Nem kellene végre pár napra kitiltani az autókat a fővárosból (is), hogy javuljon a levegő minősége? Lehet menni tömegközlekedéssel vagy kerékpárral is.
20#
A bicikli egy elavult közlekedési eszköz, ugyanis nem motorizált.
Nem más, mint egy divathóbort manapság, régebben meg mindenki rollerezni akart, de az is lecsengett.
A telefonodat sem tekergeted, amikor tárcsázni kell,hanem bepötyögöd.
A városba ideálisabb egyéni közlekedési eszköz a robogó.
Jaj Istenem! Ezt könyörgöm ne!
Igen tudjuk, hogy buta vagy, igen tudjuk, hogy amit írtam rólad az igaz, igen olyan lúzer vagy amilyen. De ne súlyosbítsd, hogy tud valaki ilyeneket röhögés nélkül leírni, hogy a bicikli egy divathóbort. :-DDDDD
"nyem motojizált, pföjj"
Meg a többi süket dumát, komolyan mint egy hisztis ovis. Inkább maradtál volna csendben, tudod vannak olyanok, akik tényleg értik a számokat meg hisznek nekik...
"A bicikli egy elavult közlekedési eszköz, ugyanis nem motorizált."
Cserébe gazdaságos, mind a fenntartása, mind a beszerzés szempontjából. Fizikai aktivitást igényel, ami ebben az elkényelmesedett, motorizált világban igencsak kiveszett az embereéletéből. Fővárosi viszonylatban, illetve rövid távokon sokkal gyorsabb és praktukisabb bármelyik gépjárműnél.Mellesleg hallottál már a pedellecről?
"Nem más, mint egy divathóbort manapság, régebben meg mindenki rollerezni akart, de az is lecsengett." Igen, az lecsengett valamelyest. Csak amikor a roller felbukkant, a ketékpárnak már komoly múltja volt. Most, hogy lecsengőben van (ez sem igaz feltétlenül, de ez másik történet) a kerékpár eladások meg csúcsokat döntögetnek. Ez mintha nem igazolná az elméleted...
"A telefonodat sem tekergeted, amikor tárcsázni kell,hanem bepötyögöd."
Ez speciel azért nem jó példa, mert a telefon végigment egy evolúciós fejlődésen, de használatát és fő funkcióját tekintve nem változott. A kerékpár viszont egy önálló közlekedési eszköz a többi közt. Nem mellesleg sporteszköz is.
"A városba ideálisabb egyéni közlekedési eszköz a robogó."
Cserébe zajosabb, remek légszennyezési forrás, járulékos költségei vannak, jelentős forgalomban ugyanúgy nem gyorsabb, mint az autó sem. Ugyanakkor ezen is. Sak a sejhajod mereszted, de legalább addig sem mozogsz. Plusz, télen ráfagysz.
Igen, sok jó ötlet elhangzott. Amikor az M3-on hétköznap Budapest felé elhagyjuk Hatvant, már egymásba ér a sok furgon és pick-up. Mennek a pályán a brigádok melózni-Pestre. Lehet, sokan messzebbről is bevállalják, a Palócságból vagy Borsodból. Tiltsuk ki őket! Mivel menjenek? A hírhedten rossz csatlakozásokkal dolgozó Első magyar Múzeumvasúttal(MÁV). Vagy a hasonló színvonalú helyközi busz közlekedéssel, hatszor átszállva? Illetve, vigyék fel a buszra a malteros vödröt, a betonkeverőt, meg a három tábla gipszkartont is? Jól nézne ki egy csuklós kotvány busz, tetejére gumipókozott gerendákkal, vascsövekkel, lapátokkal...Esetleg ne dolgozzanak, kapjanak ún zöld fizetést csakhogy ne kódorogjanak régi dízel verdáikkal "szép Fővárosunkban". Viszont mivel pótoljuk a kieső munkát? Nem lesz elkényelmesedés, ha a környezetért aggodó pesti polgárt kizavarjuk kubikolni az építkezésre! Árokásás lapáttal, mert a dízel munkagép szennyez. Vagy nyers beton hordása japánerrel (aki hallott eme munkaeszközről) mert a dömper is szennyez. Akinek meg nem sikerül rendes tűzifát venni, az fagyjon csak halálra, vagy menjen az is kubikolni, akkor melege lesz. Ugyanis a magyar piacon a tűzifát olyan horribilis áron adják, hogy gázzal olcsóbb fűteni. Illetve, a "tűzifa" kínálat zöme az seprűnyél vastagságú girbegurba vackokból áll, javarészt nem is akác, hanem mindenféle árokparti vacak bozót, aminek víztartalma 150% szóval nem ég, nem melegít, cserébe füstöl és eltömi a kéményt...Sajnos, akinek csak szilárd tüzelésre futja, azt ne irigyelje senki.
