A kőbányai Szent László nagy liberális iskola? Láttam tegnap, hogy ők lázadtak fel a legnagyobb számban.
El tudom képzelni, hogy egy 16 éves gondolkozik. (nem kell dolgokat a számba adni) Sőt még azt is el tudom képzelni, bár nem értem hogy valamiért érti, hogy a jelenkori baloldal hogyan is gondolkozik, és egyetért vele.
De nem száz kockás ingben, és főleg nem bugyuta selfiháborúba kezdő tinikről, akik ha nagyon komolyan gondolják a véleményalkotást akkor írnak egyet, hogy mennyire feleslegesnek tartják a biológiaoktatást.
( [link]
De mondhatott volna fizikát is, mert eléggé kéz a kézben jár az ilyesfajta reálutálat.
Aztán meg csodálkozunk, hogy a bölcsészekre két szám megbízható összeadását nem lehet rábízni...
Szeretnél mondjuk több irodalmat meg történelmet? Mert valakik szerint az a kultúra meg az emberi lét csúcsa. A zöngés meg a zöngétlen kívülről.
Valamit elmondtam az imént a közpénzről, és annak céljáról. Vagy felfogod, és egyetértesz, vagy felfogod és nem, de akkor soha többet ne bújj az esélyegyenlőség, szolidaritás és hasonló közkedvelt baloldali kifejezések mögé életed során. Itt kezdődik az erkölcs. Hogy a körülményektől függetlenül kiállunk abban amiben hiszünk.
Ha viszont másban hiszel, akkor nem értem miért értesz egyet a követelések a közszférában dolgozók bérének emelésével... Hiszen nem értesz egyet a szolidaritással.
"ezt a mi tanárjaink is éveken át sok építő javaslatot tettek, rendszerint értelmetlenül. "
Javaslom ezeket a leveleket akkor nyilvánossá tenni.
Persze nem fogják, mert azért valószínűleg nem ilyen fekete-fehér a dolog.
Mi volt 10 éve? 6 éves voltál? Akkor bizonyára jó sok kutatómunka, és nem csak az amit innen-onnan hallottál, mint VÉLEMÉNY határozta meg a mondandódat.
El mondom mi hátráltatja a politikát már huszonsokéve. Alapvetően az a gondolat, hogy a rendszer rosszul működik ,és ez nem old meg semmit. Az old meg, hogyan működhetne jobban. Csak erre a baloldal képtelen, mert tele van dilettáns idiótákkal akik mindenből igyekeznek politikát és hatalmat csinálni.
"Ja, persze. Mert ha a Hermannosokkal kellene leülni tárgyalni, ahhoz sok köze van a baloldalnak. Magadtól vagy ilyen, vagy besegítenek? :-D
A fityisz meg annyira kompromisszumképes párt, hogy a parlamentből is kivonult évekig, tárgyalás helyett. Persze, az is csak azért volt, mert a baloldal nem tárgyal, mi? :-D Nem érzed ezt az egybites világképet szánalmasnak?"
Itt a Hermannosok nem hajlandóak tárgyalni... Diktálni hajlandóak a követeléseket, és addig igazából kicsit sem érzem jogosnak, hogy a fideszen kérjük számon (aki egyébként a kormánypárt), hogy nem kompromisszumképes a 20%os parlamenti jelentőségű baloldallal szemben.
Apropó fideszesek meg ballerek.
Nagyon bizotsak vagytok benne, hogyha kicsináljátok a fideszt, akkor itt balos kormány lesz. El kell keserítselek, jobbik váltja majd jó eséllyel. Na majd akkor milyen szava lesz a liberális értékeknek :DD...
Visszasírjátok még a kompromiszumképtelen diktátort.
"Azért, mert ahogy észrevettem úgy vagy erkölcsi szélkakas, ahogy a kormány ellen kell beszélni. "
Mondanál erre példát? És hogy jön ehhez az SZJA csökkenés?
Ami pedig a közös büdzsét illeti: a pesti elit gimnázium nem a borsodi iskola kárára működött, nem egymás elől vették el a lehetőséget. Arról egy elit iskola igazgatója sem tehetett, ha egy borsodi önkormányzat nem tudta/akarta az iskoláját fejleszteni. Viszont a te logikád szerint a borsodi iskolában sokkal jobb feltételeknek kellene lenni, mint 3 éve, de nincs. Ugyan úgy nincs, ahogy korábban sem volt, vagy még annyira sem. Akkor mitől jobb most?
http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__370..
