Miért kell ennyire rugalmatlannak lennie az új rendszernek?
Természetesen az autópályák eddig ingyenes szakaszának fizetőssé tételéről van szó. Ez még önmagában sztem nem lenne akkora baj, a megyei matrica meg még jól is jön olyan helyeken ahol más út nincs és eddig drága volt az autópálya használat, de viszont vannak olyan szakaszok amik sztem értelmetlenek, sőt igazságtalanok is.
1. Pentele és a másik híd: az M8-as autópálya önmagában sem egy túl hosszú vmi, miért kellett azt egyáltalán fizetőssé tenni, de ha már itt tartunk akkor még rájön az, hogy ráadásul 2 megyei matrica is kell a használatához. Legalább annyi engedmény lehetne, hogy csak 1 kelljen.
2. Ferihegyi repülőtér: most azt a 100 méteres szakaszt nem lehetett vna ingyenesnek hagyni?
3. Szeged-Röszke, M5 határátkelő: Szerbia felől az átkelő után 100 méterre van kihajtási lehetőség, Magyarország felől pedig alig 1 km-re. Azonban mivel másutt nem lehet átjönni, ha már csak 1 métert érintik magyar földön az autópályát minimum Csongrád megyei matrica kell. Miért nem lehet az az 1-2 km-es szakasz díjmentes? Miért nem hagytak legalább ennyi egérutat?
4. Veszprém megye: az M7-es épp, hogy csak karcolja egy település miatt, azonban ezen településnek is ha felhajtanak ott rá, minimum 2 matrica kell, de ami a legfelháborítóbb, hogy a többségnek ezért kell + 5000-t fizetni és a megyét ez az 1 autópálya szakasz érinti és képesek vtak ezért arra a megyére is megyei matricát bevezetni.
Az 1400 ft-os ,,büntetést" is nonszensznek tartom aminek persze azért trükkösen más a neve.
Sztem ez a megyei matrica rendszer önmagában jó lenne, de mivel ennyire rugalmatlan, sztem ezért a nép jó eséllyel fel fog lázadni.
Előzetes hatástanulmányok nélkül, hasraütésszerűen vezették be.
Várható volt, hogy nem fog működni.
Maga az ötlet szerintem nagyon jó volt. Azt sem tartottam eddig igazságosnak, hogy mindenhol fizetős az autópálya, kivéve az M0-ás, amit pont a legtöbben használnak; meg persze azt sem, hogy ha napi szinten akarom használni az autópályát 30 km-en, éves szinten 40k-t kell fizetnem...
Viszont ahogy az első mondja, nem előzte meg semmi komolyabb tervezés ezt az egészet. Decemberben egyik reggel valaki kitalálta, hogy legyen egy ilyen, délután megszavazták és egy hónap múlva már élesítették is a rendszert.
Én minimum fél évig vártam volna a dologgal, előkészítettem volna a terepet és az olyan dolgokra külön odafigyeltem volna, amit te is leírtál kérdező (M8-as autópálya; Ferihegy). A legdurvább egyébként a határátkelő, azon én is nagyon meglepődtem. Az első lehajtóig minimum ingyenesnek kéne lennie a pályának. Ha itt például átmegyek Szlovéniába Rédicsnél, itt sem érek egyből egy fizetős szakaszra, hanem van egy "pufferzóna", ahol letérhetek ingyenes útra, vagy megállhatok egy benzinkútnál matricát venni (vagy mit..). Sőt, Tornyiszentmiklós után is van egyből egy benzinkút ahol lehet matricát venni, a határ előtt közvetlenül meg le lehet hajtani egy ingyenes szakaszra (és átmehetsz ott is Szlovéniába természetesen). Ahogy elnézem Röszkénél nem ez a helyzet. Vagy mész autópályán és jól megbacnak, vagy nem mész át egyáltalán. Frankó, mondhatom. :D
Ha már itt tartunk, még jobb lett volna egy km alapú rendszer kiépítése. Ez lett volna a legigazságosabb, de a legmelósabb is. Viszont a mai modern technikának köszönhetően lehet elég lenne annyi, hogy büntetés helyett azt nézi a rendszer, hogy hol mész fel a pályára és hol le. Utána pedig küldik a számlát arról a pár km-ről.
