Mit szeretnének a pedagógusok konkrétan?
#9!
„Elsősorban nem a tanárok miatt kell csökkenteni az óraszámot, hanem a diákok miatt.”
Ezt maximálisan el tudom fogadni! Nekem a gondom ezzel kapcsolatban az, hogy ha veszünk egy diákot – maradjunk a tanító néni példánál, aki egy osztályt tanít az összes tantárgyból, legalábbis nálunk így van – napi 5 órájuk van, ez heti 25 tanóra, rendes órában számolva 25*55 perc= 1375 perc, azaz heti 22,9 (23) óra. A kérdésem az lenne, hogy hová csökkentenénk az óraszámot a diákok érdekében? Vagy ha kitágítom a kört, és szakközépben nap 6-7 tanórával számolva, hová csökkentenénk az óraszámot? Napi 5 órára? Ez elegendő idő arra, hogy az éves tananyagot a diákok letudják? Nem tudom, csak kérdezem, de szerintem nem.
A másik szembeötlő problémám ezzel kapcsolatban, hogy az első kedves válaszoló által bemásolt tételes követelés-listában szerepel egy ilyen:
„3. Jelentősen csökkenteni kell a kötelező tanulói óraszámokat. Az időkereteket a választható tanórai foglalkozásokhoz, illetve a szakkörökhöz kell áttenni.”
Ezt hogyan kell értenem ebben az esetben? Csökkentsük le az óraszámot, és a lecsökkentett óraszámból is különítsünk el egy részt a szakkörökre, illetve foglalkozásokra? Ha így kell értenem, akkor erősen megkérdőjelezném, de reálisan a tanárok is megkérdőjelezik azt, hogy ezzel az óraszámmal teljesíthető-e a követelmény.
Vagy értsem úgy, hogy gyakorlatban nincs csökkentve az óraszám, csak át van csoportosítva egy része szakkörökre? Ebben az esetben viszont nem csökken le 22 órára az óraszám (mert gondolom most több, hiszen a 13-as pont szerint vissza kell állítani az óraszámot 22-re)
Ha a pedagógus 22 órát dolgozik, akkor a gyerek is. Ez napi 4 illetve 5 tanórát jelent. Nem tudom, hogy ez biztos, hogy elég? Első négy osztályban nyílván, de utána?
"Ha a pedagógus 22 órát dolgozik hetente, akkor a gyerek még nem biztos, hogy ugyanannyit, mert több tanár tanít egy osztályt. A gyerekeknek több órájuk van."
De gondolom amikor a gyerek első órája matek, a második meg magyar, akkor a második óra más osztályban matek, tehát elvben, ha jól van elosztva, akkor nincs hézag.
"Arról nem beszélve, hogy mennyire nem gyakorlatias a tanterv, csupa lexikális tudás az egész."
Ebben igazad van, de a gondom ezzel kapcsolatban, hogy a követelésekben, ahogy a kérdésem feltevésénél is említettem, hogy csupa általános dolgot hallottam. Ez abszolút általános dolog, ez a tanítási forma volt harminc, negyven évvel ezelőtt is, lexikális oktatás. Viszont épeszű alternatívát nem hallottam. A matek lexikális, a fizika lexikális, a kémia szintén lexikális, bár a fizikát és a kémiát lehet ügyes kísérletekkel érdekesebbé tenni, a töri lexikalitása tényleg felesleges, és a földrajz lexikalitása szintén felesleges, az alsó tagozat tananyaga adott, legfeljebb a kivitelezéssel lehetnek gondok, az óvodapedagógiáról ne is beszéljünk. Nekem hiszti szaga van ennek a kérdéscsoportnak, holott igazuk van, de csak a köpködést hallottam, megoldást nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!