A kőbányai Szent László nagy liberális iskola? Láttam tegnap, hogy ők lázadtak fel a legnagyobb számban.
A balos analfabéták ezerszer jobbak... azok aztán meghallják a kritikákat.
Kérlek ne! El lett olvasva. Inkább nektek kéne azon elgondolkozni, hogy attól, hogy a megoldások foghíjasak a problémák amikre létrejöttek még léteznek, és attól, hogy egy tollvonással megszüntettek ezt vagy azt még probléma marad.
Na ezzel mi a helyzet?
Most nem balos kormány van, tökéletesen mindegy, hogy mennyire hülye a Gyurcsány meg a fanjai.
Egészen pontosan milyen problémákat oldott meg a klik létrehozása (azon kívül, hogy volt pár tucat semmihez nem értő rokon/haver, akiknek kellett valami láblógató hely)? Mi lett jobb a központosított tantervtől? Miért jobb az, hogy csak egyféle tankönyvet lehet használni (azon kívül, hogy ugye itt is sikerült a piac egy részét kisajátítani a holdudvarnak)? Mire jó a napi szintű testnevelés kapacitás és felszerelés nélkül? Miért jó az, ha a kormányzati oktatáspolitika figyelmen kívül hagyja a pedagógia tudományos eredményeit és olyan elveket próbál alkalmazni, amikről már az 50-es években is tudták, hogy értelmetlenek?
De tényleg engem érdekel..
A KLIK azért jött létre, hogy az önkormányzatok által nyújtható, sőt a rendes működéshez alapvető juttatáskülönbségek ne vezessenek színvonalbeli különbségekhez, hogy valaki milyen iskolába jár.
Vagy szerintetek ez így rendben van? Magyar Bálint alatt úgy emlékszem a szegregációról hallani sem akartunk. Tegnap valakitől egy olyan választ kaptam, hogy majd KLIK nélkül az önkormányzatok hol jobban hol kevésbé jobban tudják majd fenntartani az intézményt. A hermannba 6 kréta/nap, az észak-borsodi cigány elemiben meg kapják be. Minek születtek szegénynek?!
Persze Gyurcsányék ezt könnyedén megoldották. Ahol nem tudjuk fenntartani, azt majd jól bezárjuk.
Tehát, hogy Herman Ottót Miskolc városa, mint a helyi sztárgimit, és pesten a kerülete a Teleki Blankán jó alaposan kitömte az oktatáshoz szükséges forrásokkal, a központosítással egy vesztesei lettek a dolognak.
Persze lehet azzal egyetérteni, amit a vitapartnerem írt az önkorm.ról, csak akkor nem merészeljünk többet a szegények és az éhezők mögé bújni, amikor például stadionberuházás van.
Az egyenlő oktatásban vannak egyenlőbb iskolák... közpénzből. "Köz"teherviselés. Ennyi erővel fizethetnék a saját sulijukat is, és akkor nem ilyen szar szemét szaralakok mondanák meg, mint az Orbán meg a KLIK.
" hermannba 6 kréta/nap, az észak-borsodi cigány elemiben meg kapják be"
Teljesen igazad van, most esélyegyenlőség van. Sehol sincsenek meg a feltételek, egyformán sz@r könyvekből tanulhat mindenki.
"A KLIK célja, hogy a már meglévő példaértékű nevelési-oktatási módszerek a közeljövőben az összes állami iskola számára elérhetőek legyenek. Fontos továbbá, hogy azok az intézmények, amelyek ezt a folyamatot segítik, támogatást kapjanak."
Az én olvasatomban ez nem azt kellene, hogy jelentse, hogy az elit iskolát igazítjuk a borsodi cigány elemihez.
Jó képet kaptál zsuzsika. Üdv a valóságban. Ennyit jelent a közteherviselés, meg az esélyegyenlőség.
Gondolom az SZJAnál vadul verted magad a földhöz, hogy mennyire életet adó lehet egy minimálbéresnek +3000 ft.
Semennyire nincs rendben, ha egy közpénzből működő intézmény vagyoni alapon szegregál. Két dolgot lehet csinálni.
- Vagy magánsuliba járatják a tehetősek a gyerekeiket.
- Vagy mindenki számára azonosak lesznek a feltételek a közkatásban, ami lehet jó is, csak akkor többet kell fizetni,amit persze senki nem akar, mert senki nem akarja Oláh Jancsika integrációját fizetni.
Persze ez csak utópia. Ne aggódj zsuzsika. Valószínűleg az lesz a vége, hogy ahol az önkormányzat fenn tudja tartani a kedvenc sulikat ott fenntartja, a többi meg marad a KLIKes rendszerben.