Szóval szép ez a nagy környezetvédelem, csakhogy a felkínált alternatívák azok nem alternatívák. Azt ne nevezzük már kerékpárútnak, hogy a repezedett járdára vagy útszélre húzunk egy csíkot, aztán lehet kerülgetni a gyalogost vagy az autóst. Most képzeljétek el japánert húzó gyalogossal, úgy, hogy a biciklire föltettek három öntöttvas radiátort... Illetve mondjuk két csereket plusz a gázpalackot...
A lóvontatást hagyjuk. Egy magyar lőcsös szekér olyan 4-5 mázsát bír el. (A manapság divatos gumis szekerek nem olyan jók ló egészségügyileg, túl vannak terhelve a pacik.) Három ilyen lőcsösssel felviszel másfél tonnát Pestre Debrecenből. Régi katonai könyvek szerint napi 40 km menet az egészséges, szóval a műsor egy hétig fog tartani. A három szekérhez egy negyedik viszi a lovak egész heti abrakját. Bizony, több mint négy mázsa, víz nélkül! Na, ezt a logisztikai problémát egy furgon három óra alatt megoldja húsz liter gázolajjal...
Nézzétek meg inkább a régi szép filmhíradókat, amikor a villamosok peronján lógtak az emberek, sőt a vasúti kocsik peronján és tetején utaztak még télen is...Illetve, amikor a hordár a kézikocsiján elvitt egy szobabútort. Tényleg ennyire hiányzik az ötvenes évek?
Én naivan azt hittem, hogy nem lehet nagyobb hülyeséget írni a kérdésnél mint kedves közgazdász barátunk tette, erre megjött Mopat...
Öregem, miért csinálsz magadból ekkora hülyét?
Figyelj! Írd ide szépen, hogy NEM VESZITEK KI ALÓLAM A KOCSIK MOCSOK ZÖLDEK!!!!
Ezt értjük, hisztizel egy kicsit, kiböfögöd, ami bent van, megy tovább a nap, de, hogy ilyen "okos" szinten megmagyarázod, hogy szinte minden pesti autós az valójában vidéki melós, hát hallod azért néha nézz már szét egy kicsit a valóságban...
A másik kedvencem meg, hogy a "zemberek majd lógnának a villamoson" ha nem lenne mindenki feneke alatt kocsi, (az 50-es éveket végképp ne keverjük ide, a tömegközlekedés volumene kisebb volt mint ma) nos bárki, aki ezt hiszi valamiért elfelejti, hogy ma jóval kevesebben használják a tömegközlekedést mint a 80-as években, ami a tömegközlekedés aranykora volt, aránylag olcsó jegyek és a mostaninál sokkal gyakoribb járatok közlekedtek, és érdekes módon akkoriban sem lógtak tömegesen az emberek a buszokról.
Félreértés ne legyen, én nem azt mondom, hogy tiltsuk ki az autókat a városokból, bár a dugódíj szerintem is jöhet, de ilyen minden valóságot nélkülöző baromságokat se kéne beírni.
Kedves utolsó, most akkor meglepetés-nem vagyok pesti...
Még csak be sem járok oda, vidéki nagyvároshoz van szerencsém, hát káosz itt is van...Ráadásul kisvárosban élek, ahol mindenhová kerékpárral megyek, autóba pedig csak akkor ülök, ha muszáj helyi szinten...
Ennek ellenére mifelénk , helyette van egy járda, ami már rég szétfagyott, vagy széttörték az áthaladó nehezebb traktorok, teherautók, és a vonalvezetése az olyan pazar, hogy benne hagyták a villanyfát, illetve a kerítések kinntebb vagy benntebb vannak, ez aztán igazi Mad Max feelinget teremt, a nyitva hagyott kapukon váratlanul kiszaladó nyugdíjasokról vagy gyerekekről ne is beszéljünk, a kutya-ami harap is-külön nehezítő tényező. Mehetnék az úttesten, ami olyan 70%-ban le sincs aszfaltozva, tehát bicikli helyett légpárnással volna célszerű közlekedni rajta...Ami meg aszfaltozott, azon mindenki nyomja a gázpedált...Szóval látjátok nem vagyok a bicikli ellen, Pesten még jobb is lehet a helyzet, de azért a kerékpárost,akik között van se-lát-se hall, suttyó, helyi rajgyerek, óvodást-összeterelni a gyalogossal egy kérdésesen felújított járdán, az nagyon jó ötlet. Csak nem ebben az országban...
