Mit szólnátok hozzá ha drágább lenne a tömegközlekedés, de jobb minőségű is?
Japánban a vonat bérlet 3 hétre 82 000 japán jen ( durván 200 ezer forint ). Cserébe tiszta, pontos ( az éves késés az egész országban néhány perc ), gyors, egy 510 km-es szakaszt kevesebb mint 2,5 óra alatt megtesz ( mit szólnál hozzá ha a Miskolc-Budapest út vonattal nem 2,5, hanem fél óra lenne? ). Ez elsőre nagyon drágának hangozhat, de a japán átlagfizetés 400 ezer jen körül mozog, ami kb 1 millió forint.
Vagy épp Sydney-ben ( Ausztrália ) a bérlet a tömegközlekedési eszközökre hetente 50-60 ausztrál dollár, ami heti 10-12 ezer forint. Budapesten a felnőtt bérlet havonta 10 ezer. Persze az ausztrál átlag fizetés ( Sydney-ben ) közel 100 ezer ausztrál dollár, ami majd 2 millió forint.
Mit szólnátok hozzá, ha nálunk is a szar minőségű, lassú, koszos, de legalább olcsó tömegközlekedési eszközöket drágább, de jobb, gyorsabb, kényelmesebb és tisztább eszközökre cserélnék?
#11
Csak a neoliberális jogvédők ne kössenek bele ;)
Kérdező egy kicsit hadilábon álsz a számokkal.
A japán szakasz, amiről beszélsz 510km 150 perc.
Miskolc-Budapest 182km 120 perc IC-vel. Szóval kb 1 óra lenne a Miskolc-Budapest út így is.
"és mond egy ilyen kis területű országban mi értelme lenne egy 500km/h val közlekedő vonatnak?"
Benelux államok összterülete kisebb, mint Magyaroszágé és mégis mindegyikben van gyorsvasút.
"és mond egy ilyen kis területű országban mi értelme lenne egy 500km/h val közlekedő vonatnak?"
Kis területen nem érdemes gyorsan utazni, vagy mi az összefüggés?
"Benelux államok összterülete kisebb, mint Magyaroszágé és mégis mindegyikben van gyorsvasút."
Azt egy nemzetközi összefogás keretében(Németország,Benelux államok,Franciország együttműködéséből) a Thalys nevezetű cég építte TGV hálózata (maximum 310Km/h ra képes) ami Párizs-Brüsszel-Amsterdam gyorsvonal. Legfőbb indoka hogy európa 3 nagy kereskedelmi csomópontja között csökkencse a légi forgalmi terhet, és nem kis távolságról beszélünk.
Magyarországon belül pedig nincsen akkora távolság a kereskedelmi csomópontok között hogy egy ilyen nagysebességű vasúthálózatot építsenek. Akkor lenne értelme ha csinálnának egy Bécs-Budapest-Belgrád vonalat akkor volna értelme nagysebességű vasúthálózatnak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!