Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem tesz semmit a...

Miért nem tesz semmit a Magyar Kormány az iskolai erőszak ellen? A többi lent.

Figyelt kérdés

Nagyon sok vidéki iskolában egyáltalán nem észrevehetetlen az a jelenség, amely egyre inkább eluralkodik az iskolákban, a tantermekben, az osztály tanulói között. Sok gyermekét azért küldik az adott iskolába tanulni becsületes szüleik, hogy gyermekük tanuljanak, fejlődjenek, okosabbak, egészségesebbek legyenek, mind leli, mind szellemi, mind pedig fizikális szempontok tekintetében véve. Az iskolák, iskolaigazgatók, tanárok mindent meg is tennének értük, de sajnos akadályozottak. Mert vannak olyan tanulók is az iskolák osztálytantermeiben, egyre többen, de sok helyen többen, akik akadályozzák az órák menetét, rondán viselkednek és beszélnek osztálytársaikkal, tanáraikkal, mind az órákon, mind a szünetekben, de sokszor az iskolán kívül is. Nem ritkák a verekedések, verések, befenyítések sem.


Sérülnek az alapvető emberi jogok a magyar iskolákban! A magyar iskolákban tanulók egy része komoly egészségügyi és más kockázatoknak van kitéve, mert nem garantált a biztonságuk a magyar iskolákban! Ha a magyar illetékes tárcák nem tudják a fiatalok egészséges fejlődéséhez való joguknak megfelelően biztosítani az iskolai légkört, akkor lehet, hogy alkalmatlanok a pozíciók betöltésére! Kötelesek olyan iskolákat létrehozni, ahol a gyermekek normális körülmények között tanulhatnak. Ne csak sportcsarnokokat építsen a kormány külföldön, hanem egészséges légkörű iskolákat itthon! És gondoskodjon az iskolákban erős biztonsági szolgálatól! Ideje lenne már!



2018. jún. 2. 12:06
1 2 3 4
 21/33 árokpart ***** válasza:
Itt valaki nagyon jól és részletesen leírta viszont pontosítanék néhány dolgot. A tanár nem hivatalos személy (nem is baj egyébként), hanem közfeladatot ellátó személy. A hivatalos személy qa rendőr, bíró, ügyész, katona, Alkotmányvédelmi Hivatal munkatársai, közterület felügyelők stb. és még 1-2 szerv. Hivatalos személlyé senkit nem lehet mint foglalkozás státuszt minősíteni, mert akkor azzal együtt új önálló hatalmi ágú szervet is létre kellett volna hozni. Ezt meg csakis népszavazással lehetet volna, de nem történt meg és még csak kormányzati szinten sem volt napirenden soha, hogy a fent felsorolt állami szerveken és az abban hivatást gyakorló hatósági személyeken kívűl bármilyen más szerv és személy hivatalos személy legyen így a tanárok, pedagógusok, nevelők sem.
2018. jún. 2. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:

#22

Jogos, igazad van, rosszul használnam.

Kösz

2018. jún. 2. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:

Nem vagyok kormánypárti, de megerősítem: a jogszabályi környezet elvileg megvan. A tanulók jogai között szerepel, hogy joguk van az iskolában a fizikai és lelki bántalmazástól mentes környezetben tanulni. (Nem tudom szó szerint idézni, de ez a lényege.)

Ez a jog sérül minden egyes alkalommal, amikor valaki verekszik, vagy akár "csak" szóban bántalmazza a másikat; ill. amikor az órákon nem viselkedik - a szintén a törvényben leírtaknak - megfelelően, és így a tanár kénytelen a tananyag helyett a fegyelmezéssel foglalkozni.

A jogsértők elleni fellépés terén viszont erősen hiányos a jogszabály. - Pontosabban ezt a Pedagógiai Program vagy a Házirend szokta tartalmazni, hogy milyen fegyelmi vétség milyen büntetéssel jár. Csak ezt meg nagyon sok tanár nem tartja be, elintézik a verekedést vagy bármi mást egy ejnye-bejnyével, esetleg egy rosszabb magatartásjeggyel, aztán el van felejtve.


Egyébként nagyon tévednek azok, akik egyből a romákra értették a helyzetet, pedig a kérdésben még csak célzás sem volt erre.

Tudom, hogy sok helyen ez valóban megáll. Viszont sok helyen meg nem.

A mi iskolánkban a roma tanulók aránya az 1%-ot sem éri el. Az általam az elmúlt években tanított osztályok összes diákja közül mindössze kettő volt roma. Mindkettőnek voltak tanulási nehézségei, de a magatartásuk nem volt problémás, az egyiknél némi órai beszélgetéstől eltekintve.

