Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ti hogyan tennétek jobbá a...

Ti hogyan tennétek jobbá a magyar oktatási rendszert?

Figyelt kérdés

2016. máj. 13. 16:28
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
86%

Arról egy kisregényt össze lehetne hozni, hogy mi az, amit strukturálisan meg kellene változtatni és akkor még a financiális oldalról szó sem volt.


Tulajdonképpen az alapoktól kellene felülvizsgálni az oktatási rendszer minden egyes pontját, kivétel nélkül.


Onnantól kezdve, hogy biztos, megfelel-e elsőtől érettségiig a 45 perces hossz a tanóráknak, hány tanóra legyen egy nap, milyen órarenden kívüli oktatási/oktatáshoz kapcsolódó tevékenységeket érdemes vagy tanácsos biztosítani, hogyan hasson ez vissza az órarendben foglaltakra, milyen rugalmas legyen az órarend.


Például a készségtárgyak oktatása jelenleg semmire sem jó, csak időrablásra. Énék-zene, rajz és vizuális kultúra, testnevelés, technika (nem tudom, létezik-e még). Ezeket a jelenlegi formájában megszüntetném. Az ének-zene, illetve rajz és vizuális kultúra művészettörténeti részét kiszervezném egy művészettörténet órába és hozzá csapnék modernebb művészeti ágakat is, mint a film. Maga a tényleges rajz, ének és zene megmaradna az iskolák számára kötelezően indítandó de a diákok számára opcionálisan választható szakköröknek, ahol konkrétan tényleg rajzolni, énekelni, zenélni tanulhatnak meg. A testnevelés nem ilyen fäszságokkal lenne tele, mint gyűrű- korlátgyakorlatok, stb. hanem ténylegesen csak arra fókuszálna, hogy átmozgassa a gyerekeket, osztályozás nélkül, alacsony óraszámban. A szertorna, hosszú- és rövidtáv futás, stb. (akár csapat és küzdősportok) megint menne szakkörbe, ahol aztán verseny szinten készítenék fel a diákokat és ez kiváltaná az órarendi testnevelést. Egy ilyen szakkört kötelező volna a diákoknak választani.


Aztán, a nyelvoktatást beszédközpontúbbá tenném, két idegennyelv oktátása lenne kötelező, amiből legalább az egyikből az oktatási szint végére társalgási szintű tudásnak kellene megszerezhetőnek lenni, vagyis középiskola végére két nyelv társalgási szintű elsajátítására lenne lehetőség.


És akkor még a nyelvtan, irodalom, matematika, fizika, kémia, biológia, informatika, földrajz, stb. tárgyakba bele sem kezdtünk, pedig ott is legalább ekkora változtatásokat tartanék szükségesnek.

2016. máj. 13. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
72%

Az a nagy probléma hogy felesleges az idegen nyelv oktatása is, mert a diákok nagyon kis százaléka fog nyelvvizsgát tenni. sokan meg feleslegesen is tanulják. Általános iskola 3. osztályától tanultam Köpépiskola 12. osztályáig és nem beszélem az angolt. Hogy miért? Mert rosszul tanították, megutáltatták velem, ez alatt a 9 év alatt 10 féle tanárom volt. Probléma volt a fegyelemmel, a diákok mindig túlkiabálták a tanárt, a tanár meg töketlen volt hozzá hogy rendet tegyen, vagy ha meg is tette nem tanított semmit. Elaludtál a könyv felett.


Jó dolog az elképzelés hogy két idegen nyelv tanulása és lehessen választani, de még egy idegen nyelv se megy igazán, akkor hova nyomjuk be a másikat?


Én azt mondanám lehessen választani két nyelv közül, pl német és angol, és a diák azt tanulja meg. De ne 9 éven át!! 1 év alatt perfekt meg lehetne tanulni angolul. De legyen mondjuk 4 év ami alatt idegen nyelvet tanul a diák, untig elég.

2016. máj. 13. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
87%

Kisebb, 8-15 fős csoportokban kellene tanítani az idegen nyelvet, és nagyobb óraszámban. Heti 4x legalább. Interaktívan és beszédköztpontúan.


