Milyen oktatási reformot látnál célszerűnek bevezetni?
Alapelv: a gondolkodó ember a legfőbb érték. Önálló személyiségeket kell nevelni, bátorítani őket, hogy kérdezzenek, és cselekedjenek.
Ált. és középiskola:
- A készségtárgyak osztályzásának felfüggesztése/helyettük művészettörténet oktatása. Ne alázzuk meg azt, aki nem tud énekelni.
- Elsősegélytanfolyam, és szexuális felvilágosítás hatodiktól kezdve
- Elérni, hogy annyit tudjanak, hogy két nyelvből letehessék a nyelvvizsgát középfokon a középfokú oktatás végén
- gazdasági alapismeretek átadása, negyediktől kezdve ( egy negyedikes már tudja, mi a pénz)
- Ismeretterjesztő órák: más kultúrkörök megismerése, így a látókör szélesítése, nem akarok rasszistákat az országban.
- Az oktatott irodalmi anyag felülvizsgálata: ne azért oktassanak valakit, mert "példamutató" élete volt, hanem mert irodalmi értéke van. ( Petőfi, Zrínyi kuka)
Felsőoktatás
- A legjobban tanuló 20 százalék ingyen, a többiek pedig tandíj ellenében tanuljanak szakonként. Szociális alapon a 20 százalékba be nem kerülő szegények közül a legjobbak szintén ingyen tanulhatnának.
- Kevesebb állami intézmény, a megmaradottak pedig alakítsanak ki jó kapcsolatot a cégekkel
62
Egy részletesebb tényalapú kritikát elvárnék. A szexuális felvilágosítás bosszantott ennyire fel, vagy hogy a gyerek tudjon bánni a pénzzel? :)
első nagyon jókat irt
picit összeszedetlenebbül az én gondolataim:
- a sport megszerettetése (nem a nyögvenyelős tornaórák)
- állatvédelem, természetvédelem, környezetvédelem
Jelenleg is művészettörténet oktatás működik, nem rajzolni, énekelni tanítjuk meg a gyerekeket. Nem művet elemezni, egy könyvet élvezni tanítjuk meg a gyereket, hanem az író életrajzát és a tankönyv elemzését kell bemagolniuk. Történelem dettó (forráselemzés nincs, olyan nem is létezik, hogy a gyereket megtanítanák egy írást kritikusan elolvasni).
Szexuális felvilágosítás lehet, hogy már túl késő hatodikban... :P
"- Az oktatott irodalmi anyag felülvizsgálata: ne azért oktassanak valakit, mert "példamutató" élete volt, hanem mert irodalmi értéke van. ( Petőfi, Zrínyi kuka) "
Nem azért oktatják őket, mert példamutató az életük, hanem mert emellett jól is írtak. De valóban, sokkal többet kéne rászánni a modern művekre is (Vonnegut, Eszterházy, stb...)
"- Elérni, hogy annyit tudjanak, hogy két nyelvből letehessék a nyelvvizsgát középfokon a középfokú oktatás végén" Ez azért nem könnyű, de biztos, hogy bevezetném, hogy több tárgyat (ha máshol nem, akkor az egyetemeken) angolul tanuljanak a diákok (nincs ennél jobb módja a nyelvtanulásnak).
- gazdasági alapismeretek átadása, negyediktől kezdve ( egy negyedikes már tudja, mi a pénz) - ez fontos és támogatandó. Kevesebb gazdasági analfabéta lenne, aki nem tudja mi a különbség a THM & THC között...
- Ismeretterjesztő órák: más kultúrkörök megismerése, így a látókör szélesítése, nem akarok rasszistákat az országban. (külön óra erre nem kell, de nyelv, történelem és irodalom órákon ki lehet erre térni ezekre).
"A legjobban tanuló 20 százalék ingyen, a többiek pedig tandíj ellenében tanuljanak szakonként. Szociális alapon a 20 százalékba be nem kerülő szegények közül a legjobbak szintén ingyen tanulhatnának.
- Kevesebb állami intézmény, a megmaradottak pedig alakítsanak ki jó kapcsolatot a cégekkel"
Teljes mértékben támogatandó.