Nálunk bizony a "fehér bőrű" gyerekek agresszívak egymással szemben, szinte minden napra jut egy-egy kisebb-nagyobb verekedés, vagy ha "az okosabb" nem üt vissza, akkor "csak" verés. Ez általában a nagyjából azonos korúak között jellemző; a nagyobbak "pusztán" szívatják a kisebbeket időnként különböző módokon. Minden osztályban vannak magatartásproblémás gyerekek, átlag 3-4, ennyi pont elég ahhoz, hogy ne lehessen normálisan tanítani, ill. hogy szünetekben és délután is mindig legyen valami balhé. Ezen gyerekek egy része rendelkezik hivatalos szakvéleménnyel, miszerint magatartászavaros, de integráltan oktatható. És ez a problémák kezdete... Mert az ilyen gyerekeknek nem elég, hogy megkapják a papírt, és aztán a normál iskolák tanárai kínlódjanak velük, ill. az osztálytársaik kénytelenek legyenek elviselni őket. Pszichológushoz kellene járniuk rendszeresen, ill. fejlesztésekre. De ezek hiányoznak.

Megjegyzem, az egyéb problémákkal küszködők sem kapják meg a szükséges támogatást, sokszor még a kötelezően előírt fejlesztőórákat sem, mert nincs elég szakember. Nálunk a közel ezer gyerekre van egyetlen egy pszichológus, és egyetlen egy fejlesztőpedagógus. Logopédus nincs, pedig az érintett gyerekeknek elvileg törvényben biztosított joga a logopédiai ellátás. A szomszéd városban két iskolára van egy pszichológus, azaz kb. 1400 gyerekre. A törvényalkotók szerint ennyi elég... Ezen lehetne és kellene változtatni, csak szerintem az illetékeseknek fogalmuk sincs a valóságról, és/vagy nem érdekli őket.

Ebben hibásnak tartom az iskolák vezetőit is, mert jelezni kellene a problémákat a fő-fő illetékeseknél, és nem csak vállat vonogatni, hogy "a KLIK-ben azt mondták, hogy nem lehet".

Nálunk is (és még másik iskoláról is tudok, ahol így megy) papíron minden szép és jó, minden rászoruló gyerek jár korrepetálásra, fejlesztésre, pszichológushoz, közben meg ennek a fele sem igaz. :(


Még egy gondolat, mert valaki említette az iskola jelzőrendszer funkcióját: ez sajnos szintén csak elméletben működik jól, a valóságban meg kb. sehogy. A "tisztelt" kollégák többsége szerintem nem is tudja, hogy létezik ilyen, és fogalma sincs arról, hogy neki kötelessége lenne jelezni, ha pl. családon belüli bántalmazásról tud, vagy a gyereket súlyosan veszélyeztető egyéb körülményről.

