Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A felcsúti kisvasútra miért...

Tgt kérdése:

A felcsúti kisvasútra miért csak ilyen kevés ember kíváncsi?

Figyelt kérdés

Az elmúlt egy évben 8,2 millió forint veszteséget termelt, pont kétszer annyit, mint a működése első 14 hónapjában. 2016-os indulása óta összesen már 12,3 millió forint mínuszt hozott. 2018 májusában és júniusában összesen 10 napon utasok nélkül járt.


[link]



2018. aug. 30. 21:46
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
87%
Aminek nincs szerepe, arra persze hogy nem kíváncsiak. Ha te Sopronba akarsz menni, a debreceni gyors menetrendjét tanulmányozod? Ilyen egyszerű.
2018. aug. 31. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
25%
A kisvasútakat nem albán viktor találta fel, bármily meglepő is legyen ez...
2018. aug. 31. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
100%

Őszintén: Felcsút. Mi a túrót nézegetsz ott a kisvasútról? Orbán stadionját?


Ez Orbán magánjátszótere. Eddig se érdekelte, hogy van e értelme.

2018. aug. 31. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
100%
Mert egy kosz falu, ahol azt a jószágot megcsinálták, hogyishívják?
2018. aug. 31. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
100%
Nyíregyházán ahonnan hazavitte a kisvasutat, ott ki volt használva mindig. Most ott már ez sincs, pedig ott tömve volt mindig.
2018. szept. 1. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 Mopat ***** válasza:
68%

Khhm, megpróbálom politika nélkül, már ha lehet...

Eredetileg a kisvasút egy korábbi nagyvasút nyomvonalára épült. Ez Bicske-Székesfehérvár szakasz volt, amit még az "átkosban" zártak, be, de egyes részei iparvágányként használtak a mai napig. Az eredeti tervben Bicskétől ment volna Felcsútig. A Puskás Akadémia meg is vette a síneket/töltéseket a MÁV-tól. Bicskétől annyival jobb a helyzet, hogy azért van közvetlen vasúti kapcsolata Budapesttel, elég sűrű vonatközlekedéssel. A nagyvasúti tervből nem lett semmi. Az Unió ugyanis érdekesen működik. Pl. szeretnél egy egyszerű, egyvágányú vasútvonalat pár kilométeren, mondjuk Nagyvárad és Debrecen között, ahol korábban is volt, két regionális központot jól összekötne. Van ilyenre pályázat? Nincs, mert értelme is volna. Ha 160-al száguldó kétvágányos fővonalat akarnék, arra lehetne, de arra semmi szükség nincs a példának hozott helyszínen. És kisvasútra is lehetne...Viszont ilyen játék-jellegűre, ami max. hússzal mehet, muzeális jellegű, épített értékek megőrzése címszó alatt. Arra, hogy pl a kecskemétit és a nyíregyházit szépen felújítsuk, vegyünk rá új motorvonatokat(mert gyártanak ám, van, ami százzal is tudna menni, ahol a helyi busz is csak hatvannal totyog, alternatíva is lehetne. Ausztriában korrektül felszerelt kisvasutak is vannak...)és bekapcsoljuk a helyközi közlekedésbe, ahhoz már nehezen lehet forráshoz jutni. viszont az osztrákok felújítottak kisvasutat, kétvágányossá tették, ütemems menetrenddel, kíváncsi vagyok, hogy miből? Tartományi pénzből?

A vasúti személyszállítás pedig világszerte veszteséges. Nagyvasúton is. A teherszállítás nyereséges, valaha ehhez épültek ki a kisvasutak is. Mostanra ebből nem maradt szinte semmi. Viszont divat lett a romantika. Látjátok, lehet felújítani régi épületet, várat(és pénzt pályázni hozzá!) ennyi erővel ezeknek sincs semmi értelme. Az Eiffel tornyot is jól le lehetne bontani, és a helyére felhúzni egy marha nagy parkoló házat, annak több hasznát vennék a párizsiak, mint az utólag visszaépített villamosvonalnak, meg a szép kilátásnak, nem?:)

2018. szept. 4. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
91%
Mopat, ezt mind úgy írtad le, mintha kizárólag uniós pénzből szabadna közlekedési fejlesztéseket csinálni, és ha valamire nem lehet pályázni, akkor az soha az életben nem lesz megcsinálva. Ne mondja nekem senki, hogy ha lenne politikai akarat, akkor nem lenne annyi pénze az országnak, hogy önerőből felújítson egy kisvasutat vagy építsen egy új vonalat Debrecentől Nagyváradig. Azért ennyire csak nem csóró az ország.
2018. szept. 4. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
Utolsó, köszönöm, szinte szó szerint ez jutott eszembe.
2018. szept. 4. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:
52%

"Én sokakkal együtt napi szinten használom a négyes metrót, a felcsúti kisvasutat pedig soha nem fogják annyian használni összesen, mint a 4-es metrót egy nap alatt."


Messze nem érte el azt a forgalmat a metró, amire tervezték. Szintén használom megnyitása óta, te is láttad, hogy még az üzlethelyiségek is üresen álltak évekig, mert egyszerűen nem tudta prezentálni azt az utasforgalmat, aminél megérte volna kibérelni őket. Nyilván sokkal többen használják, mint a kisvasutat, de vagy ötszázszor annyiba is került, ezt nem lehet így összehasonlítani. Maradjunk abban, hogy jelen formájában teljesen értelmetlen presztízsberuházás mind a kettő, bár lehetőség még rejlik bennük (a kisvasútban pl. ez a bevonás a tömegközlekedésbe, amit írt valaki).

2018. szept. 4. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
Off, de ha már előjött a négyes metró: kijött volba az sokkal kevesebből és kész is lett volna korábban, ha a tisztelt kormány nem állítgatta volna le első regnálása idejèn. Aztán a végén azért kellett lóhalálában befejezni, mert közeledett a határidő és fizethettük volna vissza a pénzt az Eunak.
2018. szept. 4. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!