Kötelezővé tenném mindenhol az igényes, alapos szexuális felvilágosítást (nálunk pl. egyáltalán nem is volt ilyen a suliban), amit hozzáértő szakember tartana a gyerekeknek IDŐBEN, tehát nem azután, hogy túl van az első abortuszon a kislány, hanem legkésőbb 4-5. osztályos korban. Érdemes lenne ezzel kapcsolatban dolgozatot is íratni, hogy kiderüljön, mennyire értette meg/figyelt oda a gyerek, mert ez azért elég fontos dolog.
Alsó tagozatban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnék az értő olvasás, helyesírás és helyes fogalmazás tanítására, mert ha kicsi korban rosszul rögzülnek ezek a dolgok, később sokkal nehezebb helyesen megtanulni. Idegen nyelvet csak ezután taníttatnék (kb. 10 éves kortól), először legyen tisztában a gyerek a saját anyanyelvével.
Kötelezővé tennék olyan tananyagokat, mint pl. illemtan, etika, erkölcstan, érvelés helyes módszerei (tehát nem a másik fél személyét támadni, hanem logikusan érvelni az álláspontunk mellett vagy másoké ellen). Jobban felkészíteném a gyerekeket a nagybetűs Életre, sokan úgy kerülnek ki középiskolából, hogy nem tudnak megírni egy önéletrajzot, nem tudnak kitölteni egy űrlapot, nem tudnak bánni a pénzzel. Lenne egy külön tanóra mondjuk heti egyszer vagy kéthetente, ahol szituációs gyakorlatokkal tanulnának a gyerekek vegyes témakörökben, pl. hogyan kell kihívni a mentőt, ha rosszul van valaki, vagy hogyan kell jelentkezni egy álláshirdetésre stb.
A készségtárgyakat (pl. rajz, ének, tesi stb.) nem osztályoztatnám, hanem megfelelt/nem felelt meg minősítést lehetne kapni rájuk, sok gyerek ugyanis hiába lenne okos, lerontja az átlagát, ha mondjuk nem rajzol olyan ügyesen vagy fél a gerendán.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe.
76
Lehet hogy nálatok így van, de sok helyen még a készségeket mérik, ami nekem nem tetszik.
Ja, a legfontosabbat naná hogy lehagytam: a kisiskolák azonnali összevonása. Elfekvők. Aki kisiskolában tanul, sokkal kisebb eséllyel kerül egyetemre. A tanárok munkájára mindenképpen szükség lesz, ők nem maradnak munka nélkül, átveheti őket egy iskola, de mindenkinek jobb, ha egy iskola kap 200 milliót, mintha 10 kapna 20-at.
Én nem törölném el a kézségfejlesztő órákat. Sőt!
Nagyon fontos lenne,hogy mindenkiről derüljön ki időben hogy mihez van tehetsége ( ha van, persze) és mihez van érzéke, ambíciója.
A különféle szakköröket, sportokat ingyenesség tenném, hogy a szegény is mehessen rá. A tanárok pedig figyeljenek oda!!! Szűrjék ki a tehetségeket.
(egyébként lehet valahol ingyenesek a szakkörök egy része, de nálunk pl a kézilabdáért is fizetni kellett. pl balettozni is nagyon szerettem volna, de soha nem volt rá lehetőségem gyerekként.)
Nem 14 évesen kelljen középsuliba menni, ami sajnos nagyon fontos a későbbiekben, hogy ekkor milyen irányba indult el a gyerek, akárki akármit is mond. (és sokszor a szülő dönt hogy hova megy a gyerek)
Szóval ezt az életkort kitolnám, s előtte minden gyereknek meg kellene találni az erősségeit. A gyengeségeit pedig nem eröltetni minden áron.
A pénzkérdéshez meg még annyit hogy ez nem az iskola feladata. Ott úgyis az otthoni körülmények a meghatározóak. Ha otthon két kézzel szórják a pénzt és a gyerek is így nő fel, akkor ezen az iskola nem fog tudni változtatni. A szegény gyerek meg így is úgy is megtapasztalja a saját bőrén a pénz értékét.
Szerintem sok nagyon felesleges dolgot tanulunk.
Több figyelem kéne pl az idegennyelvek oktatására is, már általánosban. (nekem 4 angoltanárom volt általánosban, és most, 15 évesen, már jobban beszélem az angolt, mint ők...)
Kisebb nagyobb módosítással:
http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__egyeb-kerdesek__9651..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!