Van értelme a bezárt vasúti mellékvonalak újraindításának?
A Kormány ezt tervezi. Én láttam egy-két ilyen mellékvonalat. Hát elég lesújtó volt. 30 körüli végsebességgel száguldó vonatok, negyed órákat állunk itt-ott, jó esetben 5-10 utas, szutyok, bűz mindenütt, elképesztő pálya és infrastruktúra. Megcsinálták valamikor ezeket a vonalakat, és úgy 100 év óta nem nyúlt hozzájuk senki. Ebben a formában ezek már életképtelenek a 21. században. Meg a bezárás óta nyilván el is szoktak az utasok, még kevesebben fognak a vonattal járni, mint azelőtt. Szerintem csak akkor lenne ennek értelme, ha teljesen kicserélnék a pályát, a kocsiállományt, meg mindent, de erről nincs szó. Akkor meg minek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"hát ezt az okosabbak jobban tudják hogy melyiket éri meg újraindítani melyiket nem"
ezt cáfolnám. bármennyire is meglepő és bocs, hogy összetöröm a világképedet, de elárulom, hogy kbszott hülyék vannak ezeknek a cégeknek a vezetőségében, maximálisan nem értenek hozzá. ahogy a parlamentben is olyanok ülnek akiknek fogalma nincs, hogy mi az a bkv vagy máv.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem az anyagi hasznot kell figyelembe venni, hanem magát az infrastruktúrát. Laksz egy faluban mondjuk, a közelben van egy város, ahová te reggel 8-ra dolgozni jársz, de nincs olyan lehetőséged, hogy odaérj, faluban meg bizony más munkahely nincs. Akkor inkább megéri újraindítani vagy inkább fizetni a munkanélküli segélyt?
Akár hiszitek akár nem egy falu járt így, nem tudtamk bejárni dolgozni. Autója pedig nem mindenkinek van, azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha van, akkoris kb. a duplája az útiköltsége, mint ha busszal vagy vonattal menne, pedig ott is elég durva áremelések történtek.
Minden szempontból megéri, de neked is igazad van kérdező ezekkel a késésekkel, nem indulásokkal, egyebek, viszont ezért a MÁV felelős. Szívem szerint én is megmondanám nekik a magamét, de majd most remélhetőleg a körmükre néznek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Laksz egy faluban mondjuk, a közelben van egy város, ahová te reggel 8-ra dolgozni jársz, de nincs olyan lehetőséged, hogy odaérj, faluban meg bizony más munkahely nincs. Akkor inkább megéri újraindítani vagy inkább fizetni a munkanélküli segélyt?"
Ezt a mennyiségű embert viszont nem vonattal kell szállítani, mert arra a kb. 10főre, amik ezeken a vonalakon jártak, nem éri meg egy egész vonalat fenntartani - még a munka nélküli segély fizetése is nagyságrendekkel olcsóbb 10 embernek, mint egy vasúti szárny fenntartása, ha már így akarsz érvelni.
De nem csak vonatokkal lehet a kis falvakból közlekedni, arra vannak a távolsági buszok, amikkel sokkal jobban alkalmasak erre a feladatra. Ha valamelyik kistelepülésen nem elég jó a közlekedés, akkor távolsági buszokat kell fejleszteni, nem a vasutat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!