Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A mai Magyarországon szerintet...

A mai Magyarországon szerintetek nem túl gyenge a matematika oktatás?

Figyelt kérdés

Én 90-ben születtem és már általános iskola első osztályától kezdve a Matematika volt az egyik legfontosabb tantárgyunk. Arra kellett készülni a legtöbbet, abból kellett a legjobb dolgozatokat írnunk.


4. osztályban már tanultunk a szögekről és az alapvető geometriai formákról, a kerület- és területszámításról, 5.-ben már a függvényekről, beleértve a lineáris függvények transzformációit, az abszolútérték függvényt, és a négyzetfüggvényt. 5. osztályban kb. tavasztól, tehát a tanév harmadik negyedétől már elsőfokú egyenleteket oldottunk meg, amiknek primitív formáit, már alsóban is tanultuk, kezdve azzal, hogy pl. "3 meg alma egyenlő 5. Mennyi az alma?"


Megtanultuk kiszámolni a kocka és a gömb felszínét és térfogatát, pedig csak 10 évesek voltunk, ahogy százalékszámítást, kamatos kamatot, és a 8-as, 2-es, és 16-os számrendszert is.


Lányok és fiúk egyaránt végeztük ezen számításokat az osztályteremben.


6. osztálytól jött a gyökvonás, a négyjegyű függvénytáblázat használata, a bonyolultabb mértani alakzatok, az euklidészi geometria definíciója.


8.-ban tanultunk a másodfokú egyenletekről, a kombinatorikáról, a gráfokról, a statisztikáról, és a valószínűségszámításról. Úgy éreztük, új mentális gondolkozási síkok nyílnak meg előttünk. Az a sztereotípia, hogy a lányok rosszabbak a matekben és a természettudományokban, mint a fiúk, pedig a legjobb matekzsenik az osztályban a lányok közül kerültek ki. Ezen tudást számtech órán is tudták kamatoztatni.


A magyar hagyományok szerint is, mi magyarok kifejezetten jók voltunk matematikából és elméleti fizikából. Lásd Neumann Jánost vagy Teller Edét, akár Polgár Juditot, a sakkbajnokot.



Manapság azonban azt látom, hogy sok "mai fiatal", akik 1995 vagy 2000 után születtek kifejezetten rosszak, ha matematikai készségekről van szó. Nemrég került például ki Pécsről az "arab számos" videó, ahol egy fiatal, magát történésznek valló lány, tiltakozott az arab számok bevezetése ellen, mivel nem tudta, hogy maga a kifejezés mit jelent.



2018. ápr. 20. 21:27
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
71%
Nem csak a matekhoz hülyék. Úgy általában semmi sem érdekli őket (mármint a Facsén, a fesztiválokon és a ruhatáruk megújításán kívül) és az a kevés sem marad meg bennük, ami próbálnak beléjük verni.
2018. ápr. 20. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
83%

Az a baj, hogy úgy mondtok véleményt - ráadásul negatívat - az oktatásról, hogy azt sem tudjátok milyen.


Erre jellemző volt a tankönyvek lehúzása, mert hogy a mozakos még legalább valamilyen.

Megsúgom, a mozaikos tankönyvben pl. kémiából harmad annyi tudásanyag van benne, mint a korábbi tankönyvben. Csak másmilyen a tálalása, tényleg gyerekbarátabb - viszont tudást kevesebbet ad és kér vissza.

A diákok azonban még ezt a harmadnyi tananyagot sem hajlandóak megtanulni - és ezze van a baj!


Nem a matematika oktatás lett rosszabb, egyszerűen a diákok nem tanulnak, nem hajlandóak még a házi feladatot sem elvégezni, nem hogy gyakorolnának. Gyakorlás, feladatmegoldás nélkül pedig matekot nem lehet "tudni", az nem olyan, hogy meghallgatom mit mond a tanár, aztán majd írok valamit amire emlékszem belőle.


Az egyetemen is és az általásnos alsó tagozatán is az a legalapvetőbb gond, hogy a gyerek nem tanul, mert nem lehetőségnek tartja a tudás megszerzésére - hanem felesleges nyűgnek.

Sokban köszönhető ez a liberális oktatási elveknek amik a rendszerváltás után kezdték eluralni a terepet, hogy a diáknak csak jogai vannak, kötelessége semmi. Hogy a tanárnak kellene őt megtanítania mindenre, nem neki tanulnia és ha nem tud, az nem a diák hibája, hanem az oktatási rendszeré.


