Hogyan képzelitek el az oktatás és az egészségügy reformját?
Hozzáértő emberek által már működő példákat, rendszereket másolva.
Helyette mi van? hozzá nem értő, unortodox, haver-span-sógor renszer ami csak árt.
Az iskolákban kívülről kell fújni a bibliát (igaz az ország fele ateista) az eüben meg szép új kórházak vannak csak orvos meg eszköz nincs bennük de legalább mészáros cége építi a szülészetet a radiológia lebontott szárnyának törmelékéből.
nincs itt semmi gond, pont arra megyünk amerre tartunk, igaz ez a szakadék de legalább hűdenemzetyiképmutatóunortodox
"Az iskolákban kívülről kell fújni a bibliát"
Ez azért nem igaz! És kérlek a kereszténységet ne keverd ide, semmi köze a rossz oktatáshoz!
"És kérlek a kereszténységet ne keverd ide"
ÉN? nem én vezettem be hittant, alapvető dolgok oktatása helyett mint: munkatörvénykönyv értelmezése, számla feladása, hogy válassz bankot?, elsősegély oktatása, hogy jelenj meg egy állásinterjún, alapvető jogok megismertetése, meg ilyen "hülyeségek" amikkel nem úgy indulna egy pályakezdő hogy azt se tudja milyen rendezvényen vesz rész
Összetett kérdés, ami biztos: az oktatásnál a tanárok fizetését meg kell emelni, hogy vonzó legyen a tanári pálya. Illetve összeállítanék egy tapasztalt oktatókból álló bizottságot és az ő feladatuk lenne a tanterv elkészítése.
Ami az egészségügyet illeti: lehívhatóvá tenném a TB-t magán intézmények számára. Ergo tegyük fel ha egy foghúzásért az SZTK 1000 Ft költségtérítést kap, akkor ugyanezt az összeget a privát doki is lehívhassa és a betegnek csak a különbözetet kéne fizetni. A különbözetre meg magán biztosítóknál lehetne kiegészítő biztosítást kötni annak aki akar.
Így aki nem tud/akar a jelenleginél többet fizetni annak maradni az állami egészségügy, aminek csökkenne közben a terhelése így valamennyit javulna. Aki meg rákölt havi pár ezret a kiegészítő biztosításra vagy zsebből kipótolja az meg mehet magándokihoz ahol piaci verseny lenne.
Az oktatásnál kivenni a fölösleges tárgyakat (a sok tesi, ének, rajz, hittan, amik csak az időt húzzák) illetve átalakítani egy gyakorlatiasabb oktatásra, a sok bemagolandó elmélet helyett. Pl a történelembe az irodalomórákat is be lehetne építeni, vagy elég lenne annyit emlegetni egy adott történelmi időszak kapcsán, hogy ekkor ezek és azok a költők írók voltak stb.
A nyelvekre, meg a földrajzból a gazdaságföldrajzi részekre rendesen ráfeküdni, illetve az informatikára.
Meg sok dologból elegek lennének csak alapok, aki meg x irányba akarna továbbtanulni azt meg fakultációkkal megoldani.
Illetve maximalizálni kb 25-30 órában az óraszámot, nem kell agyonterhelni a gyerekeket.
Az egészségügynél meg felújítási program kellene, hogy ne patkányok potyogjanak a tetőről, szigorúbb előírásokat, hogy ne lehessenek kórházi fertőzések, illetve normális béreket, és munkakörülményeket adni az egészségügyben dolgozóknak, hogy megálljon az elvándorlás.
Meg mind a kettőhöz kapcsolódóan helyretenni az állam által biztosított dolgokat, hogy ne a tanárnak kelljen krétát hozni, meg a betegnek fáslit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!