Itt például épp csak a könnyem nem csordul ki, amikor azt írod, hogy a SZJA csökkentés miatti költségvetés a szegények szívják meg, mert egy időben kivezették az adójóváírást.
Hogy érted, hogy nem lett jobb a borsodi iskola kilátása? Talán bezárták?
# 25/25 Időpont ma 14:14
Kezdetnek megtenné az, ha a régi rendszer jönne vissza, és a jövőben nem egyik napról a másikra csinálnának ilyen baromságokat mint a KLIK. De ehhez persze gondolkodni kéne...
Úristen, te el is olvasod amit a másik írt? Csak mellébeszélsz, és megszórod egy kis személyeskedéssel. Egyébként egy szóval sem mondtam, hogy 16 éves vagyok, vagy hogy baloldali (bár látom, hogy hiába "tagadod", lesüt az írásodból, hogy ezeket az embereket nem kezeled egyenlő félként). Ha továbbra is ilyen válaszokat írsz, akkor borítékolom, hogy politikai vitába akarsz belemenni szakmai helyett.
19 éves vagyok, de pár ezer éve feltalálta az emberiség az írást és a beszédet, így nem kell 40 év élettapasztalat ahhoz, hogy tájékozódni tudjak az életben. Tavaly érettségiztem, van családom, rokonságban is van gyerek, ismerek sok diákot, tanárokat, tanárok gyerekét, frissen benne élek a mostani rendszerben 13 éve. Szerintem ennyiből már világosabb képet kapok, mint mondjuk aki 5-10 éve diplomázott le, és politikai színekben pompázó szemüvegen át tekint vissza fanyar nosztalgiával.
Amit írtál arra sok mindent nem tudok reagálni. A tanáraimat és a véleményüket ismertem, de fogalmam sincs hogy van-e nyilvános csatorna, amit ide be tudnék linkelni.
A reálképzést meg pont, hogy nem segíti a kormány semmivel, inkább akadályozza a plusz órákkal, a specializáció hátráltatásával.
A KLIK kötelező központosítása is teljesen felesleges. Értem, hogy egységes feltételeket akartak teremteni minden iskola számára, de ez nagyon nem sikerült. Szintúgy a tanterv és a könyvek megbolygatása sem hozott semmilyen pozitív eredményt.
A poroszos oktatási rendszer pedig egyáltalán nem hatékony, és részben együtt tudok érezni a sráccal a cikkben, még ha nem is fogalmazott mindenhol a legszerencsésebben.
Egyetemen még talán elmegy ez a rendszer, mivel ott rengeteg dolgot kell lenyeletni az emberekkel, ráadásul felnőtt emberek ülnek az előadókban, önként vállalva mindent (plusz itt te osztod be mire mennyi időt szánsz).
De középiskolában teljesen más a helyzet. Én is szinte minden héten fáradt voltam, nem is a teljesíthetetlen követelmények miatt, hanem mert rosszul volt felépítve az időbeosztás -, amibe nulla beleszólásunk volt ráadásul -, a számonkérések nem mindig az ember tudását tükrözték, sok óra volt amit egy valamilyen érdeklődésű diák feleslegesnek érzett végigülni, (azaz az óraszámok nem a diákok érdeklődését tükrözték), meg ez a 7x45 perc végigülése reggeli-ebéd nélkül, miközben a diákok alig csinálnak valami interaktívat. Illetve el tudom képzelni, hogy aki egy elit 4 osztályosba járt gyengébb képességekkel, annak elég tömören van leadva az anyag.
Nagyjából ezért fárasztó a középiskola. Szvsz van egy réteg, aki tesz az egészre; van egy felső 10-20%, aki tényleg építi az életét minden területen, a többiek meg félsebességen tengetik a napjaikat motiválatlanul, és fáradtan, miközben sokkal több rejlik bennük, és modernebb rendszer mellett emellett még maradna is erejük élni.
Tudom van ez a mentalitás, hogy aki végigjárja az iskolát, az úgy gondolja, hogy ezt másoknak is végig kell ugyanígy sz..nia, mert ettől lesz ember, de ettől még ugyanúgy sz.r az oktatási rendszer, korszerűsíteni kéne.
Ez most teljesen külön téma attól, amit az előbb írtam. Csak azt akartam szemléltetni, hogy ezek a reformok kb. nem oldottak meg semmit (sőt sok esetben csak rontottak), hiába voltak drasztikusak.
Gondolkoztam már, hogy mit lehetne jobban-szebben, de egyrészt úgysem hallgat meg senki, másrészt feltétlenül sérülni fog valami a mostani tananyagból, és egy ember nem tudja mérlegelni, hogy mi mennyire fontos mindenkinek.
