Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarorszagon mikor fognak...

Magyarorszagon mikor fognak közlekedni 300al közlekedö TGV vonatok, mint Nyugat-Europaba?

Figyelt kérdés
Gyakorlatilag akkor egy ora lenne az ut, Pecsre Budapeströl, kicsit kevesebb Györbe, k egy ora Miskolcra, kb mafeelora Szegedre.
2018. jún. 15. 12:51
1 2 3 4
 31/33 anonim ***** válasza:

"hogy a kínaiakkal építse meg az ország a déli vasútfejlesztést a szomszéd országok felé. pénzkidobás, felesleges és hasonlók, csak a finomabb megjegyzésekből."


Déli vasútfejlesztést? Szerbeknek igen jól jön, mert ők a fővonalat fejlesztik.


[link]


Ez a vonat összeköti Szerbia legnépesebb városát, a második és hetedik legnépesebbel. Ezzel szemben nálunk 30 ezer fős a legnagyobb lélekszámú település Budapest után. Neked mi a nagy fejlesztés egy olyan beruházásban, ami két százezer fő feletti város elkerül, miközben a vonal meg van, csak Szeged-Horgos-Szabadka vonalon kellene fejleszteni. Miért jobb a Budapest-Kelebia vonal?

2018. jún. 15. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/33 anonim ***** válasza:
53%
A Magyar Királyi Vasút a gőzmozdonyaival elrepítettek debrecenből pécsre 4 óra alatt. Most pestig sem érsz fel ennyi idő alatt...Milyen fejlődésről beszélünk?
2018. jún. 15. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/33 anonim ***** válasza:
60%

"A lényeget viszont nem írta senki, a legfőbb ok, hogy nincs utazási igény, amire ilyen nagy sebességű vonatokat lehetne építeni"


És ez így finoman fogalmazva is távol áll a valóságtól és a realitástól csak jó mindenre azt mondani, hogy nincs igény meg kicsi ország meg stb..


Nézzük reálisan: hogy állapítod meg hogy nincs igény? Körbekérdezel? Körvéleménykutatsz? Beállítasz új szerelvényeket, felújított pályákat és figyeled az utaslétszám változását? Mind járható, csak az első biztosan rossz eredményt hoz, az utolsó meg drága lutri és vagy bejön vagy nem :D


Egy valamivel azért meg lehet állapítani az utazási igényt: ez pedig a közúthasználat. Egyrészt a Magyar Közútnak vannak forgalomszámlálási adatai ( publikusak, letölthetők) másrészt az útdíjfizetési szolgáltató rendszeréből is ki lehetne nyerni rengeteg adatot - mivel ők rendszám alapján regisztrálják a fizetési pontoknál áthaladókat. Egy párhuzamosított rendszerrel egy éves adatgyűjtéssel és némi informatikai utómunkával kiderülne, hogy hol mennyien ingáznak.


De maradjunk a földön: a közút elérhető adataiból is jól látszik néhány helyen a forgalom nagyságának változása és sok helyen ezt az ingázók okozzák ( mármint sok helyen tisztán kivehető az adatokból).


Ott ahol nagyszámú autós ingázó van, ott van pénz is és utazóközönség amit esetleg el lehetne csábítani ha szolgáltatásban jobbat nyújtana a vasút, mint a közút.


Mi kell ehhez a szolgáltatáshoz 2018-ban? Tiszta,m kulturált, klímás, normálisan fűtött szerelvények, kiszámítható menetrend, elfogadható ár és az hogy időben ne legyen több - ha kevesebb az csak jobb. Ha egy jobb szolgáltatást nyújtasz azonos áron akkor sokan váltanak. Itt van egy olyan tényező ami eléggé behatárolja a dolgokat: időben ne legyen hosszabb az út. Most amíg kocsival egy Budapest-Hatvan fél óra, vonattal meg kétszer ennyi szerinted ki a rosseb fog felülni a vonatra? :D

Debrecen-Budapest autópályán 250km, autóval kevesebb mint 2 óra ICvel meg 2 óra 44 (ha meg elkészül az M4..). Ha az az IC városhatárig tudná a 140/160-at, onnantól meg a 230-at akkor azért csúnyán elverné menetidőben az autópályát és akkor beleférne a menetidőbe a városi tömegközlekedés is és sokan azt mondanák: menjen a f@xom autóval, amikor gyorsabb a vonat és nem drágább.


