Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Egyetértetek, hogy a magyar...

Egyetértetek, hogy a magyar felsőoktatás teljes "káosz" a kormány tervei meg különösen?

Figyelt kérdés

[link]


Jelenleg hasonló módon szeretnék átalakítani a többi egyetemet is.

Ez meglehetősen rossz ötlet, persze az is rossz, ami most van.



A legracionálisabb felsőoktatás Ausztriában van.

A közhiedelmekkel ellentétben nem az egész felsőoktatás ingyenes, sőt a legtöbb intézmény fizetés.

Az ún Fachhochschulék, amin a legtöbb műszaki-mérnöki, üzleti-gazdasági képzés zajlik, mind fizetős.


Viszont a tandíj minden állam intézményben egységesen 400 euró/félév, teljesen mindegy,hogy bécsi vagy innsbrucki az intézmény.



Magyarországon is valamiféle hasonló kellene,fizetős felsőoktatás, de normális tandíj.

Mondjuk minden állami tulajdonú felsőoktatási intézményben 75 ezer forint/félév.



Továbbá a magyarországi felvételi is elavult.El kellene törölni.

Helyette bevezetni azt, ami kint van, vagyis motivációs levél, felvételi elbeszélgetés.Ezeket mind pontozzák, továbbá tesztírás, idegennyelvtudás tesztelése, ha olyan a szak.

Ezeket pontoznák és, ebből adódna maga a felvételi.



Egyes országokban, például Hollandiában, ha magyarként kimész és van érettségid meg elég magas szintű angol nyelvtudásod és jól teljesítesz a motivációs elbeszélgetésen, akkor kvázi fel vagy véve.



Tehát, a magyar rendszer teljesen elavult, még mindig a szocializmusból táplálkozik,ahol az volt a cél,hogy ne nagyon legyenek diplomások.

A jelenlegi kormánynak is ez a célja és itt kezdődnek a bajok.



Az oktatáson nem szabad spórolni, magasabb prioritást kellene élvezni, mint az egészségügynek.

Az EÜ területén átfogják venni a dominanciát a magánintézmények, járóbeteg ellátásnál különösen.

Nekem például a munkáltatómnak (német multi) van szerződése egy ilyen privát eü intézménnyel és, ha bajom van oda megyek.

Interneten tudok időpontot kérni, 10 percnél még többet sohasem kellett várnom orvosra.


2018. okt. 7. 10:41
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"minél fejlettebb egy ország, annál magasabb a felsőfokú végzettséggel rendelkezők aránya."


Pont te írtad az előbb, hogy Budapesten és egy két nagyvároson kívül nincs más csak szalagmunka (ami amúgy nem igaz, de tegyük fel), akkor te a logikád alapján diplomásokat akarsz a szalag mellé állítani?

Nem értem a logikádat.

2018. okt. 7. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:

11#

Az ország fejlett részein vannak csak normális diplomás pozíciók, Budapesten, Győrben,Szombathelyen.

2018. okt. 7. 16:00
 13/15 A kérdező kommentje:

"Pont te írtad az előbb, hogy Budapesten és egy két nagyvároson kívül nincs más csak szalagmunka (ami amúgy nem igaz, de tegyük fel)"


Neked fogalmad sincs,hogy milyen egy diplomás pozíció egy nagyvállalatnál.


-karrierlehetőség

-rugalmas/kötetlen munkaidő

-külföldi kiküldetések

-fejlődési lehetőségek

-Inflációkövető fizetésemelés+teljesítmény arányos alapbér emelés évente


Ezek az alapok.


Én Kecskemét környékéről származom.A szüleim mindketten betanított munkások mindketten,annak ellenére,hogy többre lennének képesek, csak azon a környéken nincs más, ha tanulásról volt szó nem volt pardon.

Engem kvázi Budapestre küldtek tanulni.



Kecskeméten hiába van ott a Merci, kevés a diplomás pozíció, többnyire szalagmunkások dolgoznak ott.



Budapest és Északnyugat Magyarország nagyobb városai meg kezdenek jobban hasonlítani az olyan helyekre, mint München, Linz, vagyis növekszik a szellemi munka aránya.Győrben komoly mérnöki munka, autófejlesztés is zajlik, nem csak termelés.

