Miért tüntetnek megnt a pedagógusok?
Azért tüntetnek, mert még mindig szétcseszett az oktatás és még mindig nem mutatják jelét annak, hogy hajlandóak lennének megcsinálni.
Amúgy én nem értek egyet ezzel a nyomi sztrájkkal, szerintem olyan akció kellene, mint ami 10 éve volt október 23-án.
Leírom,hogy gimnazistaként és tanárgyerekként engem mi zavar a legjobban.
A kémia termünk 2 éve használhatatlan,mert olyan szinten be van ázva a plafon,hogy mállik le és balesetveszélyes.Az igazgatónő hiába próbálkozik a klikk nem hajlandó pénzt adni a javításra és sajnos a jelenlegi rendszerben a klikken kívül nincs más opció a felújításra.(megjegyezném ráadásul egy megyeszékhelyről van szó). Ahol anyukám dolgozik(általános iskola)ott már teljesen szét volt szakadva a magyar zászló ezért az igazgató szólt a klikken,hogy küldjenek egy másikat(az iskolának semmi pénze,úgyhogy egy zászlót se tud venni "egyedül"). Konkrétan a klikk egy majdnem ugyanolyan szakadt és ráadásul KOSZOS zászlót küldött az iskolának,hogy azt húzzák fel az állami ünnepeken....
Az állami könyvek használhatatlanok.Pl a matekkönyvekben nincs gyakorlófeladat,ami le is lenne vezetve,de fél oldalnyi szöveg van arról,hogy Anna (27)-nek miért érte meg matematikát tanulni,ráadásul tele van helyesírási hibákkal(a régi könyvünkben ezzel szemben voltak feladatok levezetve + magyarázat (a definíciók is példákkal voltak összekapcsolva)+ még voltak gyakorlófeladatok levezetés nélkül,amit órán lehetett csinálni vagy házinak adni-de nyilván az nem volt jó,mert nem az államé a bevétel),de a többi könyv is hasonló színvonalú.A végzősöktől gyűjtik be az idolalomkönyveket,hogy az alsóbb éveseknek legyen lehetőségük normális könyvből tanulni,ne a rossz államiból kelljen.Nevetséges az is,hogy mennyit kell a gyerekekkel haladni egy év alatt.Nekem még szerencsém van,mert még a régi rendszerben kezdtem el tanulni,de pl akik alattam tanulnak,azok 11.évre eljutnak a II.világháború végéig.Csak azt nem tudom,hogy akkor 12.-ben mit fognak csinálni egy évig,mert az a pár anyag,ami utána van max 3 hónap.Vagy ezekszerint akkor aktuálpolitikát akarnak tanítani?
Hirtelen változtattak az érettségin is.A gyerekek a jelenlegi érettségirend szerint tanultak,aztán egy teljesen másfajta érettségit fognak írni.Ez mennyire igazságos velük szemben?
Ráadásul olyan változtatások is szóba jöttek,hogy történelemnél ne lehessen atlaszt használni.Én ezt se értem,ha matekból lehet függvénytáblázatot használni akkor töriből mi a baj középszinten az atlasszal?
Amit tanári oldalról biztosan el tudok mondani az az,hogy hiába törölték el a túlórát a tanáraim ugyanúgy túlóráznak csak INGYEN-és megjegyezném,hogy ennek nagy részét muszáj csinálniuk,ez hol igazságos?Más ha túlórázik akkor azért pénzt kap,a tanárnak akinek ugyanúgy van családja és magánélete ez miért nem jár?És azt még hozzátenném,hogy a tanárok munkaideje se nyolc óra,mert a dolgozatjavítások főleg egy magyarnál vagy törinél legalább 2 óra osztályonként(anyukámon is látok,hogy mennyit javít még itthon is,hogy mindennel kész legyen,és gyakran pont a saját gyerekére nem marad ideje)És akkor még nem készültek a következő órára plusz még írhatják a 100 oldalas önértékelésüket is magukról az alvásidejük rovására.Az óralátogatások is rosszul vannak megoldva.Nem gondolnám,hogy egy magyar szakosnak kéne azt megítélni,hogy egy tesitanár jól oktatja-e a gyakorlatokat vagy sem.Minden tantárgynál más a tanulásmódszertan,legalább arra vennék a fáradságot,hogy egy azonos szakú képzettebb tanárt küldenek be az órára aki tud érdemben is hozzászólni a kolléga munkájához.A kisegítő iskolákat is megszüntették ezért azokat a gyerekeket,akik eddig oda jártak most beküldték egy normál osztályba.De vajon az mennyire jó,hogy egy olyan gyerekhez kell alkalmazkodnia a többinek,aki még begyógyszerezve se tud nyugodtan ülni és óra közepén felborítja a padot,vagy folyamatosan ordítozik,mert éppen olyan betegsége van?Ez se a beteg gyereknek nem jó,akinek megfelelő gyógypedagógus végzettséggel rendelkező tanárra és kis létszámú osztályokra lenne szüksége se azoknak a normál képességű gyerekeknek,akik e-miatt nem kapnak megfelelő színvonalú oktatást.Arról nem is beszélve,hogy ez milyen stressz egy olyan tanárnak,aki nem kapott megfelelő felkészítést arra,hogy hogyan kell egy ilyen gyerekkel "bánni"(hiszen ez a gyógypedagógiához tartozik nem a sima tanulásmódszertanhoz). De enyhébb esetekben is hasznos volt az,ha egy tanulásban akadályozott gyereknek volt lehetősége megfelelően képzett pedagógussal és kis létszámú osztállyal felzárkózni.Egy normál osztályban,ahol egyre gyorsabban kell haladni az anyaggal ezeknek a gyerekeknek esélyük sincs felzárkózni.
Még annyit tennék hozzá,hogy a tanárok nem kértek fizetésemelést(érdemes elolvas a tanárok követeléseit),azért tüntetnek,mert a jelenlegi állapotok tarthatatlanok,mind a tanárok mind a gyerekek részéről.Ráadásul a kormány részéről egy csúnya lejáratókampány is indult,ami ahogy ezen az oldalon is látszik meghozta a hatását.Én csak annyit kérnék mindenkitől,aki elolvassa a kommentem,hogy tájékozódjon megfelelően és ne az összeesküvés elméletek illetve a különböző politikai oldalak véleménye alapján ítélje meg a pedagógusokat,mert ők is ugyanolyan egyszerű emberek,mint bárki más.Nem akarnak mást,csak hogy megfelelő körülmények között végezhessék azt a hivatást,amit választottak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!