Támogatnád az iskolákban a főzés óra bevezetését?
Nagy probléma a mai fiatalsággal, hogy nem szeretnek és/vagy nem is tudnak főzni.
Ezért már első osztálytól kezdve rendszeres óra lenne a főzés. Nagyrészt dupla órákra lenne szervezve, hogy lassabban elkészíthető ételekre is legyen idő, a Harry Potter-beli bájitaltan-órára hasonlítana.
7. osztálytól kezdve, ahogy kémiát is tanulnak, kémiai magyarázokat is adna a tanár a főzés közbeni változásokra, a hozzávalók élettani hatására.
Wartburg szerelés óra nem kellene?
Amúgy aki nem szeret az később sem fogja szeretni, aki meg nem tud, az nem is akar tudni.
Én személy szerint sokkal inkább támogatnám az értelmes tantárgyakat, később a jól felépített egyetemi vagy szakirányú oktatást, hogy ha felnő a gyerek, akkor legyen pénze és eldönthesse hogy főzni akar vagy kaját rendelni.
Inkább nincs idejük rá,mondjuk így.
Egy átlag,dolgozó felnőtt sem főz minden nap,csak hétvégén.
Amúgy hasznosnak tartanám.
De nem csak ilyen dolgokat,hanem minden mást,ami az életre készít fel.
Pl állampolgári ismeretek.
Szexuális felvilágosítás,magasabb szinten.Ne legyen a szex tabu,ne féljenek róla beszélni(sok szülő otthon semmit nem beszél erről a gyerekével)
Legyen alapvető politikai ismeret,legyenek tájékozottak a társadalom felépítéséről,szereplőiről,pl világosítsák fel az emberek kisebbségek létezéséről,ne nevessenek azon,ha valaki meleg,vagy nézzenek úgy rá,mint egy ufóra.
Tolerancia,empátiakészség fejlesztése.
És hogy nézne ki a tanóra tematikája?
1. lépés: így működik a gáztűzhely.
2. lépés: keresd ki a google-ben a kedvenc receptedet és kövesd a leírtakat.
3. lépés: mindenkinek további szép napot.
Nem hiszem, hogy órai keretek között gourmet minőségre kell tömegesen kiképezni a diákságot, otthonra pedig semmi sem bonyolultabb sokkal a fent leírtaknál. 18 éves koromig nekem is a szendvics volt leginkább a konyhai tevékenységem eredménye, aztán kiszakadva az otthonból természetes volt, hogy nekiállok főzőcskézni.
Bár nem asztrofizika, de persze hasznos, ha valaki segíteni tud az első tésztád szétfőzésénél, mindenesetre én nem rabolnám a diákok idejét egy újabb tölteléktárggyal.
Én támogatnám.
De ne első osztálytól. Egy hétéves ne nyúljon a gáztűzhelyhez.
7-8. osztálytól már el tudom képzelni. Talán ennyi amúgy elég is, mert ahogy előttem írták, nem a recepteket kell megtaníttatni a gyerekkel.
Megtanítják pl rántottát csinálni. Nem nehéz, de benne van, hogy forró olaj/zsír, teflon, tojásfelverés, só, esetleg sajt még hozzá.
Egy egyszerűbb süti elkészítése, ahol tojásszétválasztás, piskótaalap elkészítése válna ismertté..
Meg valami húsétel. Fűszerek megismerése, hús előkészítése, esetleg panírozás meg ilyesmi.
Ezek nem nagy dolgok, igazából egyetlen tanév alatt végigvehetőek, A lényeg, hogy az alapokat megismerje az ember. A recept úgyis mindig más, de például tojást szétválasztani ugyanúgy kell mindenhol, így ha ez áll a receptben, nem okoz gondot. Halászni tanuljon meg, ne a halat adjuk a kezébe.
Másrészről ahogy már írták, ennek a kiépítése nem lenne egyszerű, az iskoláknak így is van elég gondjuk, például a heti 5 tesi megoldása miatt.
De én adnék rá állami támogatást, és akkor amelyik suli meg tudja oldani, az támogatva lenne ebben. Persze szigorú követelményrendszerrel, hogy ne az legyen, hogy egyetlen félig működő vilalnyrezsót áll körbe 30 gyerek, soha semmit nem tanulnak belőle, a suli meg felveszi a támogatást.
90-es évek végén nálunk technika óra néven volt ilyen általános iskolában. Pontosabban a fiúk barkácsoltak a lányok a tanultak főzni. Mai gender világban ez gondolom elképzelhetetlen...
Amúgy a főzésnél 1000x fontosabb lenne a pénzügyi és társadalmi ismeretek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!