Támogatnátok egy olyan rendszer bevezetését az oktatásban, ahol a tanároknak közvetlen anyagi érdeke fűződik a tanítványaik jobb teljesítményéhez?
Természetesen kizárólag az alapbéren felüli ösztönzőként, gyakorlatilag a multiknál lévő bónuszokhoz hasonlóan. Nyilván sokféleképp lehet ezt csinálni, mi és milyen súllyal számítson bele, ami szerintem fontos:
-csak olyan megmérettetés eredménye számítson bele, amit nem közvetlen javít (egyértelmű)
-csak olyan, amire a tanárnak ráhatása is van (irodalom érettségi eredménye a matektanárnak irreleváns)
-maximum az elmúlt 4-5 év eredményei számítsanak (ne lehessen "felülni" a régi eredményekre)
-ne legyen se túl kicsi, se túl nagy az adható összeg (ösztönözzön, de ne erre optimalizáljanak)
-valahogy kezelni kell a jobb/rosszabb iskolák közötti különbséget (az számítson, az adott pedagógus mit tett hozzá a diákok tudásának, s ne az, mit hoztak eleve otthonról)
"-csak olyan megmérettetés eredménye számítson bele, amit nem közvetlen javít (egyértelmű)"
Ez kb. a kompetenciafelmérés (ha jól emlékszem, de lehet az se), meg az emelt szintű érettségi...
Tök mindegy.
A tanár akkor is csak azt tanítja, ami elő van neki írva.
Ha elcseszett a kötelező tananyag, akkor a tanár nem sok mindent tehet.
"az számítson, az adott pedagógus mit tett hozzá a diákok tudásának, s ne az, mit hoztak eleve otthonról"
Ezt hogyan mérnéd?
"Ezt hogyan mérnéd?"
Pontosan természetesen sehogy, de relatív mérőszámok, vagy a HH és HHH tanulók arányszáma alapján súlyozott értékek használata jó közelítést adhat.
# 4/4 Időpont ma 15:22
És melyek azok a relatív mérőszámok?
"valahogy kezelni kell a jobb/rosszabb iskolák közötti különbséget (az számítson, az adott pedagógus mit tett hozzá a diákok tudásának, s ne az, mit hoztak eleve otthonról)"
Hiszen pont ezért vannak jobb és rosszabb iskolák is szerintem
"És melyek azok a relatív mérőszámok?"
Most ugye nem várod el tőlem, hogy e kérdés keretében olyan szinten kidolgozott anyagot prezentáljak neked, amit normál esetben kiváló matematikusok és oktatási szakemberek tucatjai tesz le az asztalra 1-2 év közös munka után?
A kérdés elvi jellegű, egy olyan jellegű visszacsatolás bevezetésről szól az oktatásban, ami a multik világában, értékesítésben, stb. bizonyítottan folyamatos teljesítményre ösztönöz.
# 7/7 Időpont ma 15:35
Természetesen nem. Arra gondoltam, hogy valami elképzelésed van róla mik alapján dolgozzák ki. Ezekre lettem volna kíváncsi, mert ezen múlik a válaszom is.
8: Mint mindent, ezt is lehet jól és rosszul csinálni, de most legyünk idealisták, és feltételezzük, hogy sikerül egy jó modell alkotni és elfogadtatni. Elvi szinten máshogy nem is érdemes hozzáállni.
És persze nekem is van így elsőre is elképzelésem, pl. iskolán belüli eredmények alapján lehetne átlagos növekményt számolni a tanár diákjai között. Középiskolába -ha jól tudom- központi felvételi alapján kerülnek be a diákok, az is egy jó kiindulási alap lehetne, és végig lehetne kísérni 4 éven át, ki mennyit javult vagy rontott. És én önmagában sem tartanám gondnak, ha több lenne a központi(lag értékelt) megmérettetés, fontos a visszajelzés mind a tanár, mind a diák, mind az oktatási hivatal számára is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!