Én abban hiszek, hogy fel ösztönözni kell az érettségizőket a tanári pályára. Jó ösztöndíjakat és kezdőfizut ajánljanak a kezdő pedagógusoknak, cserébe a nem odaillő elemeket szórják ki, legyenek pszichológiai tesztek, stb. A rendszeres továbbképzést is fontosnak tartom folytatni. A kényszerből alkalmazott tanárokat így remélhetőleg sikerül kirobbantani a pozíciójukból. Általánosban sok a rossz tanító, ez ott is javítaná a helyzetet, így a gyerekek nem utálnák meg már fiatal korban az iskolát.
A tehetséggondozásra, az érdeklődés irányú specializációra már legkésőbb 10-12 éves korban komolyan rá kéne vezetni a fiatalokat (megfelelő jutalmazással és érdekes témákkal). A középiskolákban pedig - egy ésszerű alaptantervet leszámítva - jobban rá kéne állni arra, hogy az anyagot és az órarend felépítését a csoportok képességeire és az érdeklődési köreikre alapozzák. Fontos, hogy legyenek specializációk, lehetőség szerint jól átjárhatóak legyenek, ha valaki meggondolja magát.
Az osztályrendszert én eléggé elavultnak látom (csak kényszerből használják, mert nincs elég erőforrás). Nem magát az intézményt, hanem hogy az órák többségét ugyanaz a fix X különböző fő, ugyanannál a tanárnál látogatja. Maximum 10-20 fős, válogatott csoportokkal lehet hatékonyan dolgozni, ráadásul a megfelelő diverzitás a tanulók szociális fejlődését is segíteni (több emberrel találkozik, több tanár nézőpontjában ismeri meg az anyagot). A csoportépítésre is jóval nagyobb hangsúlyt kéne fektetni - ez az amire jelenleg nincs idő és energia.
Igazából rengeteg mindent lehetne még írni, mert első osztálytól kezdve a tanárok utánpótlásán át a forráshiányig sok mindent lehetne változtatni. Felesleges csitítgatni az embereket, az oktatás az ország jövője szempontjából a legfontosabb bástya, és most reform címszó alatt tovább bontják az alapját, mikor eddig sem állt biztos alapon.
Azt hiszed van saját véleményed? Szerinted komolyan nem probléma, hogy a baloldal a gyerekeket használja önöm politikai érdekből? Persze, hogy nem tekintem ezek után őket partnerként. Nekik sem az a céljuk, hogy azok legyenek.
Akkor elemezd kérlek a Hermann Ottó 21 pontját... Mit gondolsz a megfogalmazottakról, azon kívül, hogy 'jogos' (SIC!).
A poroszos oktatás egyébként nem az amiről te beszélsz. Pont úgy liberálisabb, hogy húzzák nyúzzák. A poroszos az olyan, hogy van egy könyv amit elmondanak első órán, hogy be kell nyalni és 14 heted 14 órával van benyalni.
A magyar rendszer akkor lenne jó, hogyha a diákok akarnának tanulni, és nem az "ej ráérünk arra még" módszerével skippelni a tanulásra fordítandó időt.
Egyetemen úgy megy, hogy az órákon beugró van, és ha 14ből nem tudsz 3mat akkor buktad a tárgyat. Viszont látásra jövő ilyenkor. Nyilván ezt nem lehet bejátszani a közoktatásban, de hogy mocskosul célravezető az egyszer biztos.
Tudod mi az a HÍD program? A derék tüntetők meg akarják szüntetni azzal, hogy ha felvisszük a tankötelességet 18 évre, akkor okafogyottá válik. A valóságban meg 18 éves 6. osztályos éltanulónkra nem ragadt több csak kosz +2 év alatt. Ilyenekről már hallottál?
A KLIK által hagyott finanszírozási űrt mi fogja betölteni? Vagy majd az iskolabezárások rendben lesznek?
"Itt például épp csak a könnyem nem csordul ki, amikor azt írod, hogy a SZJA csökkentés miatti költségvetés a szegények szívják meg, mert egy időben kivezették az adójóváírást. "
Egykulcsos SZJA lett, ami csak a magas jövedelműeknek volt csökkentés, a szegényeknek valóban szívás. Meg tudod cáfolni?
A KLIK által létrehozott finanszírozási lyikat természetesen a költségvetésből kell betömni. Mégis mi másból?
Arról beszéltem, hogy KLIK ügyben nem vagy szolidáris, SZJA ügyben pedig igen.
Miért beszélsz mellé?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!