A felcsúti kisvasútra miért csak ilyen kevés ember kíváncsi?
Az elmúlt egy évben 8,2 millió forint veszteséget termelt, pont kétszer annyit, mint a működése első 14 hónapjában. 2016-os indulása óta összesen már 12,3 millió forint mínuszt hozott. 2018 májusában és júniusában összesen 10 napon utasok nélkül járt.
Őszintén: Felcsút. Mi a túrót nézegetsz ott a kisvasútról? Orbán stadionját?
Ez Orbán magánjátszótere. Eddig se érdekelte, hogy van e értelme.
Khhm, megpróbálom politika nélkül, már ha lehet...
Eredetileg a kisvasút egy korábbi nagyvasút nyomvonalára épült. Ez Bicske-Székesfehérvár szakasz volt, amit még az "átkosban" zártak, be, de egyes részei iparvágányként használtak a mai napig. Az eredeti tervben Bicskétől ment volna Felcsútig. A Puskás Akadémia meg is vette a síneket/töltéseket a MÁV-tól. Bicskétől annyival jobb a helyzet, hogy azért van közvetlen vasúti kapcsolata Budapesttel, elég sűrű vonatközlekedéssel. A nagyvasúti tervből nem lett semmi. Az Unió ugyanis érdekesen működik. Pl. szeretnél egy egyszerű, egyvágányú vasútvonalat pár kilométeren, mondjuk Nagyvárad és Debrecen között, ahol korábban is volt, két regionális központot jól összekötne. Van ilyenre pályázat? Nincs, mert értelme is volna. Ha 160-al száguldó kétvágányos fővonalat akarnék, arra lehetne, de arra semmi szükség nincs a példának hozott helyszínen. És kisvasútra is lehetne...Viszont ilyen játék-jellegűre, ami max. hússzal mehet, muzeális jellegű, épített értékek megőrzése címszó alatt. Arra, hogy pl a kecskemétit és a nyíregyházit szépen felújítsuk, vegyünk rá új motorvonatokat(mert gyártanak ám, van, ami százzal is tudna menni, ahol a helyi busz is csak hatvannal totyog, alternatíva is lehetne. Ausztriában korrektül felszerelt kisvasutak is vannak...)és bekapcsoljuk a helyközi közlekedésbe, ahhoz már nehezen lehet forráshoz jutni. viszont az osztrákok felújítottak kisvasutat, kétvágányossá tették, ütemems menetrenddel, kíváncsi vagyok, hogy miből? Tartományi pénzből?
A vasúti személyszállítás pedig világszerte veszteséges. Nagyvasúton is. A teherszállítás nyereséges, valaha ehhez épültek ki a kisvasutak is. Mostanra ebből nem maradt szinte semmi. Viszont divat lett a romantika. Látjátok, lehet felújítani régi épületet, várat(és pénzt pályázni hozzá!) ennyi erővel ezeknek sincs semmi értelme. Az Eiffel tornyot is jól le lehetne bontani, és a helyére felhúzni egy marha nagy parkoló házat, annak több hasznát vennék a párizsiak, mint az utólag visszaépített villamosvonalnak, meg a szép kilátásnak, nem?:)
"Én sokakkal együtt napi szinten használom a négyes metrót, a felcsúti kisvasutat pedig soha nem fogják annyian használni összesen, mint a 4-es metrót egy nap alatt."
Messze nem érte el azt a forgalmat a metró, amire tervezték. Szintén használom megnyitása óta, te is láttad, hogy még az üzlethelyiségek is üresen álltak évekig, mert egyszerűen nem tudta prezentálni azt az utasforgalmat, aminél megérte volna kibérelni őket. Nyilván sokkal többen használják, mint a kisvasutat, de vagy ötszázszor annyiba is került, ezt nem lehet így összehasonlítani. Maradjunk abban, hogy jelen formájában teljesen értelmetlen presztízsberuházás mind a kettő, bár lehetőség még rejlik bennük (a kisvasútban pl. ez a bevonás a tömegközlekedésbe, amit írt valaki).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!