"Gondolom az SZJAnál vadul verted magad a földhöz, hogy mennyire életet adó lehet egy minimálbéresnek +3000 ft."
Bocs, de ezt nem értem. Miért kellene vernem magam?
És miért is jó az, ha a szomszéd tehene is megdöglik?
Azért, mert ahogy észrevettem úgy vagy erkölcsi szélkakas, ahogy a kormány ellen kell beszélni.
Ez nem a szomszéd tehene eset. Ez inkább olyan, mintha azt mondanám, hogy egy olyan kasszába amibe mindenki ad az esélyegyenlőség zászlaja alatt jóval többet veszek ki, aztán még az arcom is nagy rá, hogy nekem tehenészetem van, a másiknak meg megdöglött a tehene, és igazán nem kéne az enyémnek is megdögölnie ha a másiké megdöglött.
"Vagy itt bárki szerint érdekli a 16 éves gimnazistát, hogy a tanárának mennyi adminisztratív terhe van? "
Én épp a szökőár előtt lavírozó ex-diák vagyok, és nem erről szól a dolog. (bár az is abszurd, hogy szerinted egy 16 éves gimnazistának nincsenek önálló gondolatai)
A KLIK ellehetetleníti a jobb iskolákat, lényegében a nyomtatásért, krétákért, vécépapírért folyik a harc; nem lehet az iskolának saját gondnoksága, elvonják a forrásokat bizonyos helyek kárára. Eddig sem kaptak nagy pénzeket az iskolák a fenntartóktól, de ezt a tehetősebb önkormányzatok és szülők legalább igyekeztek kiegészíteni extra forrásokkal is.
Aztán mi is itt még a probléma.. Például az ötosztályos képzést, vagy bármilyen hasonló tehetséggondozást igyekeznek ellehetetleníteni.
Nem képesek heti három fizikaórát, mint alapfeltételt elrendelni, helyette tölteléktárgyakkal tömik az órarendeket - amik jobban leterhelik/zsibbasztják a tanulókat, mintha lenne 5-6 fő tárgyuk.
Nincsen választási lehetőség a tankönyvlistán, legfeljebb a tanár mondhatja azt, hogy akkor megrendelteti a diákokkal teljes áron, amiből tud tanítani.
Egy interjút adtak a rádióban, ott elég jól megfogalmazta egy nő a dolgot. Volt ~30% szabad mozgásterük eddig a tanároknak, hogy eldöntsék, hogyan tudják hatékonyan tanítani a helyi diákokat. Ezt most elvették, így a gyengébb iskolákban a gyerekek túlterheltek, az erősebb iskolákban ez esetleg lehúzhatja az oktatás színvonalát.
Ahogy hallottam megbízható másodkézi forrásból, a tanárok újfajta besorolása, bérezése rosszul működik, és kiskapukra ad lehetőséget. Nem mellesleg ez megosztja a tanári karokat, ami megnehezíti az adott intézmény működését.
A tanároknak persze van lehetőségük a "szaktárcának" javaslatokat írni; ezt a mi tanárjaink is éveken át sok építő javaslatot tettek, rendszerint értelmetlenül. Valószínűleg egyből megy minden a "spam" mappába, nem is próbálkoznak kompromisszumot kötni.
Ha mindez nem lenne elég, most végre megmozdult valami, de még most is csak elbeszél a kormány az egész mellett, és persze páran ebbe is beleviszik a politikát, hogy "kussoljon mindenki, bilibe lóg a tanárok keze", vagy hogy "ez a 'civil' mozgalom csak újabb baloldali uszítás".
Komolyan muszáj ezt? Van kábé százezres nagyságrendű tanú arra, hogy a rendszer rosszul működik.
5-10 éve sem volt fenékig tejfel a rendszer, illetve valóban igyekeztek megreformálni a közoktatást, csak hogy ezt átgondolatlanul, dilettáns módon tették, és természetesen figyelmen kívül hagyták a tanárok és iskolavezetők figyelmét, akik nem mellesleg 20-40 éve átlátják a rendszert.
# 8/19 Időpont ma 12:12
Mondja az az oldal, aki szerint Magyarországon vannak a fideszesek, meg a balliberálisok :-D De csak bizonyítsd tovább az igazam, szeretem az ilyet.
# 9/19 Időpont ma 12:18
Ja, persze. Mert ha a Hermannosokkal kellene leülni tárgyalni, ahhoz sok köze van a baloldalnak. Magadtól vagy ilyen, vagy besegítenek? :-D
A fityisz meg annyira kompromisszumképes párt, hogy a parlamentből is kivonult évekig, tárgyalás helyett. Persze, az is csak azért volt, mert a baloldal nem tárgyal, mi? :-D Nem érzed ezt az egybites világképet szánalmasnak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!