Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Milyen oktatási reformot...

Milyen oktatási reformot látnál célszerűnek bevezetni?

Figyelt kérdés
Mind általános- és középiskolákban, mint a felsőoktatásban. Várom az ötleteket, véleményeket. :)
2010. jún. 28. 16:31
1 2 3
 21/22 anonim ***** válasza:

- mindenek előtt a szakmunkás képzés erősítése, és a megbecsültségének növelése, hogy területükön valódi szakembereket képezzen.

- alsóban illemtan (fontos, hogy biztonsággal tudják kezelni az emberi érintkezések formáit, mert így sokkal jobban lehet emberek közötti helyzeteket kezelni, ha tudom a megfelelő formákat, és nem nekem kell bizonytalanul rögtönöznöm) + felsőbb évfolyamok felé haladva fokozatosan nyomnám az erős gazdasági, társadalom ismereti képzés, ahol a közigazgatás felépítésétől, a választási rendszeren át az adórendszerig tanulnának dolgokat, meg olyan alap gyakorlati dolgokat is megtanulnának, hogy mondjuk hogyan lehet csekket feladni, átutalni, alap dolgokat, amikre szükségük lenne.

- a elsősegély tanítás nagyon jó ötlet volt az előzőektől.

- nálunk alsóban úgy működött, hogy volt egy kis könyvecske, ahova a gyerekek minden félév elején tantárgyanként szépen beírták, hogy mik a céljaik abból a tantárgyból abban a félévben, mit várnak maguktól, majd félév végén a megadott kritériumok szerint meg összességében is (pl. órai munka, magyarban nyelvtan, helyesírás, szövegértés, töriben lexikális tudás, összefüggések értése, ilyenek) értékelték magukat, szerintük mi ment jobban, mi kevésbé, miben kéne javulni. Aztán a tanár is értékelte szövegesen a diák félévi teljesítményét, reagálva arra is, ahogy a gyerek látta magát. Akkoriban nyűgnek tartottam, de nagyon hasznos volt. Ezt bevezetném máshol is.

- reál tárgyak erősítése.

- mi ilyeneket tanultunk töriből meg magyarból, de tapasztalatom szerint az emberek többségének fingja sincs a közvetlen körülöttünk élő kultúrákról sem. Én minden diákot megismertetnék legalább a velünk leginkább kapcsolatba kerülő világvallások, a kereszténység, iszlám és a judaizmus alapjaival, de valami bevezető szinten akár a többivel is.

- erősíteném az iskolai, de tanításon kívüli tevékenységeket, legyenek az sport, vagy bármilyen szakkör, klub. A diákok maguk is szervezhetnének ilyen köröket, ahol felügyelő tanár mellett saját maguk foglalkozhatnának azzal, ami érdekli őket (mint ahogy a japánoknál van, ha elég diák előáll azzal, hogy ők XY szakkört akarnak csinálni, akkor kapnak egy felügyelő tanárt, aki segít nekik megszervezni a programokat, előadókat hívhatnak meg, de nem helyettük csinálja.


Felsőoktatás:


- legalább felére csökkenteni a felsőoktatásban tanulók számát, leépítve a fölösleges diplomagyárakat, a túlképzéseket, és emellett erősíteni az olyan képzéseket, ahol hiány van, például természettudományok (ehhez az kell, hogy már a gimiben is jobban tanítsák a reált, mint most).

- Az így felszabaduló támogatásokat ösztöndíjakra, lakhatási támogatásokra, kollégiumokra költeni, hogy a tehetséges gyerekek számára minél kevésbé legyen leküzdhetetlen hátrány a pénz. Hogy a tehetséges de szegény gyerekek megengedhessék azt, hogy továbbtanulnak, és nem dolgozni mennek.

- szintén az így felszabaduló összegből lehetne több pénzt adni a középiskoláknak a tanításon kívüli foglalkozásokra.

- felvételizni csak emelt szintű érettségivel lehetne.

- francia mintára csoportosítanám a felsőoktatási intézményeket, és az egy csoporton belül lévőknek lenne egységes központi felvételije - tehát pl. a matekra, infora, mérnöki képzésre jelentkezők az ország minden egyetemére ugyanazt a matek felvételit írnák, de a közgázosok számára már másfajta matek felvételi feladatsor lenne.

- felsőoktatásban erősíteném a gyakorlati részt, hogy mondjuk építész ne lehessen úgy valaki, hogy téglát életében még nem látott. Kinti gyakorlatok, kétkezi is, hogy valóban átlássa az összes munkafázist. Ezek most eléggé hiányoznak.

2010. jún. 29. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/22 anonim ***** válasza:

A legelső válaszoló jókat írt, de ráférne némi kiegészítés. Nézzük csak!


Ált. és középiskola:

- A készségtárgyak osztályzásának felfüggesztése/helyettük művészettörténet oktatása. Ne alázzuk meg azt, aki nem tud énekelni.


A művészettörténet oktatás az jó, készségtantárgyak osztályozása nem jó. Mindennap legyen egy tesi óra, mert sok elhízott kölyök van, az emo kölykökről nem beszélve.


- Elsősegélytanfolyam, és szexuális felvilágosítás hatodiktól kezdve.


Ez kiváló!


- Elérni, hogy annyit tudjanak, hogy két nyelvből letehessék a nyelvvizsgát középfokon a középfokú oktatás végén.


Jó, ez nagyon jó!


- gazdasági alapismeretek átadása, negyediktől kezdve ( egy negyedikes már tudja, mi a pénz).


Ez mehetne hamarabb is nemde?


- Ismeretterjesztő órák: más kultúrkörök megismerése, így a látókör szélesítése, nem akarok rasszistákat az országban.


Pedig rassziszták lesznek mindíg. Én nem látok szépet az agyagtál fejen egyensúlyozásában vagy akár a többi törzsi szokásban.


- Az oktatott irodalmi anyag felülvizsgálata: ne azért oktassanak valakit, mert "példamutató" élete volt, hanem mert irodalmi értéke van. (Petőfi, Zrínyi kuka)


Na de kérlek Petőfi egy nemzeti hős, az ilyenre illik felnézni, vagy akár Zrínyi is. Bár ennek ellenére sajnos igazat kell adnom neked az irodalom terén.

2011. jún. 27. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!