Mit szólnátok hozzá ha drágább lenne a tömegközlekedés, de jobb minőségű is?
Japánban a vonat bérlet 3 hétre 82 000 japán jen ( durván 200 ezer forint ). Cserébe tiszta, pontos ( az éves késés az egész országban néhány perc ), gyors, egy 510 km-es szakaszt kevesebb mint 2,5 óra alatt megtesz ( mit szólnál hozzá ha a Miskolc-Budapest út vonattal nem 2,5, hanem fél óra lenne? ). Ez elsőre nagyon drágának hangozhat, de a japán átlagfizetés 400 ezer jen körül mozog, ami kb 1 millió forint.
Vagy épp Sydney-ben ( Ausztrália ) a bérlet a tömegközlekedési eszközökre hetente 50-60 ausztrál dollár, ami heti 10-12 ezer forint. Budapesten a felnőtt bérlet havonta 10 ezer. Persze az ausztrál átlag fizetés ( Sydney-ben ) közel 100 ezer ausztrál dollár, ami majd 2 millió forint.
Mit szólnátok hozzá, ha nálunk is a szar minőségű, lassú, koszos, de legalább olcsó tömegközlekedési eszközöket drágább, de jobb, gyorsabb, kényelmesebb és tisztább eszközökre cserélnék?
Semmi összefüggés sincs a kettő között.
A kérdés a tömegközlekedést fenntartó vállalat anyagi helyzete.
Londonban például eléggé drágának nevezhető és mégis tavaly több, mint 1 milliárd fontos veszteséget könyveteltek el.
Még ennél is drágábbat? Te meg vagy húzatva!
Inkább jelentősen olcsóbbá kellene tenni, akkor talán kevesebben bliccelnének és nyereségesebb lenne.
A villamosok, buszok, trolik mindennap tisztán indulnak, a vonatokon minden beérkezés után van takarítás.
A szemetelő, mocskos utas teszi mocskossá a járműveket, ezt ha egymillióra emeled a bérletet, vagy a menetjegyet, akkor sem tudod kiküszöbölni.
A fizetésekhez mérten a tömegközlekedés már éppen annyira drága, amennyit ki bírnak fizetni a magyar emberek. Ha tudnának érte többet fizetni, akkor már emelték volna az árakat eddig is. A japánoknak van pénzükmegfizetni a drágább kzlekedést és természetesen azért a több pénzért már el is várják a magasabb szintű szolgáltatást - de a japánok eleve olyanok, hogy akkor is magas szintű a szolgáltatás ezen része, a pontosság tisztaság, ha olcsóbb, mert eleve ilyen beállítottságúka. Az ottani emberek szégyennek tekintenék ha nem lenne a munkahelyük tiszta és nem végeznének tökéletesen pontos munkát. Ezért halnak meg annyian a munkahelyükön és ezért van sok férfinak a városban alvóhelye egy ágy-szállóban, mert szégyen ha túl korán hazamegy a munkából. Szóval ez nem követhető egy európai, pláne egy kis pénzű magyar számára.
Ha a kérdésedbe belegondolsz, most és mindig is volt első osztály pl. a vonatokon, de mégsem ott utazik a legtöbb ember, pedig a több fizetés kényelmesebb, tisztább környezetet hozna magával. Budapesten pedig ha belegondolsz, egy jegy ára nem sok, de ha neked kell 3 átszállással elérned a családoddal az egyik végéből a másikba pl. csak meglátogatni egy barátot, majd haza, máris hatalmas költség volt a fizetésedhez képest.
A bérletárakat azokhoz kell szabni akik a legkevesebb jövedelemhez rendelkeznek, de szükségük van rá, mert a munkába ezzel tudnak eljutni. Hiába tudna kétszer annyit kifizetni az emberek többsége, azzal ez a kisebbség ellehetetlenülne.
Az, hogy a tömegközlekedési eszközök mennyire tiszták, mennyire épek, az csakis az utasokon múlik. Ha az utazók nem mocskolják össze, nem teszik tönkre, akkor tiszták és szépek maradnak. Nem ehhez kell a többlet pénz, ez mentalistás és akarat hiány éppen az utazók részéről.
#6
Igazad van, de szerencsére nem csak cigók utaznak, akikkel nem lehet mit kezdeni.
Én magamból indultam ki, amikor életem egy nagyon nehéz szakaszában, munkakeresés miatt sokat kellett közlekednem, több átszállással és nem tudtam kifizetni a 300Ft feletti jegyeket, mert naponta 2000 fölé került volna oda-vissza csak az utazás, ezért bliccelnem kellett, ami nagyon rosszul érintett. Ha olcsóbb lett volna, fizettem volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!