Mire fel tiltakoznak a tanárok?
A legtöbb nem tanítja meg a gyereket semmire, elszórakozza az időt, nem magyaráz jól, sokak kénytelenek külön tanárhoz menni.
Anno nekem is a német tanár inkább leállt pókerezni meg ilyeneket. Sőt volt h be sem jött.
Az általános iskolai tanárok is leadták az anyagot, főként matekból, de semmit nem magyaráztak. Volt 1-2 gyerek akinek a szülei szintén tanárok voltak és jóban voltak azzal a tanárral. Annak a gyereke ha tudta akk lesz.rta h más érti-e.
Amikor hozzá jártam matekozni, akkor volt olyan példa amit nem is tudott.... Mondta h ó ezt máshogy kell akkor mindegy menjünk tovább. Elkezdte azt a példát de nem tudta így kihagyta.
Úgyhogy a tanárok is tehetnek ám róla h ilyen a színvonal.... régen nem kellett ennyi gyereknek külön órákat venni.
igen, az a probléma, hogy nem tudsz általánosítani. vannak jó tanárok, bár egyre kevesebb, akik tényleg a diákok érdekeit nézik, és nem csak bejár és letudja a tanórát.
nekem volt ez-is az is a 12 közoktatási évem alatt. ált. iskolai matektanárom például tökéletes pedagógus volt(már nem, mert nyugdíjas). középiskolában viszont egy rakás szar volt, a mi sulinkba is úgy került, hogy a másikból átrakták, ott sem szívlelték, mert szarul tanított.
szerintem nem gáz az, hogy változást akarnak, bár sokszor sokan megmondták már, hogy a variálás se vezet semmire.
most ha elérnék, hogy valami régi és a mostani rendszer keveréke, esetleg a régi rendszer lépne működésbe újra, az megint beletelne jópár évbe, hisz megint van egy jópár évfolyam, aki egy másik rendszerbe kezdte el a tanulást.
mivel az új rendszer óta még nem telt el annyi év, hogy aki ebbe kezdte, ebben végezzen is, így ez is már eleve egy problémás dolog.
másodikos-harmadikos gyerekek mondjuk jövőre normálisabb könyvből tanulnának, akkor az megint furcsa lesz, és még lehetne sorolni, de azzal nincs baj, hogy tiltakoznak, mert ezt az utat folytatni is hiba lenne.
Röviden:
Adott egy rendszer ami sokak szerint rossz.
Ha a rendszer tényleg rossz (és a közvélemény kutatásokból tudjuk, hogy ez sanszos) akkor azt meg kell változtatni.
Igen, vannak rossz tanárok, de egy rossz rendszer egy jó tanár érdekeit sem szolgálja, ezért kell változtatni, hogy legalább a jó tanároknak megadjuk a lehetőséget.
"A legtöbb nem tanítja meg a gyereket semmire, elszórakozza az időt, nem magyaráz jól, sokak kénytelenek külön tanárhoz menni."
A gyerekeknek erre van igényük.
Például:
- Tankerületi elvtársak szólnak bele az iskolák dolgaiba, kiherélték az igazgatók hatáskörét.
- BECS néven tanári spiclihálózatot hoztak létre. Lehetőséget teremtve, hogy a "BECS"-es tanár a számára nem szimpatikus kollégát ellehetetlenítse. Esküszöm mint a Tanú c. filmben.
- Egésznapos iskola: Utána házi feladatot kell a gyereknek írnia, ami az egésznapos iskola fényében értelmetlen.
- KLIK: Köztartozásai vannak, a vállalkozók már szóba sem állnak a KLIK-kel, hisz ők is pénzből élnek és nem fogják beérni, holmi "moratóriummal".
Én a tanulmányaim alatt szinte csak rossz tanárokkal találkoztam, de szerencsére voltak azért kivételek. Sőt, egyenesen ellenszenvesnek tartom úgy általában az oktatókat...
Ugyanakkor van bennem némi empátia is és bizony-bizony szimpatizálok velük; legalábbis így felnőtt fejjel.
Adott egy felsőfokú végzettségű ember, aki elég sokat tanulhatott, hogy eljusson idáig és kiszúrják a szemét minimálbérrel. Ez mellé jön az, hogy egyre több a c-típusú gyerek, akikkel nem lehet bánni és úgy általában, az állam szépen elvett tőlük minden eszközt ahhoz, hogy fegyelmezzenek (sőt, már ahhoz is, hogy tanítsanak). Ezen felül rendszeresen beszámolókat kell tartaniuk, otthon kell túlórázniuk, stb.
Én nem is értem, hogy hogyan nem dőlt még össze a csudába az egész oktatási rendszer. Diplomásként én például minimálbérért nem mennék be dolgozni csak azért, hogy elfáradjak.
Szerintem közösen tehetünk mi és az szüleink/nagyszüleink arról, hogy ilyen a színvonal. Most végre itt a lehetőség, hogy talán némi változást lehetne kicsikarni a kurmányból, talán élni kéne vele. Nem pedig prolihergelni.
Azért,mert az egész KLIK-es oktatás politika egy nagy nullával egyenlő.Fentebb leírták már többen,hogy miért rossz az egész...A tanárok és diákok tiltakozása pedig teljesen jogos.
Mellesleg az államilag támogatott és kiadott könyvek nagy része tele van hibákkal.Nincs sokszínűség,egy sablon (tananyag) van a piacon,ami egyáltalán nem megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!