Miért szajkózza az összes politikus, hogy csökkenteni kell a tananyagot?
Nézzék már meg a könyveket: a szöveg mennyisége egyre csökken, minden tele képpel, ábrával; hová lehet ezt még csökkenteni?
"Régen" volt tankönyv + szöveggyűjtemény, ezeket most már egybeolvasztották, a hosszukat felébe vágták. A történelemkönyvek mesekönyvekké váltak. Az érthető, magyarázó matematikakönyveket is miért kellett lecserélni? Arról ne is beszéljünk, hogy a szakiskolákban egy könyvbe nyomnak bele 4-5 tantárgyat. Miért akarják még jobban lebutítani az embereket?
Talán mert a mostani oktatási rendszer teljesen felesleges dolgokat tart fontodnak?
Mi szüksége van egy embernek olyan hatalmas mennyiségű lexikális tudásra egy olyan korban, ahol a zsebedben hordott kis szar 2 másodperc alatt felmondja Ady teljes életrajzát és a másodfokú egyenlet megoldóképletét?
Nem oktatnak modern művészetet, helyette divatjamúlt verseket és novellákat állítanak be úgy, mintha azoknak az ismerete az alapműveltség része lenne. Őszintén, mi a valószínűbb? Hogy a kölykök a Walking Deadről beszélgetnek vagy Arany Jánosról? Ne tegyünk már úgy, mintha mindenki egy 40 éves könyvtáros lenne... Filmművészetet egyáltalán nem oktatnak, nem tanítják meg a gyerekeknek, hogy mi a különbség egy Sergio Leone meg egy Michael Bay között, emiatt pedig a felnövekvő generációk szarabbnál szarabb filmeket néznek, mert nincsen nekik megtanítva az a módszertan, ami által különbséget tudnak tenni a jó és a rossz között, ha már a gyerek úgyis filmet néz és nem olvas verseket, akkor legalább a minőségi filmnézésre legyen rászoktatva és akkor talán magasabbak lesznek az igényei az Éjjel Nappal Budapestnél vagy egy Adam Sandler komédiánál. Az alapvető matematikán (szorzás, osztás, százalékszámítás, átlagolás, szögmérés) az átlag ember semmi mást nem használ, vagy ha esetleg arra kényszerül, hogy ezeknél többet kell használnia, akkor fogja a telefonhát vagy egy fillérekért kapható tudományos számológépet és megoldja. Pénzügyi téren semmit, de tényleg semmit nem tanítanak, nem tudják mi a különbség a különböző hitelcsomagok között, amikre a mai világot figyelembe véve valószínűleg szükségük lesz, nem tudnak különbséget tenni a bankok között, nem tudnak befektetni, fogalmuk sincs mi az a kamatos kamat, így miután ezen a téren semmit se oktatnak nekik, simán felveszik a változó árfolyamú valutás hiteleket és szépen elveszítik a házukat likviditási problémák miatt.
Semmi az életben valóban használható tudást nem sajátítanak el, hanem csak egy halom, használhatatlan, de ennek ellenére az "alapműveltség részének" nevezett szart pumpálnak a fejükbe és automatikusan idiótának bélyegzik azokat, akik nem tudnak megfelelni ennek. Természetesen a sok ostoba proli meg nyugger, akinek fingja sincs az oktatás problémáiról nem érti, hogy miért kell az oktatási reform és úgy látja az egészet, mintha ez az egész csak egy haszontalan időpocsékolás lenne.
"Mi szüksége van egy embernek olyan hatalmas mennyiségű lexikális tudásra egy olyan korban, ahol a zsebedben hordott kis szar 2 másodperc alatt felmondja Ady teljes életrajzát és a másodfokú egyenlet megoldóképletét? "
Adok egy példát, hogy értsd nincs igazad.
Határozd meg Mekkora erővel terhelhető egy 40cm^2 körkeresztmetszetű és 2 méter hosszú acél rúd, ha a young modolusa 210 Gpa.
Ott van minden a zsebedben hozzá...
Igen ott van. Ha viszont nincs rutin a használatukban, akkor olyan, mintha nem is lenne... :/
"Angliában kötelező tananyag lett a programozás. Nálunk van hittan. Szerinted melyik a hasznosabb?"
Szerintem a programozás sokkal leterhelőbb, mint hittanon ülni és semmit nem csinálni, és filozofálgatni a 10 parancsolatról... ÉS mintha a diákok terheléséről beszélgettünk volna.
"Nem kötelező ám jól keresni meg jól élni..."