Akármelyik Budapest környéki autópályát megnézed reggeli és délutáni csúcsban akkor mindegyik halál és az ott lévő rengeteg autós az mind fizetőképes utas lenne, ha lenne jobb és gyorsabb alternatíva, mint az autó.


De nézzük más oldalról: személyvonattal ( ahol nincs gyorsvonati pótdíj ) mondjuk 1 óra 20 perc ( volt valamikor régen) és sokan ingáznak. Ha mondjuk arrafelé lenne egy combosabb pálya meg mondjuk néhány zónázó vonat és kelet valamint észak felé normális pálya akkor akár majdnem Salgótarjánból beérnél a Keletibe ennyi idő alatt ( kis túlzással ). Mi van Pesten? Munkaerőhiány. Mi van Nógrádban? Munkanélküli.

A munkahelyi bérlettámogatással nagy sebességű pályákkal ki lehetne tolni az ingázók zónahatárát akár 40-50km-rel is, időben ugyanott lennének és új régiókat lehetne bekapcsolni a munkaerő piacba. Azért ezt budapesti fizetésből Pásztón valamivel jobban meg lehet élni, mint mondjuk a 14. kerületben.


Harmadrészről érdemes megfigyelni, hogy az emberek elkezdtek kiköltözni az agglomerációba, ott meg elszálltak az ingatlanárak. Most aki felránt egy (telekkel) 40 millás házat közvetlenül Budapest határán az az olcsóbb telekárat miatt simán egy 10-essel kevesebből kijönne a zónahatáron vagy közelében ha biztosított lenne a gyors és kényelmes bejutás. Ha lenne olyan hálózat amivel Hatvanból, Dunaújvárosból,Kecskemétről, Tassról akár 30 perc alatt be lehetne érni a belvárosba akkor nagyon sokan választanák a nyugisabb elővárosi életet, mert időben ugyanannyi lenne az 5. kerület a zónahatárról, mint Gyálról vagy a 18. kerület végéből. Gyakorlatilag a pénz ugyanannyi maradna a rendszerben csak az eloszlása normálisabbá válna és a jelenlegi zónahatárok és környezetük virágzásnak indulnának. Ezek az emberek ma ott sz0pnak reggelente a dugóban az M1M7 bevezetőn, az 51-esen, M5-ösön, 4-esen, M3-ason stb.. ők lennének akik ezt igényelnék.


Gyöngyös vagy Szolnok simán lehetne Budapest külvárosa. Ma egy szolnoki személy 1 óra 30 perc. Egy nagy sebességű pályán ingázó zónázó vonattal ezt kényelmesen 1 óra alá lehetne vinni. Mondjuk egy Nyugati-Köki-Ferihegy-Szolnokkal akár bőven 1 óra alá is lehetne menni,ha tudna a személy 160-180-200zal pirítani. Akkor a mostani 1 óra 30 perces idő elég lenne Mezőtúrig. Ha most Szolnok bevállalnak ennyi időt ingázásra, akkor bevállalnák onnan is a jobb fizetések miatt.

Ha meg már a pálya adott ezek miatt, akkor célszerű a távolsági vonatokat is legalább részben tempósan járatni.


Ha a zónahatárok jobban kitolódnának akkor nagyobb területről áramlana a munkaerő a fővárosba és a nagyvárosokba és ezek helyére meg tudna indulni a kistérségi áramlás. Ma állítólag Budapesten 100 000Ft alatt nincs kiadó (elfogadható) lakás. Egy 140km-es MÁV havi bérlet ára teljes áron 96 500Ft, munkáltató által támogatva 13500Ft! Ha a főnököd megtoldja és bevállalnál 2x1-1,5 óra ingázást akkor havonta 76500Ft-t a zsebedben maradna ( ha pl frissen végzett fiatal vagy és anyádnál laksz ), ez évente több mint 900 0000Ft :)


A jelenlegi árak szerint a 60km-es bérlet teljes áron 42900Ft, ugyanez az ingázás 6 literes átlaggal számolva 64 000Ft + egyéb költségek. Ki lenne az a hülye, aki nem szállna át a gyorsabb és egyszerűbb vonatra úgy hogy havi 20 rugó spórolna vele? Ezek az emberek kocsikáznak minden reggel az autópálya bevezetőkön, de persze nincs rá igény :D


Vagy csak ki kellene nyitni a szemeket illetve gondolkozni egy icipicit és akkor rájönnénk, hogy nagyon is lenne igény egy gyors és fejlett vasúthálózatra és a fizetőképes kereslet is meglenne rá.

2018. jún. 16. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!