A legutóbbi oktatási törvénynek mi a célja? Mármint mivel magyarázták?
Sajátos igényűek, konkrétabban "diszesek" (diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia, stb..) nem kaphatnak felmentést vagy könnyítést az érintett tárgyakból. Mivel magyarázta a döntését a kormány?
Mert látszólag ennek semmi jó célja nincs.. de biztos volt valami indokuk rá.. mi?
Ha lehet, ne kormányellenesek válaszoljanak, mert azzal nem vagyok előrébb. A kormány magyarázata, logikája érdekelne.
Az,hogy még több jobbágy legyen...
Ennek a kormánynak az a célja,hogy minél több kiszolgáltatott,szegény,semmihez nem értő ember legyen.
Legkönnyebb a hátrányos helyzetűektől megvonni a segítséget,így lehet a legegyszerűbben növelni ezek létszámát.
Ők egy kommunista világot képzelnek el,ahol majd csak az ő gyerekiek lesznek a jövő "értelmisége",mindegy milyen buta a gyereke.
#4
Én is diszkalkuliás vagyok és 5-ösre érettségiztem. Ez semmit nem jelent. Az a baj hogy az iskolák a fejlesztést sem veszik komolyan, mert a statisztikáikat nem rontja, a szülők így is boldogok hogy a purdé nem bukdácsol ők meg plusz pénzhez jutnak. Tehát ez a rendszer így gané volt.
#7
Igen tök jó hogy egy újabb diplomás burger forgatóval gazdagodik az ország.
#8, mert aki nem mérnök, az már "diplomás burgerforgató"? A lányból szomatopedagógus lett, és egyáltalán nem szükséges ehhez matekoznia.
Vagy aki nem tud gyorsan fejben számolni, annak már mindegy is, menjen szalagmunkásnak?
Én még csak diák vagyok, de számomra eleve ez a törvény érthetetlen. Volt középiskolában egy osztálytársam, aki enyhén autista volt. Konkrétan látszódott rajta hogy nem normális, viselkedési problémái voltak, de nem volt olyan súlyos hogy ne mehessen emberek közé. A szülei, pont emiatt hogy nem súlyos, nem is intéztek neki papírt, nem vitették külön iskolába. De hogy mennyi szenvedéssel járt neki és nekünk...
A viselkedése miatt elég hamar ki lett közösítve. Pontosítok, ez nem jó megfogalmazás. Nem szekáltuk, piszkáltuk, stb, egyszerűen nem lett befogadva. Holott a mi osztályunkban nem volt "klikkesedés", nem voltak csoportok. Mindenki mindenkivel jóban volt. Ahogy teltek az évek, egyre jobban alkalmazkodtunk hozzá, de így se sikerült teljesen befogadni.
Tanulási nehézségekkel nemigen küzdött. Értetlen volt, hülyeségeket kérdezett, de 4-es átlagot tudott végig produkálni. Nekünk viszont rengeteg óránk ráment arra, hogy a tanár vele foglalkozott. Egy-egy abszurd kérdése miatt 10-15 perc elment az órából, ami egy-egy tanév alatt nekünk jónéhány óra kiesés volt, holott mi tudtunk volna haladni.
Persze így visszagondolva, a múltra tekintve elviselhető volt, csak nagyon nehéz. Sokszor hátráltatott és sosem vált igazán a közösségünk tagjává. Márpedig ha ebből indulok ki, ez a törvény kész katasztrófa. Gyerekek és diákok ezreinek fogja az életét tönkretenni. A betegekét azért, mert külön figyelem kell nekik, hogy normálisan haladjanak. Ha ezt nem kapják meg, nem fognak tudni normálisan tanulni. A többieknek pedig azért, mert ennek a külön figyelemnek ők isszák meg a levét. Lassabban fognak haladni, hátráltatva lesznek. Az egyetlen "előnye", hogy a későbbiekben sokkal elfogadóbbak lesznek, nem idegenként tekintenek majd a betegekre. De egy iskolában ez az eredmények romlásához vezethet, ami pedig az életükben jelenthet majd hátrányt, ha pl: nem veszik fel őket arra az egyetemre amelyikre menni szeretnének.
( Ha valakinek ismerős, nem véletlen: ezt a választ egy vagy két hete írtam egy másik ugyanehhez a témához kapcsolódó kérdéshez, most csak kimásoltam. )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!