Mit szólnátok hozzá ha drágább lenne a tömegközlekedés, de jobb minőségű is?
Japánban a vonat bérlet 3 hétre 82 000 japán jen ( durván 200 ezer forint ). Cserébe tiszta, pontos ( az éves késés az egész országban néhány perc ), gyors, egy 510 km-es szakaszt kevesebb mint 2,5 óra alatt megtesz ( mit szólnál hozzá ha a Miskolc-Budapest út vonattal nem 2,5, hanem fél óra lenne? ). Ez elsőre nagyon drágának hangozhat, de a japán átlagfizetés 400 ezer jen körül mozog, ami kb 1 millió forint.
Vagy épp Sydney-ben ( Ausztrália ) a bérlet a tömegközlekedési eszközökre hetente 50-60 ausztrál dollár, ami heti 10-12 ezer forint. Budapesten a felnőtt bérlet havonta 10 ezer. Persze az ausztrál átlag fizetés ( Sydney-ben ) közel 100 ezer ausztrál dollár, ami majd 2 millió forint.
Mit szólnátok hozzá, ha nálunk is a szar minőségű, lassú, koszos, de legalább olcsó tömegközlekedési eszközöket drágább, de jobb, gyorsabb, kényelmesebb és tisztább eszközökre cserélnék?
Jelenleg is túl drága, mit akarsz még ezen drágítani? Ahhoz kell mérni, hogy mennyi egy átlag magyar órabére és mennyi egy vonaljegy. Nem pedig ahhoz, hogy Japánban mennyi egy bérlet az űrkorszaki vonatra.
Ha pedig az órabérhez viszonyítod a jegyek árát, akkor a magyar tömegközlekedés igen is drága.
#24
Lehet újdonságot mondok, de nem mindenki budapesti. Sőt ha Budapesten dolgozik, de agglomerációban lakik, akkor a 10k mellé még jön mondjuk 35-40k volán vagy máv bérlet is. Akárhogy számolom, ez az általad írt fizetés közel negyede. Egy teljesen konkrét, valós példát írtam le, környezetemben sokan vannak így.
"Magyarországon belül pedig nincsen akkora távolság a kereskedelmi csomópontok között hogy egy ilyen nagysebességű vasúthálózatot építsenek. Akkor lenne értelme ha csinálnának egy Bécs-Budapest-Belgrád vonalat akkor volna értelme nagysebességű vasúthálózatnak"
Mondta valaki, hogy meg kell állni a határoknál?
Én sem úgy gondoltam, hogy kiépítik egyszer, de megállunk Debrecennél. Mehetne tovább Kolozsvár-Brassó-Bukarest. Me
# 28 folytatása
Elnézést nem tudom miért küldte el, mikor még írni akartam.
Mennyivel egyszerűbb és főleg gyorsabb lenne így Erdélybe utazni.
Budapest-Belgrád vonalatnak meg akkor lenne értelme, ha értelmesen csináljuk meg. Most is, amit építenek majd a kínai hitelből jól hangzik, csak Magyarországon elkerüli Szegedet és Kecskemétet, ezzel szemben Szerbiában átmegy Újvidéken, ami a második legnagyobb város és Szabadkán, ami a hetedik legnagyobb város Szeribában és így érkezik Belgrádba.
Ezt a ,,nem lenne értelme gyorsvasútnak" szöveget meg hagyjuk már. Nem érdekelnek a mesék. Igenis, szükség lenne rá. Állandóan arról pofázunk már mindenhol, hogy hiába van Budapesten meg Nyugat-Magyarországon sok betöltetlen munkahely, ha munkanélküliség itt Keleten van. Költözni meg elutazni oda meg nem tudunk. Nekem is lett volna BPen már nem egy állásom, csak mivel nem tudok normális időn bejárni nem vesznek fel. Budapest-Megyeszékhelyek között igenis lenne igény gyorsvasútra.
Annyi hátránya lenne csak, hogy Budapesten az ingatlanárak lecsökkenének, mivel az emberek nem kényszerülnének rá, hogy Budapestre költözzenek. Ezt nem akarják sokan és ezért szavazzák le sokan egyből a gyorsvasút ötletét.
Az utolsóhoz azt is hozzátenném, hogy felköltözni Pestre vagy a Dunántúlra Keletről nem olyan egyszerű, mert errefelé gyakran nyomott áron tudod eladni a házadat/lakásodat, ha el tudod adni egyáltalán, amiből a Nyugati magas ingatlanáron valamilyen kis vackot tudsz venni. Ha tudsz. Mondjuk, ha nincs melód, megélhetésed, menekülsz, nincs választásod. Miskolc pl. volt az ország második legnagyobb városa is, olyan 220 ezer körüli maximummal, most valami 150 akárhány ezer a lakosság. Harminc százalék elvándorlás...
Eleve, sok példa országban az autópályák vagy a nagy forgalmat lebonyolító utak jobb állapotúak, a német államvasúton pl. olyan egyenes a sín, mint a mesében...nem kóvályog el jobbra-balra. Az átlag személyautó méret is nagyobb, amit nálunk családi autónak használunk, az máshol egy második-harmadik autó, lóti-futinak, fodrászhoz menni, stb. (A Suzuki Wagon R+ ilyen Kei-car volt eredetileg.) Illetve, sok nyugat-európai országban a kerékpározásnak kultúrája van, hozzá infrastruktúra, jól kiépített bringautak, szervizek, mindenfelé tárolók, bérlési pontok...Vagyis ha versenyezni akar a tömegközlekedés, jobb szolgáltatást kell nyújtania. Ha a MÁV mondjuk ezzel a pályaállománnyal mondjuk a sváboknál létezne, Japánt ne is említsem, a kutya sem ülne rá,(az állatvédők az élőállat szállítást sem engednék, hát szenvedjen szegény állat?) még azt a kis pénzt is sajnálnák rá, amibe a mi árszínvonalunk kerül.Múzeumvasútnak jó lenne, kis darabokban. Amerikában vidáman teher szállítanának vele, ott vannak ilyen rossz vonalak(is) de csak teherszállításra.
Szóval, hiába vennénk hipi-szupi új buszokat, villamosokat, vonatokat, ha mindehhez az utak rosszak és kátyúsak, a megállóhelyek kiépítése rossz, vagy gyakran semmilyen,(szétázva és behavazva szállsz fel, mert egy kis védőtető sem volt a fejed fölött...) a vasúti pályák meg hullámvasutak... A modern járművek hamar tönkre mennének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!