2018. okt. 7. 16:18
 14/15 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, írásaid azt mutatják, nagyon sok mindent félreértesz.


Nincs olyan, hogy egy oktatási forma minden országnak jó. Az országok fejlődése eltérő, hagyományai eltérők, az emberek szemlélete, ismeretanyaga és sok egyéb eltérő. Az oktatás alappillére, hogy a valós tényekből induljon ki.

Nincs olyan, hogy "nyugaton" bármi lehetsz, csak legyen jó a fellépésed. Csak olyan van, hogy van szükséglet, amit sokféle ember elégít ki. Hollandiában vagy bárhol, ha magasan kvalifikált munkát kell végezni, olyan kérdések lesznek, amit akkor tudsz megválaszolni, ha van (jó) diplomád is. Különben nem lesz olyan tudásod.

Az oktatásban a felvételi rendszer fontos ugyan, de nem meghatározó, mondhatnám, lényegtelen formaság. Akkor is, ha a sorsod múlhat rajta (egyébként ez az, ami sose igaz).

A jó (minőségi) oktatáshoz kell jó oktatógárda, megfelelő infrastruktúra és motivált hallgatóság. Ezek nélkül soha nem lesz jó oktatás, ezekből ma semmi nem áll rendelkezésre. A jó oktatógárda nem lehetséges megfelelő tanárképzés, elismertség, díjazás és az önképzés lehetőségének megteremtése nélkül. A felsőoktatásban ezen felül aki nem kutatja szakterületét, nem is lesz jó oktató. Ebből lényegében minden szétvertek. Az infrastruktúra kemény tervezést, a megfelelő eszköztár biztosítását jelenti, ami sok pénzt is igényel. Menj be egy oktatási intézménybe az óvodától (mert ott kezdődik!) az egyetemi. A helyzet brutálisan lehangoló. Jobb intézményben (külföldön) a krétát már nem ismerik (a különc professzoron kívül), nálunk az oktató egy duplaóra után átöltözhet, mert a tavalyi krétapor is ott leng a teremben. A többi eszközről már ne is szóljunk. A hallgató ma minden, csak nem motivált. Mitől lenne az? Ha tudná, hogy a tudására szükség van, ha tudná, hogy nagy tudását nagyban díjazzák, ha tudná, hogy a munka minősége és nem a pofavizit, a kapcsolat számít. De tudja, hogy itt minden fordítva van. A legtöbb egyetemi óra maga a katasztrófa. Az oktató nyegle és tudatlan. Erre telik neki, továbbá tudja, a helyzete semmit sem változna, ha lelkiismeretes lenne. Az eszköztár katasztrofális. Újabban gyakori a fűtetlen előadóterem is télen. A hallgató buta, nem érdeklik a tanulmányai, gyakran az egyetemi élet elemi normáit sem ismeri. De miért is lenne másképp, ha az alsóbb iskolái is gyengék, ha kapcsolat kell, hogy felvegyék, ha fizet és nem kap érte minőséget, ha nem tájékoztatják, és legfőképp ha tudja, diplomáját még arra a bizonyos célra se használhatja, ahhoz kemény. Inkább kapcsolatot épít, helyezkedik, túlélni akar.


Egyet kell megérteni. Nem ötletek kellenek a megreformáláshoz. Ötletekhez vannak szakemberek. Mert vannak. Az oktatás minőségivé tétele állami feladat és abban is sokféle. Azt más nem fogja tudni jól csinálni (ne feledjük, a magán is állami támogatásból az ami, csak e támogatást másképp hívják). Akinek tehát az oktatással baja van, a kormányhoz menjen, azt számon kérni. HA úgy gondolja, egyedül nem megy (nem bizony!), akkor ne egyedül menjen. Elég sok diák van ebben az országban. Vittek végbe már nagy dolgokat. Ideje ismét megtenni.

2018. okt. 7. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
#9: Akkor menj el szakmunkásnak, hajrá. Ja, hogy azt már nem, te nem akarsz szakmunkás lenni, de másnak te megmondod hogy mit tanuljon, legyen szakmunkás.
2018. okt. 7. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!