Budapesten miért nem korlátozzák az autóforgalmat? Miért nem zavarja a döntéshozókat, hogy az emberek kb.30%-a belassítja a 70%-ot kitevő tömegközlekedők/biciklisek/egyéb módon munkába jutását?
#10
Már bocs de ennyi erővel a te egyéni problémád hogy Erzsébetvárosban laksz és nem a külvárosban vagy agglomerációban (ahol Buda luxus negyedei kivételével olcsóbb is az ingatlan, tehát épp hogy ez a logika állná meg a helyét, ha komolyan gondolnám!).
De komolyra fordítva a szót nem tűnt fel hogy nem egy faluban laksz, és Budapest "emberigénye" jóval meghaladja azt az embermennyiséget ami Erzsébetvárosban elfér? Ez még csak nem is magyar nagyvárosi sajátosság...
Amúgy kompromisszum mindenki irányába: Miért nem azt akarjuk inkább hogy legyenek parkológarázsok (Bécshez hasonlóan), és akkor nincs tele autóval a belváros? Lerakja az ember mondjuk a Moszkva téren vagy a Nyugatinál, és a belvárosban akkor elvillamosozik vagy elmetrózik? A kelenföldi p+r is fullon működik hétköznap reggel, ha nem mész elég korán nem is találsz helyet!
Meg egyébként megkérdezném népszavazáson a belső részek lakóit is hogy örülnének-e egyáltalán ennek. A jobb levegő kétségtelen előny (ami azért nem lesz olyan mint egy erdőben, kb. olyan lenne mint most a Várban a levegő.) Viszont ugye akkor ők sem igazán tudnak autót használni! Vagy ha kell mondjuk szerelő vagy mit tudom én, akkor már így se egyszerű olyat találni aki hajlandó a 2 km-re lévő parkolóhelyről a szerszámaival besétálni hozzád, nem ha még ki is tiltjuk az autókat... De ez meg legyen az ő döntésük...
Itt nem arról van szó, hogy az autó általánosságban rossz. Az alacsony népsűrűségű területeken (kis falvak) szerintem az autó az előnyös.
De Budapesten marhára belassítja azokat is, akik nem autóval közlekednek.
És nem csak lassítják a tömegközlekedést, hanem zsúfolttá is teszik. Ha 2 helyett 4 percre nő a követési távolság a villamosok vagy a buszok között akkor az azt jelenti, hogy egy villamoson/buszon átlagosan kétszer annyi ember van. ( mert minden kereszteződésben beállnak az autósok neki keresztbe így nem tud átmenni a zöldön, meg sok helyen rá is van terelve az autóforgalom a villamossinekre, a buszok meg állandóan dugóban állnak, mert csak néhány vonalon van buszsáv...) Tehát irtózatosan zsúfolttá és lassúvá teszik a Budapesten autókázó emberek mások életet. És mivel nem ők vannak többségben, így lenne létjogosultsága annak, hogy a tömegközlekedést részesítsék előnyben, mert jelenleg az autóval nem közlekedő többség érdekei vannak eltiporva.
Kedves 15,
ezt jobb helyeken úgy oldják meg,hogy:
-a metrót fejlesztik, bővítik
-alagutakat építenek a forgalmas kereszteződéseknél, ezzel növelve az áteresztőképességet.
Egy ország jólétét mutatja,hogy mennyi az egy főre jutó személyautó.Tegyük hozzá, Magyarországon nem számít soknak.Németországban háromszor ennyi az egy főre jutó autó.Az USA-ban meg még magasabb.
" És mivel nem ők vannak többségben, így lenne létjogosultsága annak"
Lényegtelen,hogy ki van többségben.
Ki hoz több hasznot?
Az autós fizeti az adót az üzemanyag után, továbbá pörgeti a GDP-t azzal,hogy autót vesz.
A tömegközlekedés meg csak kiadás az államnak, semmiféle hasznot nem hoz vissza.
A másik oldala pedig, a tömegközlekedés annak jó, akinek fix munkaideje van és munkából egyből hazamegy, vagy munka előtt nem megy be sehova.
Én például rugalmas munkaidőben vagyok, munka előtt szoktam sportolni, munka után is szokott programom lenni, mondjuk bevásárlás.
Ha tömegközlekedéssel kellene utaznom, elmenne az egész napom.
Másrészt, nem fogom a kisebbségek óbégatását hallgatni.
"És mivel nem ők vannak többségben"
Ezt mire alapozod?
"mert jelenleg az autóval nem közlekedő többség érdekei vannak eltiporva."
Jelenleg pont hogy senki érdekei nincsenek eltiporva, mindenki szabadon dönthet arról, hogy akar közlekedni. Itt épp te vagy az, aki egyesek érdekeit próbálja eltiporni.
"Másrészt, nem fogom a kisebbségek óbégatását hallgatni."
Ebben nagyon igazad van. Én kényszerből bkv-zok (mert ha a szűk belvárosba megyek akkor nincs parkolóhely), de szívből gyűlölöm. A helyi buszon télen MINDIG van egy csöves akinek nincs úticélja csak felszáll melegedni, és bűzlik a busz. Ha csúcsidőben mész akkor meg örülsz ha fel tudsz szállni, nem hogy a busz másik felébe menjél...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!