny fenntartása, ha már így akarsz érvelni.

De nem csak vonatokkal lehet a kis falvakból közlekedni, arra vannak a távolsági buszok, amikkel sokkal jobban alkalmasak erre a feladatra. Ha valamelyik kistelepülésen nem elég jó a közlekedés, akkor távolsági buszokat kell fejleszteni, nem a vasutat.

2010. jún. 12. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!