2018. jún. 3. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 anonim ***** válasza:
Kedves utolsó, ha a jogszabályok megvannak, a gyermekvédelmi jelzőrendszer is, csak épp nem tartják be azok, akiknek kellene, akik egyébként FELELŐSEK a tanulók biztonságáért az iskolai kereteken belül, akkor miért is az államot szidjuk? Teljesen függetlenül attól, hogy ki van kormányon...A "fényevők" gyerekének halála ügyében meghurcolták a védőnőt, akit be se engedtek a házba a kicsi kéthetes kora után, a gyerekorvossal együtt, de arról még nem hallottam, hogy bárki pedagógus akár csak egy ejnye-bejnyét kapott volna, mert tétlenül nézte az iskolában folyó terrorizálást, halálra szekírozást. A bullying, kiközösítés, lelki terror, esetenként fizikai bántalmazás ugyanúgy előfordul a főváros leginkább elit gimijeiben is, mint bármelyik település iskolájában.
2018. jún. 3. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 A kérdező kommentje:
Szerintem redukálható a kérdés. Így. Minden tanulónak egészséges környezetben kell tanulnia. Ezt államilag szavatolni kell. Garantálni. És folyamatosan ellenőrizni. A gyermekek egészséges fejlődését biztosítani kell fizikai, szellemi, lelki, pszichológiai szinten egyaránt. Ezért, folyamatos ellenőrzéseket kell végezni az iskolákban. Ha valahol negatív dolgokat tapasztalnak, ott fel kell lépni, a a negatív elemeket haladéktalanul el kell távolítani. Ha már valahol komoly a probléma, akkor be kell zárni az iskolát, addig, amíg a problémát ki nem küszöbölik. Ezt a dolgot csak radikálisan lehet megoldani. Ha a mai magyar kormány demokratikus, akkor ezt megteszi.
2018. jún. 3. 02:43
 26/33 Pupusz ***** válasza:
90%
A gyerekek, fiatalok erőszakossága nem sajátosan magyar probléma és nem is csak bizonyos népcsoportokhoz köthető. Mutogatni persze könnyű, de a probléma gyökerére nem világít rá és pláne nem oldja meg. Átlagos magyar családok, átlagos magyar gyerekei is verekednek az iskolákban. Az USA-ban még lövöldöznek is. Ennek több oka van. 1./ Az információ özön, amely rázúdul a gyerekekre is és (ők sem) képesek feldolgozni. 2./ A szülők nevelési téveszméi, vagy a nevelési elvek, rájuk fordított hasznos idő, energia hiánya. 3./ Instabil háttér, a családi harmónia, békesség, szeretet hiánya. 4./ Felszabaduló energiák levezetésének hiánya. Az utolsót a mindennapi testnevelés sem oldja meg, legalábbis nem ezen a hazai szinten. Skandináv szinten sokat segítene, ahol a választott sportjukat gyakorolhatják a gyerekek tesi órákon, minden feltételt megkapva hozzá. Nem lépcsőznek, futnak kint a hidegben, melegben, tornaterem híján. Ha utána még le is tudnak zuhanyozni, az igen hasznos, kellemes és higiénikus. Nem büdösen, koszosan ülnek vissza a terembe. Továbbá a tanári képzés, továbbképzés, a problémák megoldásaira való felkészítés is igen hasznos lenne. Na meg, ha nem unnák magukat halálra a gyerekek az iskolákban. A skandináv gyerekek pl. videofilmeket készítenek, rendeznek, vágnak, szerepelnek. Nem pedagógusként és nem is ember miniszterként, millió ötletem lenne arra, szülőként, hogy miképpen lehetne 21-ik századi módon feldobni az oktatási programot, érdekesebben, élvezetesebben átadni a tudást. Ez a múlt századi, avétos módszer már nekem sem jött be, anno. Bár akkor is voltak tanárok, akik fel tudták dobni a dolgot és úgy hallgattuk őket, hogy utána már tanulni sem kellett, dolgozatnál mindenki képben volt. Na, ezt jelenti a TANÁR fogalom. Az információ beültetésének képességét az agyba. A többi csupán kontár. Ebből van rengeteg. Nem hivatásuk a pálya, csupán egy munkahely, ahol valahogy el kell tölteni az időt, teljesíteni a kötelező minimumot, aztán irány haza. És akkor még a szülői hivatásról nem is beszéltem. E kettő dilettantizmusa épp eléggé káros hatással van a gyerekekre ahhoz, hogy jó alaposan eltorzuljon a lelkiviláguk. Ha nincs kihez, mihez érdemben mérni magukat, nincs értékrend, ízlés minta, jövőkép, igazságérzet, tisztelet, akkor mit várunk? Pontosan ezt várhatjuk, ami van és ennél csak még rosszabb lesz. Gettósodás, mint oktatás. Kötelezően.
2018. jún. 3. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 anonim ***** válasza:

Miért nem tesz semmit a Magyar Kormány az iskolai erőszak ellen?

Azért mert ebből nincs anyagi haszon a keményen dolgozo kormány számára.

Én kulfokdon elek itt egyáltalán nincs ilyen , komolyan vészik ha ilyen v hasonlo dolog van. De nem jelemzo az ilyen viselkedés v molasztalas a másság miatt.

2018. jún. 3. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:

"Én kulfokdon elek itt egyáltalán nincs ilyen , komolyan vészik ha ilyen v hasonlo dolog van. De nem jelemzo az ilyen viselkedés v molasztalas a másság miatt."


A francot nincs, legfeljebb te nem tudsz róla. Hagyjuk már ezt a "kűfődön élek, itt még a szemét is kiviszi magát" című f..szságot, baromi unalmas.


Az oktatással kapcsolatban nekem is vannak ötleteim, de amíg a gimis gyerekem lazán, különtanár nélkül leteszi 11.-ben az első felsőfokú nyelvvizsgáját, és két éven belül tervezi a másikat, azért nem szeret hiányozni a suliból, mert a legtöbb tantárgyból az anyag 80%-át megjegyzi az órán, így bőven van ideje a hobbijaira és társas kapcsolatokra is, addig azért olyan nagy baj nincs. Nagyon jó képességű, de nem zseni, és nem egy kiemelten elit gimiről van szó. Azt is hozzá kell tennem, hogy 3 gyerek melletti szülői pályafutásom során találkoztam sokféle pedagógussal, vannak nagyon jó és nagyon rossz tapasztalataim is. Nem véletlenül emeltem ki az iskolai bántalmazások kapcsán (és NEM csak a fizikai erőszakról, vagy cigányproblémáról van szó) a tanárok felelősségét. Volt szerencsém olyan osztályfőnökhöz, aki erre kiemelten odafigyelt, proaktívan együttműködve a szülőkkel és csírájában elfojtott minden ilyesmit, meg olyan tanárhoz is, aki le se sz..rta az egészet, még meg is volt sértve, ha egy szülő netán segítséget kért tőle ilyen ügyben.


