Támogatnátok egy olyan oktatási rendszert, aminek a matematika áll a középpontjában, a második legfontosabb helyet pedig az informatika és a fizika kapná?
Már általános iskola első osztályától kezdve egy olyan mentalitást kultiválnának a diákokban, hogy a matek óra a legfontosabb, arra kell a legjobban készülni stb.
Ötödik osztálytól aztán minden nap lenne három matematika óra egymás után, aztán egy informatika, aztán egy fizika. A hatodik óra valami más tantárgy lenne, ami minden nap egy másik. Hétfőn mondjuk történelem, kedden irodalom stb.
A dolog célja az lenne, hogy a következő generációt már egy Transzhumanista jövőre készítsük fel, ahol bárkiből lehet robottestű android vagy számítógépre feltöltött tudat, egy felsőbbrendű életforma. Sok tudós van, aki abban hisz, hogy az elme feltöltése a számítógépre lesz a jövő pl. Stephen Hawking. Nem lenne rossz, ha Magyarország már most elkezdene készülődni a jövőre.
Pontosan azért nem támogatnám, amit most írtál válaszként.
Abban a pillanatban, hogy valakinek mondjuk 11. osztály előtt képletet kell megtanulni, elvész a matekmatikaoktatás lényege. Ugyanis a lényeg a logikus gondolkodás, általános kritika minden felé, amit nem támasztanak alá, precizitás érvelés során, stb.
Például én matematikusként nem tudom fejből a két ponton átmenő egyenes egyenletét (azaz néhány gimnáziumban megbuknék 11. matekból...), de tudom, hogy miképp lehet ezt elkerülni, illetve ha valami extrém helyzetben szükségem van rá, kikeresem, vagy kiszámolom magamnak.
Azt gondolom, hogy igazad van, a közoktatásnak matematika alapúnak kellene lenni, de nem ennyire elfogultan, és nem a mostani tanítási módszerekkel. Ugyanis akik helyes oktatást kaptak matekból, általában az élet legtöbb területén könnyebben boldogulnak, sőtt, más tárygakból is jobban szerepelnek.
6 matek órám van egy héten és minden nap otthon fél vagy 1 órát kell matekezzes. 2 óra folyamatos matek tényleg megterhelő, bár én amúgy is humán beállítottságú vagyok.
18/L
"A dolog célja az lenne, hogy a következő generációt már egy Transzhumanista jövőre készítsük fel, ahol bárkiből lehet robottestű android vagy számítógépre feltöltött tudat, egy felsőbbrendű életforma."
Jézusom!
Én olyan oktatást támogatnék, ahol az alapműveltségre (nem arra, ami a mostani tananyagban van, az néhol sokkal több annál) és a készségfejlesztésre alapoznak.
'Nincs olyan, hogy humán meg reál beállítottság,'
Mondd, hogy csak hülyülésből írtál ilyet :(
Én nem támogatnám. Jelenleg gazdaságinformatikát hallgatok, de gimnázium kikészített három matek egymás után, emellett imádtam a történelmet és az irodalmat.
Elsőben pont a nyelvtant kell erőltetni, hiszen annál fontosabb nincs, mint hogyan beszéljük a saját anyanyelvünket.
"Nincs olyan, hogy humán meg reál beállítottság, csak olyan, aki képes fegyelmezni önmagát és bemagolni a matekot meg a természettudományokat, vagy urambocsá' még élvezetet is lelni bennük, és olyan aki az első akadálytól megijed és elmegy bőcsész irányba"
Azért nem csak ennyiből áll a világ. Amúgy, ha nincs bölcsész, akkor nincsen tanár se, aki megtanítsa a gyerekeket. Ezen kívül ott van például a jog, lehet sok törvényt ismersz
"több évnyi füvezés meg élmélkedés helyett elvégzett volna egy villamosmérnöki kart, amire minden Homo Sapiens képes."
Röhög a vakbelem, nehogy azt hidd, hogy a füvezés olyan bölcsész sajátosság. Steve Jobs 15 évesen kezdett füvezni.
Én amúgy középiskolákban a nem ezeket az elvont, elméleti matematikát erőltetném, hanem inkább a gazdaságit kiegészítve közgazdasági ismeretekkel.
Amúgy tudtad, hogy például a szociológia(amit ma bölcsész szaknak tartják) pontosan úgy alakult ki, hogy a természettudományba jártas emberek megpróbáltak az emberi és társadalmi viselkedésben is állandó törvényeket keresni?
"Sok tudós van, aki abban hisz, hogy az elme feltöltése a számítógépre lesz a jövő pl. Stephen Hawking."
Attól még nem ez az általánosan elfogadott jövő és nem mindenkit írtál.
"Nem lenne rossz, ha Magyarország már most elkezdene készülődni a jövőre."
Mármint egy szerinted lehetséges jövőre. Aminek még egyáltalán nem járunk a közelében lehet, hogy még négy száz év múlva is ugyanitt fogunk állni a tudomány ezen területe.
Én viszont nem szeretném, ha a gyerekem kimaradna olyan dolgokból, mint az irodalom, történelem, színház, filmek, bulik, koncertek, stb. és csak azért, mert te másféle jövőről álmodsz és ha nem akar természettudománnyal foglalkozni, akkor majd keres olyan területet vagy szakmát ami érdekli.
Egy ilyen transzhumanista-cyberpunk jövőben igazából épp az lesz a pláne, hogy ha nem megy a matek, akkor szépen veszel egy erősebb procit magadnak és már nincs is gond vele.
A jövő kvázi humandroidjainak mi szüksége lenne mondjuk bemagolni -látod ezt jól írod, ez a matek alapja- a deriválási szabályokat, ha egyszerűen le tudja tölteni őket?
A kis matekimádó teóriád ott bukik el, hogy épp a transzhumán jövőben nem lesz haszna a mateknak meg a természettudománynak, mert az lényegében véve egy algoritmikus feladat, ami már ma gyorsabban végez el egy számítógép mint mi emberek, marha jó, hogy természettudós meg műszaki területen tanuló hallgatókat az egyetemen hülyére szívatják matekkal, aminek aztán semmi hasznát nem veszik.
Ma például sok vegyészmérnök munkája abból áll, hogy kivesz meg betesz mintákat egy gépbe, igazából nyolc általánossal is meg lehetne csinálni, csak egy kis betanítás kell hozzá, de ehelyett öt évig szop az illető, meg tanul horribilis mennyiségű matekot, amit az esetek 99%-ában sosem használ!
Amit te javasolsz ennyi: kínozzunk mindenkit sokáig, hogy utána jól meglegyenek fizetve, nem használja a tudást, nem baj, de szenvedjen, meg bukjon ki a fele olyanon, amire szüksége sem lesz.
Egyébként ugye leesett, hogy ez a transzhumanista baromság is semmirekellő bölcsészek gondolatai voltak eredetileg?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!