Milyen oktatási reformot látnál célszerűnek bevezetni?
-Buktatás visszaállítása 4.-ig, hogy ne lehessen úgy elvégezni 4 osztályt, hogy a gyerek nem tud írni/olvasni
-Szexuális felvilágosítás már alsótól, persze az ő szintjükön, illetve ezt beintegrálni egy "élettan" órába, ahol fontos szerepet kapna a környezettudatos nevelés.
-Iskolán belüli szelektív hulladékgyűjtés, parkosítás, lehetőleg "környezetbarát" taneszközök
-pénzügyekkel foglalkozó órát én is támogatom
-Magyaróra megreformálása, ami inkább megszeretteti a gyermekkel az olvasást, mintsem rákényszeríti.
-Nyelvtanórán többet foglalkozni a helyesírással
-Történelemórán nagyobb hangsúlyt tenni a magyar hagyományok/kultúra megismertetésére, ugyanis nálunk 0 "társadalomismeret" óra volt
-Választható legyen a második nyelv, ugyanis nekem kötelező volt angol mellett olaszt tanulni, és nagyon megutáltam 12.-re
-Nyelvtanárok felülvizsgálata, mert nagyon sok "rossz" nyelvtanár tevékenykedik ma az oktatásba, aki normálisan beszélni sem tud az adott nyelven
-Természettudományos órák megreformálása (életre valóvá/kísérlet központúvá tevése), az óraszámuknak felemelése, illetve kötelező természettudományos érettségi
-Ahol szükséges szegregált oktatás (hogy a SNI gyerekek ne hátráltassák a többieket), cigány oktatókkal az alsó osztályban
Felsőoktatásban:
-"büfészakok" számának drasztikus csökkentése
-Hiányszakmák támogatása, az ilyen szakok létszámának bővítése
-Minimum 300-320 pontos felvételi ponthatár, mert ma már kettesekkel be lehet kerülni egyetemre
-Minden szakon legalább 1 emelt érettségi elvárása
40% 17:03!
"Lehet hogy nálatok így van, de sok helyen még a készségeket mérik, ami nekem nem tetszik. "
Akkor ne osztályozzák, de nem a lexikális tudásból lesz valakinek kézügyessége, vagy zeneszeretete... rajz nálunk igen egyszerű volt, a tanár értette a dolgát, így ránézésre meg tudta állapítani, hogy ki mennyi időt fektetett bele a munkába, és ez alapján osztályzott... ez sajnos az énekre nem volt igaz... nem is az énekóra miatt kezdtem el zenélni...
55% 17:04!
Neee... a diákok már így is túl sokáig járnak suliba, a 14 év teljesen normális. Általában azért eldől egy gyerekről erre a korra, hogy reál irány érdekli, vagy inkább egy művészlélek... ha meg nem tudja még, akkor is lehet még más irányba haladni a faktokkal (én nyelvi suliból mentem infóra, és még én magyaráztam a deriválást a többieknek az egyetemen), igaz, a suli irányultsága azért sokat jelenthet a tanárok minőségében.
Ja és még egy fontos:
én csinálnék egy olyan órát, hogy: A rendszeres és helyes fogmosás órája!
Illetve még annyit, hogy a magyarórákat hogy akarod megreformálni?
Valakit vagy magával ragad az olvasás varázsa vagy teljesen hidegen hagyja, szerintem.
Plusz még az etikett és erkölcstan nagyon fontos lenne.
17:21
Igaz, a saját példámból tanultam meg. 14 évesen színész akartam lenni, felvételt is nyertem egy dráma tagozatos suliba. 11.-ben kitaláltam, hogy úgy megutáltatták velem a színészetet, hogy a másik nagy álmomat akarom megvalósítani, orvos leszek. Felvettem a bioszfaktot, és mivel csak 1 évig volt kémiánk, ott sem tanultunk semmit, így arra középszinten könyvből készültem fel. Most itt vagyok a felvételi előtt 438 ponttal, amivel esélyes akár a SOTE is, 85% biosz emeltet, és 85%-os kémia közepet csináltam. Minden csak akarat kérdése. Plusz szerencse, ahhoz képest, hogy drámais gimi, jó természettudományos tanárok voltak.