Az a baj, hogy ennek a rendszernek bizonyos részei teljesen és minden józan ésszel szembe mennek.
"Természetesen az autópályák eddig ingyenes szakaszának fizetőssé tételéről van szó. "
Azért egy apróságot tisztázzunk: az autópályák eddig is fizetősek voltak! Volt néhány olyan szakasz, amely díjmentesen használható volt azért, hogy az ingázó lakosság forgalma ne terhelje az ottani várost. Ez nagyjából a világon mindenhol így van.
Az már eleve hülyeség, hogy az ország legforgalmasabb elkerülőútját díjfizetőssé teszik mindenkinek - M0. EZ a qrva út azért épült, hogy aki Gödöllőről menne Csepelre vagy Budaörsről Kistarcsára az ne másszon be a városba. Ehhez kapcsolódóan az is totális hülyeség, hogy az M0-n belülre eső autópályákat fizetőssé tették.
Mostantól nem lehet majd Hatvant,Miskolcot,Debrecent,Szegedet,Székesfehérvár és Győrt díjmentesen elkerülni. Hurrá, nagy ötlet :D
A megyei matricát azt viszont jónak tartom, sokat segít az ingázóknak - nem csak Budapest körzetében.
Az M8 és M9-es hídjainál lévő rendszer is felesleges. Belefér a törvénybe néhány kivétel, simán bele lehetne írni, hogy ezeket a kivételeket lehet használni 1 matricával.
A ferihegyi gyorsforgalmi az ha jól láttam a M0-ig fizetős,ez megint az, amit már korábban írtam.
Ez az M7 Veszprém megyei része ez szintén rávilágít arra, hogy sok esetben semmi értelme a megyehatárokban gondolkodni. Én még ide sorolnám az M1-es Fejér megyei szakaszát is a bicskei kihajtóval együtt. Azt is meghekkelhették volna úgy, hogy Bicsknél húznak egy virtuális határt és onnan Pest megye <> Komárom-Eszregom megye és kész.
Az ilyen rövid szakaszokat mint a Röszkei határ bele sem vettem volna a tervbe..
Az a legnagyobb baj az egésszel, hogy virít róla a szakmaiatlanság és hogy az egész csak arról szól, hogyan húzzunk be megint egy csomó pénzt a parasztoktól.
Nem értem, hogy nem ég a pofájuk, amikor azt magyarázzák, hogy milyen jó lesz, mert ahova eddig nem fizettél a munkába járásért, ott most fogsz évi 5000-ret, de ez neked akkor is jó... :D
Szegednél az M43 elkerülő az sosem volt díjmentes, eleve ez igazságtalanság. De az M43 viszonylatában ez a rendszer jól jön.
Viszont olyan helyek is vannak ahol a legközelebbi matrica árusító hely is csak autópályán közelíthető meg, tehát ha vki elmegy matricát venni azt matrica nélkül kell megtennie és ezért is büntetnek. Ez abszurd!
Hirtelen kitaláltak egy újabb sarcot, mert megcsappant az államkassza, sok benne a rágcsáló.Így aztán mindenféle logika, utánajárás és meggondolás nélkül bevezettek egy újabb elmebeteg marhaságot.Lényeg, hogy "gyűjjön a pénz a zsebbe".És lám azonnal látszik, hogy ez a döntés is teljesen életképtelen.
Most eszembe jutnak, az elsötétített nemzeti dohányboltok, amik vonzzák a rablókat.Az is fasza ötlet volt!Gratula!
Ki fog ez alakulni. Nemrégiben volt egy hír, hogy e-mailt kell írni a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak,
ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu , hogy hol nem ésszerű a megyei matrica. Változtatni fognak a dolgokon, majd kialakul végül :D ( Ötlet nem rossz , csak a kivitelezés sz*r, ugyanis nem jártak utána, hol értelmetlen a matrica használata )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!