A magyarok többsége miért csak fővárosokban tud gondolkodni?
Pl. munkavállalásnál csak Budapest, Bécs, meg Németország akkor Berlin, ha britek akkor London...
Pedig más országokban ott vannak a tartományi fővárosok illetve nagyobb városok.
Pl. A VW központja Wolfsburg, a vasúté Braunschweig, Siemens központ Erlangen. Vagy ipari központ Düsseldorf és Bonn környéke.
Briteknél meg ott van Manchester, Leeds ahol sok a lehetőség.
De azt látom hogy sok magyar csak a fővárosokban tud gondolkodni, mintha zaon kívül nem is lenne élet,
A legtöbb, legjobb munkalehetőség általában a fővárosban van, ahogy a nagykövetségek is (ügyintézéshez jól jöhet), vagy csak szimplán a legtöbb magyar (van, akinek ez is szempont).
Én például azért nem megyek vidékre, mert akkor a repülőtértől sokkal messzebb lennék, és mivel sokat utazom, nem mindegy, hogy még vezetnem/buszoznom kell 200 kilométert egy egyébként is utazós napon.
Az első világháború után elcsatolták a régiós központokat.
Pozsony, Kassa, Nagyvárad, Temesvár, Kolozsvár Szabadka, Zágráb...
Ott vannak azok, csak a határ másik oldalán.
Gyakorlatilag levágták a vasúti körgyűrűvel együtt. Így lett sugaras a közlekedés.
Magyarországon meg van egy fejlett Budapest, egy fejlett Észak-Dunántúl, fejlődget valami a 3mas vonalán és ennyi volt.
Na jó, de azért a nagyobb országok nem csak fővárosból meg vidékből állnak.
Németeknél pl. közvetlen repülőjáat volt Frankfurtból meg Hannoverből is Budapestre.
Egyébként meg messze nem Berlinben vannak a legjobb állások, egy siemenses nő képes volt Berliből Niedersachsenbe ingázni nap mint nap, mert annyival jobb volt a bér és a munka.
Messze a legjobb lehetőségek meg régebben bajoroknál meg baden-württembergben voltak, még az észak-németek is szivesen költöztek le. Nem tudom most mi a helyzet arrafelé.
Mert Magyarország nagyon centralizált hely, a fontosabb intézmények nagy hányada Budapesten van, a vidékfejlesztés mint olyan meg kimerül annyiban, hogy ki és hány száz hektárnyi földet tud privatizálni vidéken, ahol a gazdáknak távolról sincs olyan erős érdekérvényesítő erejük, mint mondjuk a nagyobb városok vonzáskörzetében. A tartományi fővárosok megfelelői kis túlzással nálunk a megyeszékhelyek, amik gyakorlatilag mini Budapestekként működnek, tehát ahelyett, hogy a megyékben egyenletesen haladna az infrastrukturális fejlesztés, inkább minden a megyeszékhelyre koncentrálnak. Kelet-Magyarország pontosan emiatt fog összeomlani 3-4 éven belül, mert telibe szarja mindenki, senki nem csinál nagyobb beruházásokat, a beruházásokat megvalósítani képes embererő meg szépen lassan teljesen kivándorol onnan.
A magyarok meg seggek, egy halom képzetlen proli, akiknek a világképük egyszerűbb egy tál vesebabnál is: "pénzt szerezni, főmenni Pestre oszt éni mint a királyok". Egy alapvetően alacsonyan iskolázott embertömegtől ne várd el, hogy pl. kistérségi fejlesztéseket tervezzenek évekkel előre, hisz sokuknak még az is nehéz kihívás, hogy eltervezzék a hétvégéjüket.
"Gyakorlatilag levágták a vasúti körgyűrűvel együtt. "
Ez hol volt? Még nem hallottam róla.
"Kelet-Magyarország pontosan emiatt fog összeomlani 3-4 éven belül, mert telibe szarja mindenki, senki nem csinál nagyobb beruházásokat, a beruházásokat "
Ez is érdekes dolgog, hogy a máshol is nyugat felé híznak az emberek. Németek ugyanez. Sachsen-Anhalt szinte kiürül, akinek a nyugati szomszéd van közelebb az oda megy, akinek már berlin vagy Lipcse, az meg oda. (igen Lipcse kivétel, ott nagyon megugrott az ipar)
# 8/9 Időpont ma 13:47
Trianon. Nézz rá, google térkép szépen mutatja a vasúti gyűrűket, amiket (is) elvettek tőlünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!