Mi tette a magyar politikai nyilvánosságot ilyen hatásvadász, érzelemközpontú, bulvárízű szappanoperává? (minden oldalról)
Pár évtizeddel ezelőtt (konkrétabban 2006 előtt) még voltak a politikai diskurzusnak olyan minimális kulturális keretei, amelyeket senki nem mert kérdőre vonni.
Általános élménye az egyszerű embernek a közéleti tevékenységről, hogy az, ami a nyilvánosságban van, az az ő hiszékeny figyelme nélkül is, úgy tárgyilagosan önmagában is, létezik.
Holott az esetek nagy részében olyan szerencsejátékról van szó, ahol a közszereplők a színjáték révén az ember tudatalatti ösztöneit előhívják, meglovagolva a felajzott állapotot.
"Pár évtizeddel ezelőtt (konkrétabban 2006 előtt) még voltak a politikai diskurzusnak olyan minimális kulturális keretei, amelyeket senki nem mert kérdőre vonni."
Ha megnézed az amcsi "kampányt", ott gyakorlatilag ugyanaz megy, mint itthon. Itthon meg a legőjabb divat amcsi kampánymenedzsereket foglalkoztatni. Talán '98-ban még nem volt, valahogy úgy rémlik, hogy 2002-ben a Fidesznek volt először külföldi kampánymenedzsere.
Javaslom a Válságstáb c. filmet (Our brand is Crisis), ott elég jól bemutatják, hogy mit is "tudnak" ezek az emberek.
Az USA-ét mi tette azzá?
Már általában nem arról beszélnek a pártok, hogy mit akarnak tenni az országgal hanem hogy ki kivel kefél, iszik vagy helikopterezik.
Ez az egész világon trend, de az a helyzet, hogy valójában ha megnézel egy korabeli dokumentumot akármelyik történelmi korzsakból, hasonló dolgokat fogsz találni.
A kommunikáció stílusa és tartalma annak függvényében változik, hogy ki a megszólított. Egy szakmai fórumon varázsütésre a poitikusok is értelmes emberekké szoktak válni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!