A vonatbaleset miatt miért kellett lemondania a közlekedési miniszternek?
Ahogy miniszterelnökünk is megmondta: általános személyi felelősség.
Az adott vezető személy, pl. a MÁV elnöke, a közlekedési miniszter feladata, hogy megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtson a vasút. Ez nem történt meg, azaz munkájukat nem megfelelően látták el. Ugyanis itt egy nem működő biztosítóberendezés volt, amely bizony "nem vis major".
Ezért jogos a lemondásuk, hiszen tehettek volna többet azért, hogy a vasúthálózat az adott szakaszon olyan legyen, hogy ne legyen baleset.
>> Ugyanis itt egy nem működő biztosítóberendezés volt, amely bizony "nem vis major". <<
Ezt még nem lehet tudni. Sok mindent mondtak, a legvalószínűbb szerintem, hogy vezetéklopás miatt nem ment a biztber. Erre az esetre meg vannak előírások, amit valakik nem tartottak be.
Az ágazatért, a cégért, a dolgozóikért ők a felelősek, ahogy egy hajóért a kapitány, egy lakásért a tulaj, stb. Nálunk tényleg nincs ennek kultúrája, de más országokban van.
Egyébként pedig bár a média nem mondta ki, még, de részben személyi felelősség is van a balesetben, méghozzá mozdonyvezetői felelősség, az adott szakaszon nagyobb volt a sebesség, mint amennyivel menni lehet, ez a jelzőberendezés működésétől függetlenül lett meghatározva, ez elég volt ahhoz, hogy ekkora legyen a baj. Hogy önhibából vagy figyelmetlenségből volt, még nem derült ki. Vizsgálják az ügyet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!