Gyökér itt Debrecenben is van, sőt veszélyesebbek az utakon, mint mondjuk amit Pesten látok, amikor nagy néha feltévedek.(Komolyan mondom, vidéki nyomiként biztonságosabb az a káosz, mint itt az alföldi...)
A nyolcvanas évek tényleg a tömegközlekedés fénykora volt, a gond az, hogy sok helyen úgy is maradt a szolgáltatás színvonala, a világ meg ezen réges-rég túllépett. A vasúttal az a baj, hogy 19. századi módszereket használ a 21. században...Például, a vagonok oldalára ragasztgatott tízen-pár oldalas kitöltött árú kísérő nyomtatványok, meg a vagonkezelési módok, mikor a huszonegyedik században pár kattintással a világ túlsó feléről megrendelt árút lehozzák a házadhoz, vagy a Foxposthoz, persze autós futárral...
Nem minden pesti autós melós, de azért sokan még mindig dolgoznak. Anno nemcsak az állami tömegközlekedés létezett, de a vállalati is. A nagy cégeknek saját busz-flottájuk volt a nyolcvanas években. A Hajdú-Bihar-Megyei Tanácsi Építőhöz reggelente két tucat saját busz hozta a melósokat. Az építőiparban meg zömmel előregyártottak, szóval egy lakótelephez kellett ezer egyforma nappali, fürdőszoba, ennek dolgait, még a villanyszerelési/fűtési vezetéket is le lehetett gyártani a cég telepén és kiszállítani úgy...
illetve voltak munkásszállók. Nem is kevés!
Na EZ szűnt meg. Az építőipar millió kis cégre, alvállalkozóra szakadt, akik minden nap utazgatnak, viszik a cuccaikat, mert egy zárható konténerük nincs a munkaterületen...Illetve minden épület más és más, a helyszínen kell mindent csinálni, ehhez kivinni a cuccokat...
De minden más is így járt, a vállalkozók gyakran nem törődtek a melós bejutásával(oldja meg...)illetve mennyit sírtak a drágák, hogy a magyar ember legyen mobil(!). Na, mivel, lóháton?
És akkor tegyük hozzá a rendszerváltás következményeként a nagy szabadságot, ami miatt aztán sokan úgy vélték, minden hülyeséget szabad nekik. Így lett az autó farokméregetési eszköz, így vettek sokan autót a szomszédnak, hogy lássák, hogy nekik is van, és persze mentek vele a retyóra is...Csakhogy ebben felnőtt már egy generáció, már a nagyapa is autóval vitte apát, pont bele az iskolaajtóba, hát apa is odaviszi a kölköt, nem teszi ki száz méterrel előrébb, mert elkopik a lába...Aztán állnak a gyökerek sorban a megállni tilosban, az úton, a buszmegállóban, a délutáni csúcsban, és néznek rád dühösen, mert szabad nekik...A maradék meg azért nem teszi ki a gyereket száz méterrel előrébb, mert az előbb említett sok jobbágy meg az őket szidók úgy vezetnek közben(!) hogy nem néznek semerre, és elütnek mindent...
A csúcs, pedig, a hazai autók 14 éves átlagéletkora. Zömét a 2008-as válság előtt vette a csóri magyar, hitelre, vagy ki tudta fizetni vagy nem, marad amíg meg nem eszi a rozsda, és ha megette, nincs pénz csak egy nyugatról behozott, lefingott roncsra...
Vagyis a probléma, kérdező, sokrétű. Lehetne segíteni a dolgon, ha volna pénzünk modern autókra, ha megtanulnánk használni a az autót, és belátnánk, hogy van lábunk is, ha fejlesztenék a tömegközlekedést, mert azért van még mit, illetve mindenkinek lenne pénze rendes tüzelőre, vagy hőszivattyúra, hogy mindenki boldog legyen...Akkor is maradna egyrészt gyökér, aki összenőtt a Bömbivel, illetve, olyanok, akinek a munkájuk része az autó...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!