Kérdező, te meg térj már magadhoz. Mégis mit vársz, álljon minden iskolában 5 készenléti rendőr? Ha bezársz egy sulit, hogyan biztosítod az oktatást, amikor 16 éves korig tankötelezettség van? És mi van, ha bezárod, aztán ugyanazokat a problémás kölyköket átrakod egy másik intézménybe, mi a francot érsz el vele?

2018. jún. 3. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 A kérdező kommentje:
Mi lenne, ha bizonyos iskolákban jól képzett gyermeknevelőket is alkalmaznának? És nem rendőröket, hanem gyermekfelügyelőket is alkalmaznának? Erre kell, hogy legyen pénze az államnak! Mert a helyzet csak rosszabbodik. És minden iskolában kell lennie gyermekpszichológusnak. Ahol szükség van rá. De ha szükség van rá, akkor rendőrök csakúgy sétáljanak az iskolák folyosóin. Annak biztos jó hatása lenne.
2018. jún. 3. 12:21
 30/33 anonim ***** válasza:

#25.:


24. vagyok. Úgy látszik, nem jött le eléggé a válaszomból, hogy igenis felelősnek tartom a pedagógusokat IS, nem is kicsit.

Hozzáteszem, a gyermekvédelem sem működik úgy sok helyen, ahogy kellene, tudnék "rémtörténeteket" mesélni.

Mindkét esetre viszont felelősnek tartom az államot is, mert először is: nincs rendes képzés, oktatás erről a területről. Én például főiskolára jártam, a 4 év alatt egyetlen hangot nem hallottam a témában, egyik tantárgyba sem volt beillesztve a gyermekvédelem; pszichológiából tanultunk valamicskét a testi és lelki abúzus tüneteiről és következményeiről, de ennyi. A régebben végzettek meg még ennyit sem tanultak. Családsegítőkhöz, gyerekjóléti szolgálatokhoz meg már lasszóval fogják a munkaerőt, bármiféle speciális képzés nélkül mennek főleg fiatalok, és az idősebbek sincsenek annyira topon, hogy "kiképezzék" őket. A gyámügyisek közül sokan nem ismerik a jogszabályokat rendesen, nem egy ilyenbe futottam már bele sajnos, és még sorolhatnám a hiányosságokat.

Másodszor: nincs megfelelő ellenőrzés. Nem elég meghozni egy törvényt, azt be is kell tartatni. Mondjuk, ennek a mikéntjére perpillanat nincs ötletem, de azt tudom, hogy mint kb. minden területen, itt is úgy működik sokak számára a dolog, hogy "amíg nem ellenőriznek, addig nem érdekel".

Ismerek olyan kollégát, aki azért nem tette meg a jelzést, mert előzőleg már volt tapasztalata, hogy mit művelnek a gyámügyesek, részben meg is értem őt. Én magam is mulasztottam már két esetben is, bár lelkiismeret-furdalással, de megvolt rá a jó okom. Egy másik kolléga a rendőrséget nem akarta kihívni, "meraszegénygyerek", meg mert már volt hasonló esete azelőtt is.

Ismerek olyat, aki "nem tudja, van-e joga feltételezni, hogy a gyereket verik otthon" (látható sérülés, és a gyerek egy nyilvánvalóan betanított szöveget mondott el a keletkezéséről); és több olyat, akinek gőze nincs arról, hogy probléma esetén mi a teendő, sőt, hogy egyáltalán VAN teendő.

Ja, és a "kedvencem", hogy visszakanyarodjak az iskolai bántalmazáshoz, bullying-hez, amikor sok pedagógus azzal küldi el a bármilyen bántalmazásra panaszkodó gyereket (aki egyébként a törvény alapján teljesen jogosan fordul hozzá segítségért), hogy "te meg ne árulkodjál". :(

És mindezek szintén "jó iskolákban", ahol a hátrányos helyzetű gyerekek aránya is alacsony.


Szóval egyáltalán nem mentem fel a pedagógusokat, de kellene egyrészt "fejtágítás" a témában, másrészt pedig valahogy kellene lennie számonkérésnek is.

2018. jún. 3. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!