Egyébként mindenki más, én általános 1.-től tanultam angolt, 10.-ben felsőfokút tettem, franciából 4 év után középfokút. Nekem jó tanáraim voltak, de kifejezetten jó nevű gimnáziumba jártam.

2016. máj. 13. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
77%

# 6/13 Időpont ma 17:13


Mert ezek hiánya volt a legnagyobb baj az oktatással, ugye? :-) Ha már szar, tegyünk rá még egy lapáttal, és szidjuk aki megemlíti, hogy nem kéne :-D

2016. máj. 13. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
89%

Felsőoktatásban bevezetném a felvételit, minden egyetem, a saját elvárásainak megfelelően felvételiztethetné a jelentkezőket.


Közoktatásban a nyelvoktatásra helyezném a hangsúlyt. Irodalomból, történelemből és matekból alapok tanulása. Később pedig arra lehetne helyezni a hangsúlyt, ami későbbi szakmának alapja lehet.

2016. máj. 14. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
26%

"Mert ezek hiánya volt a legnagyobb baj az oktatással, ugye? :-) Ha már szar, tegyünk rá még egy lapáttal, és szidjuk aki megemlíti, hogy nem kéne :-D"


Inkább az volt a legnagyobb problémája, kedves 66%, hogy ilyen gyakorló elmebetegeknek felszámolták a lipótot, és leültettek téged egy számítógép elé :(.


Mutasd már a statisztikát, ami szerint az erkölcstan rátett egy lapáttal...

2016. máj. 14. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
65%

Erkölcstannak nem sok értelme van, pont a tanárok beszélnek erkölcsösségről akiknek egy jó százaléka alázza a diákot. Nem a levegőbe beszélek, ezt tapasztaltam 12 éven keresztül. Tapasztaltam! Van aki oylan jó iskolaközösségbe kerül hgoy tényleg van oka feltenni a vigyort és jó a kedve, de nincs mindenhol ez így. Akinek tényleg problémája van miért kell elnyomni, lenézni, tönkretenni és megalázni? Akinek nem tetszik valami miért kell belerúgni és kikerülni?


A magyar oktatás nem lesz sosem jobb, csak rosszabb. vannak szintek az iskolák és azok közösségei között.Nem vak statisztikákat kéne íratni, amiknek kevés jelentőségük van, mert nem a valós értékeket írják le. Vannak egyes diákok akiknek komoly lelki probémáik vannak, nem tudnak olyan közösségbe beilleszkedni ami eleve rossszindulatú a tanárral karöltve. ezen változtatnék, ellenőrzés alá kell vonni az iskolákat, erkölcsi vizsgálatokat tartani, megfigyelni. A diákokra jobban odafigyelni, nem osztályszinten, hanem egyéni szinten. Félévente sorra kerülő elbeszélgetéseket folytatni egy pszichiáterrel minden egyes diáknak.


Egy osztályban mindig vannak levegőbe beszélő semmik, stréberek, szemétládák és visszahúzódó emberek. Sok lelki sérelem érhet egy gyereket, ezek a sérelmek kihathatnak a felnőttkorára, az ilyen sérelmeket igen nehéz kinőni, túllépni rajta, van hogy lehetetlen.


Olvastam egy cikket amiben egy koreai fiatal nő még gyerekkorában pár évig Magyarországon tanult és kicsúfolták, megalázták, ezért a magyar oktatásról, közösségről rossz emlékei vannak amiket nem tudott elfelejteni. Ez országszintű probléma. Komolyan kell venni.

2016. máj. 14. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
74%

# 16/17 Időpont ma 00:37


Leültem én magamtól is pubi, megalázni a hozzád hasonlóakat mindig élvezet.


A statisztikák ezt (még) nem mutatják ki, te is tudod jól, csak tipikus fideszhívő vagy, aki lehetetlent kér. És ha nincs, akkor ugye neki van igaza. De csak a szokásos pofázással jössz. Igazad nincs, megvédeni nem tudod, ezért a másik az "elmebeteg" :-)


(Ja, és igen, én mielőtt lealázlak verbálisan, legalább alátámasztom a véleményem, és nem csak annyival, hogy "büdösfidesz", csak neked az már nem jut át a narancsködön).

2016. máj. 14. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!