A matematika pontosan az a tárgy, aminek oktatásában rengeteg fejlődés volt, nagyon sok a játékos, digitális formájú tananyag és a hagyományos esközöket is lehet ugyanúgy használni, mint régen. De attól nem fog működni, hogy a gyerek állandóan azt hallja - néha még a pedagógusaitól is, hogy ő bizony túl van terhelve, túl sok az anyag és felesleges az egész.


A nemzetközi tudományos versenyeken kiemelkedően jól teljesítenek a magyar diákok és a magyarok közül vették fel az eus országok közül a legtöbb diákot az egyik leghíresebb angliai egyetemre - pont a tudásuk miatt.

Mert aki tanul, annak meg van rá a lehetősége.

"Csak" tanulni kellene!

2018. ápr. 21. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
43%

Ez az oktatás és a tanárok hibája is. A mai fiatal tanárok nagy része nem tudja rendesen átadni még a butított anyagot sem, de nem csak matekból van ez így.


A fesztiválozás meg a többi divatdolog pedig csak segít az elbutulásban. És nem arra gondolok, hogy de hülye valaki, aki nem tud területet számolni, hanem olyan alap dolgokra, hogy mi az empátia és etika. Egy rétegben, ahol a menőség azt jelenti, hogy x emberrel lefeküdtem, ilyen meg olyan márkát hordok és hogy hogy ittam le magam ismét halálig, ott nem nagyon kell messzire menni a butítás okáért.


Magyarországon nem csak a matek gyenge, de nem is annak kellene a fő tárgynak lennie. Annó a görögök pl. éceken keresztül erőnléti órákat vettek, ha úgy tetszik tesiztek, megismerték testüket, majd önismereti órákra jártak, etikáztak, magyaroztak. Ezután kezdtél el a matematikát meg a többi tárgyat venni, végül kb 60-70 évesen elkezdhették a filozófiát "tanulni". Szerintem ez az ókori rendszer jobb volt, mint a magyar oktatás, pedig ugye az utóbbi rövidebb.

2018. ápr. 21. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Gyurcsányból kiindulva? :D
2018. ápr. 21. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%
Takács, igazad van, a felgyorsult világban nincs idejük tanulni, egyetemen meg inkább buliznak. Viszont nagyon sok tanár képtelen rendesen átadni az anyagot, csak felolvassal a tankönyvet meg lexikális tudást kér vissza. Így nem is lehet elvárni, hogy menjen minden a diáknak. Amúgy a szülők se tudják rendesen nevelni a gyerekeiket, ha nem tudnak legalább félórát tanulni.
2018. ápr. 21. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Azért nem kellene nagy neveket emlegetni egy olyan generációnàl, amelynek esélye sem volt még bizonyítani.


Érdekes módon a pécsi videóban is többségében 1995 előtt születettek nyilatkoztak. Az a lány is közelebb ált a te korosztályodhoz.


Másodszor Magyarországon nem egyenlő az oktatás, iskola és iskola között hatalmas különbségek vannak. Szerintem unokatestvéremnek sem volt ilyen matematika oktatása, pedig 91-es.


Azért megnézném mit csináltatok szamtech órán, amit annyira kamatoztatatok.



"Mert aki tanul, annak meg van rá a lehetősége.

"Csak" tanulni kellene!"


Sajnos az a baj, hogy a tanulást nem tanítják, én egyetemig nem is hallottam ilyenről, hogy tanulás módszertan. Sokáig azt hittem, hogy nekem is magolnom kell, mint a nővéremnek, mert az a tanulás.


Egyetemi tanáraim mondták, hogy ez a mai generáció nem annyira okos, mint egy 10 évvel ezelőtti. Elfogadom, ha így van, dw szerintem mi már könnyen tanulunk új dolgokat, mert kinyílt a világ. Interneten annyi minden van és sok féle képpen magyarázva, ha valami nem világos keresel egy másik leírást. Most volt egy francia tesztem a számokból 1-100. Nem tudtam ott lenni az órán ezért kerestem egy youtube-os oktató videót és onnan sikerült megtanulnom.


Szerintem simán lehet, hogy 80-as években született emberek hasonlóan vélekednek rólatok.

2018. ápr. 21. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Amiről kevesen beszéltek az a szülő felelőssége, ami a személyisegnél nagyon fontos. Szerintem ma én is teljesen másképp gondolkoznél sok dologról, ha mindent ugyanígy csinálok, de mások nevelnek fel.


Tudás iránti vágynak van kézzel fogható bizonyítéka, hogy 20-50-100 éve valóban meg volt a gyerekekben és csak a rendszerváltás után tűnt el?

2018. ápr. 21. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!