"Jujj, meg ne szakadjunk már. Teljesíthetetlenül hangzik. "
Mint diák, és mint osztályelső mondhatom: nem teljesíthetetlen, DE!
De nem is célravezető. Projektmunka minden tantárgyból? Na menjenek már az anyjukba, egyrészt felesleges, másrészt nincs semmi fejlesztő hatása. 2 év alatt 3 évnyi kémia tananyag leadása? WTF?!
Projekt hetek, digitális hetek? Jól hangzanak, jó a legális lógás, de félhónapot vesz el az oktatásból, amit tanárnak és diáknak kell majd pótolnia. Éveken át tanítanak kronológiából, aztán érettségi előtt megváltoztatják, és a kötelezően megvásároltatott tankönyvem érvénytelenné válik? Kössz szépen...
Csak a múlt héten a tankönyvünkben volt egy hibás képlet és egy megoldhatatlan feladat. Az angol tankönyvben csak a páros fejezeteket kell megtanítani előírások szerint, az le van sz*rva ha a páratlanokban fontos nyelvtani szabályok vannak. És még sorolhatnám, az előzetesen (5 hónap késéssel) elküldött érettségi követelmények hanyagságával és miegyébbel is, de nem teszem.
És ha bármiféle kételyed van az írásommal kapcsolatban, idézd, és alátámasztom, de egy pártbérenc ne okoskodjon olyasvalamiről, aminek egyáltalán nem a részese, velem ellentétben!
És mennyivel hasznosabb az a 2 óra prog? És mit lehet ilyen korú gyerekeknek progból tanítani? mert számelméletet meg valszámot biztos nem, és igazából ezekkel szoktak nagy pénzeket akasztani.
Már egyébként nem csak azért, de láttál te már tipikus magyar, általános iskolai informatikatanárt? Aki már az excelhez nem ért komolyabb szinten, az érintőképernyős mobilok meg már olyan csúcstechnológia hogy nem ért hozzá (és nem is akarja megtanulni).
Tényleg úgy gondoljuk, hogy az ország összes diákja a Teleki Blanka elitsulijába jár, elitgyerekként, elit előadókhoz, elit lehetőségekkel?
"ÉS mintha a diákok terheléséről beszélgettünk volna."
Ültél már orvosi rendelőben? A semmittevés is lehet fárasztó, ha nem fárasztóbb. A lényeg, hogy ezért a fáradtságodért cserébe mit kapsz...a hittanon semmit sem.
#12
"Adok egy példát, hogy értsd nincs igazad. "
És hány ember tudja kiszámolni a jelenlegi "csodás" sok anyagot átadó rendszerben, aki nem azon a területen van?
Ezzel csak bizonyítod, hogy a lexikális tudás ilyen magas szintje, sem garantálja minden információ birtoklását/csökkentve és az információszerzési képességet javítva több értelme lenne.
#13
"Szerintem a programozás sokkal leterhelőbb, mint hittanon ülni és semmit nem csinálni, és filozofálgatni a 10 parancsolatról... ÉS mintha a diákok terheléséről beszélgettünk volna."
Szerintem egy szeretett dolgot csinálni sokkal kevésbé leterhelő, mint egy nem szeretett dolgot csinálni. A hasznosságbeli különbségükről nem is beszélve ez a tipikus "szakkörtárgy kötelező tárgy lett eset".
12#
A kérdés a középiskolai tananyag csökkentéséről szól, a tanárok is ez ellen tüntetnek, szóval kár behozni ide valamit, amit max. 10 szakközépiskola oktat az országban, a többi helyen meg felsőoktatási tananyag ez. Mellesleg meséld már el, hogy az általad hozott példának az ismerete mennyiben segít egy átlag embert az életben? Épp emiatt a hozzáállás miatt vannak a tüntetések, vagyis, hogy egyesek halálosan használhatatlan tudást gondolnak olyasvalaminek, ami a való életben egy nélkülözhetetlen tudás, holott az emberek csak egy nagyon kicsi hányada használja a való életben. Ennyi erővel én is behozhatnám a szabászgépek karbantartását és kezelését, mert az se zsebből előhúzható tudás, de tudom, hogy ezek ismerete szintén nem segít egy átlag embert, az viszont igen, hogy mondjuk kikupálják annyira pénzügyi téren, hogy nem fog beleesni az első hitelcsapdába, ami az orra elé kerül, vagy hogy mondjuk ismeri annyira a politikát, hogy nem lehet ingyen cuccok ígéretével megvásárolni a szavazatát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!