Most akkor van köze a gazdasági miniszternek az benzinárhoz vagy nem?
Ugye most meggyanúsították a gazdasági minisztert, hogy ő is tehet a magas benzinár miatt. Erre a fidesz megvédte, hogy neki semmi köze sincs hozzá. VIszont 2008-ban ellenzékben meg azt mondták, hogy a nem csak a világban végbemenő folyamatok változtatják az árat, hanem nagy beleszólása van a miniszternek is és ha akarná akkor akkor csökkenthetné.
vagy már megint az van, hogy ellenzékben köze van, ha meg kormányon vannak akkor semmi közük.
Az alapanyag és késztermék árához nem nagyon van köze a gazdasági miniszternek. A késztermékre rárakódó jövedéki adóhoz viszont elég sok köze van. És az adótartalom magasabb, mint a késztermék ára.
Az, hogy bele kell-e/akar-e szólni az adón keresztül az árba, az más kérdés. Kérdés, hogy 5, 50 vagy 100 Ft-tal alacsonyabb benzinár hozna-e akkora növekedést, hogy megérje csökkenteni a jövedéki adót. Ellenzékből természetesen nagyon egyszerű azt mondani, hogy csökkentsenek egy adót, mert az ugye jó pont a reménybeli választóknál. Kormányon más a helyzet. Korábban ugye a Fidesz pofázott, hogy a kormány csökkenthetné, aztán kormányon b@sznak csökkenteni. Most az az MSZP pofázik csökkentésről, aki kormányon b@szott csökkenteni. Kampány az egész, semmi más. Az emberek innen is, onnan is le vannak szarva.
Ha Orbánban legalább egy picit is előcsillanna a gerincesség, akkor (ha nem is sokkal, de egy legalább egy jelképes összeggel) csökkenthetné az üzemanyag árát. Sok értelme nem lenne annak a pár forint csökkentésnek (sokkal nem is lehetne, mert ha jól tudom, az EU is meghatározza a minimális adót), de akkor nem mondhatnánk azt, hogy kb. két éve mire volt jó a habzószájú fröcsögés ellenzékben... Mert tényleg mire volt akkor jó???
(megjegyzem: azért mert egy alattomos féreg banda)
A kormány természetesen minden további nélkül megtehetné, hogy csökkenti a benzinár adótartalmát, vagy durva beavatkozással magát a benzinárat is átszabhatná akár.
A nyersanyag árát viszont nem a vevő határozza meg.
Maximum Magyarország nem vesz olajat, ha nem tud fizetni, és nem autózik az, aki nem tudja kifizetni.
Hogyha meavatkozással csökkentenék a benzinárat, akkor más bevételi forrásból kellene az államnak a kieső bevételt fedeznie, vagyis ár, illetve adóemelés következne.
Leglogikusabb, hogyha nem autózik, akinek nincsen pénze rá. Szálljon tömegközlekedésre. Nagyon sok autós "kocsikázik" egyedül a csúcsforgalomban.
Még mindíg nem elég magas a benzinár az ésszerűbb autóhasználat elterjedéséhez.
"Akkor még nem volt akkora az államháztartás hiánya hogy ne lehetett volna csökkenteni. "
Hát persze. Miért nem mondod inkább azt, hogy ha most nem a fidesz lenne kormányon akkor te is követelnéd.
2010 elején (február) a fidesz még követelte majd májusra már el is felejtették. 4 komoly hónap. Komoly változás lehetett.
Semmi köze sincs a hiányhoz. Az egész arra ment ki, hogy a fidesz is "fröcsöghessen".
Ez olyan mintha most nem a fidesz lenne hatalmon és valaki más csinálná meg a mostani változtatásokat a fidesz máris menne tüntetni. Mint annak idején a rendőrök korai nyugdíjjazásával kapcsán. Egyedül a fidesz szavazók hiszik azt, hogy a fidesz jól irányít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!