Magában az oktatási reform, víz gereblyélés és semmi más.
Csak a lánc az egyén lehetőségei és a maximum között.
A két fogaskerék, az ösztönzés, életpálya, megbecsűltség és a másik a lehetőség hogy használja azt a tudást amit megszerez, " lehetőleg még az egyetemi évei alatt" kutatás inováció stb" MIND A KETTŐ TÖRÖTT.
Az az, a lánc lehet feszes, de nem lehet meghajtani, és nem képes leadni a nyomatékot sem a talajra.
No igen, saját példa:
Én szülői nyomás hatására mentem közgazdasági középsuliba. Mert 8. osztályos koromban még fogalmam sem volt az életről. (nagyon félénk voltam, aki azt csinálta amit mondtak neki.Leült a könyvek mellé, s elkezdett magolni mindent.) amúgy nem hiszem hogy egyedül lennék ezzel, tehát ezen kéne valamit változtatni.
Középsuliban rájöttem hogy nekem ez mennyire nem tetszik, de természettudományokat nem nagyon tanultunk, kéthetente volt egy fizika, meg egy kémia óra, ahol nem is csnáltunk semmit. Utána meg nem volt merszem 0 tudással természettudományi irányba elindulni. :(
De egy ének órát pl én úgy képzelnék el mint már filmekben is láttam: hogy a tanítónéni gitárral a kezében, körülötte a gyerekek énekelnek, de úgy szívből. S nem azért mert osztályozzák, vagy mert muszáj. Közben hangszereket is adnék a kezükbe, mindenfélét, minnél többet.
No igen, saját példa:
Én szülői nyomás hatására mentem közgazdasági középsuliba. Mert 8. osztályos koromban még fogalmam sem volt az életről. (nagyon félénk voltam, aki azt csinálta amit mondtak neki.Leült a könyvek mellé, s elkezdett magolni mindent.) amúgy nem hiszem hogy egyedül lennék ezzel, tehát ezen kéne valamit változtatni.
Középsuliban rájöttem hogy nekem ez mennyire nem tetszik, de természettudományokat nem nagyon tanultunk, kéthetente volt egy fizika, meg egy kémia óra, ahol nem is csnáltunk semmit. Utána meg nem volt merszem 0 tudással természettudományi irányba elindulni. :(
De egy ének órát pl én úgy képzelnék el mint már filmekben is láttam: hogy a tanítónéni gitárral a kezében, körülötte a gyerekek énekelnek, de úgy szívből. S nem azért mert osztályozzák, vagy mert muszáj. Közben hangszereket is adnék a kezükbe, mindenfélét, minél többet.
"-"büfészakok" számának drasztikus csökkentése "
Mit nevezel büfészaknak? amiről te azt gondolod? Amugy nem kell mindent a természettudományra áttolni! Lehet hogy hiányszakma,de megfelelő felkészültség hiányában nem nagyon végzik el... mert baromi nehéz és az igazán jó szakemberek már nem ebben az országban élnek!
ma 04:52
Büfészak pl.
-Szabad bölcsészet
-Szociológia
stb.
Amiből nagyon sokat képeznek úgy, hogy nincs értéke, mert teljesen telített szakma, vagy amivel önmagában nem lehet elhelyezkedni. Nem azt mondom, hogy szüntessük meg teljesen őket, hanem, hogy a létszámot csökkentsük le amennyire csak lehet. És azért KELL a természettudományos tantárgyakra hangsúlyt fektetni, mert gyakorlatilag lassan elfogynak a természettudományos szakemberek, és nagyon sok fiatal azért em jelentkezik rájuk, mert többet kell tanulni, mint egy humán szakon. Az egy természettudományos érettségi meg szerintem igazán nem nagy kérés, van 4 választható is (biológia, fizika, kémia, földrajz), és szerintem nagy hiányosság, hogy pont ezekből, ami az élethez leginkább hozzátartozik, ebből nincs meg az "alapműveltségük" a diákoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!