Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hová tud még süllyedni a...

Hová tud még süllyedni a magyar oktatás?

Figyelt kérdés

Micsoda ötlet :)


[link]


Mindennapos énekóra. Hát ez valami csodálatos :)

Véletlenül se mindennapos informatika vagy matematika, esetleg fizika/kémia. Nem baj, ha sík hülye a gyerek ezekből, legalább majd énekelni tud :) De pl. a hypót meg a sósavat összeöntheti nyugodtan.

Meddig tud süllyedni még a magyar "oktatás" ? Komolyan, félek, hogy mi lesz ha gyerekem lesz, és ilyen oktatást fog kapni... Nem szánalmas ez? Mint Észak-Koreában, ahol minden reggel énekelnek a gyerekek az iskolában a bölcs vezérük tiszteletére. Haladunk-haladunk :))))


2015. aug. 5. 07:08
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
80%

# 9/10 Időpont ma 09:49


És szerinted hány órát tanít egy héten év közben? Megsúgom, hogy az csak papíron kevesebb mint 40, a valóság 50-70 között mozog. De hű, lehet egy százassal többet visz haza óránként. Mesterdiplomával, és 15 év munkaviszonnyal. Tényleg, de jó nekik!


A nyári szabadság is legjobb esetben 1 hónap, nem 3, mint ahogy azt minden barom hiszi. Év közben pedig a hétvége se mindig szabad, nemhogy bármikor máskor.

2015. aug. 5. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
82%

"A szomszédom 150 ezer forintnál kevesebbet nem visz haza - pedig nyári szünet van és a kertben a virágait gondozza szinte egész nyáron miközben és ma is éjszakára megyek 80 - 85 ezerért három műszakban."


Majd ha te is 15-16 éve fogsz ugyanabban az üzemben dolgozni valamilyen felsőfokú szakképesítéssel hidd el meg lesz vagy jócskán túl is lépi a 150-nek megfelelő vásárlóerővel rendelkező fizetés a tiéd is. 80-85 körül jellemzően a kezdő betanított munkások keresnek.

2015. aug. 5. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
71%

Nem tudom ki vagy, privátra nem válaszolok:

Egy tanárnak a hétvége nem szabadság péntek délutántól hétfő reggelig. Épp elég dolguk van a hétvégén is.

2015. aug. 5. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
100%
Pont az ének az, amit nem lehet magasabb óraszámban megtanítani. Ez egy készségtárgy...valaki vagy ért hozzá és szereti és akkor sokkal többet foglalkozik vele heti 5 óránál, vagy valakinek tökre nincs érzéke hozzá és akkor nyomathatjuk neki, szerencsétlen csak jobban megutálja...
2015. aug. 5. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
93%
Majd még jön a mindennapos matek és informatika is, hogy ne legyen semennyi szabadidejük a gyerekeknek, és csak tanuljanak, és ne játsszanak, ne legyenek hobbijaik.
2015. aug. 5. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
75%

Elöljáróban: Ha rajtam múlna, nem támogatnám a "mindennapos énekóra" bevezetését. Annak ellenére sem, hogy sokakkal ellentétben tisztában vagyok a zenei nevelés, a zenehallgatás és a zenetanulás pozitív hatásaival.

(Akit érdekel, utána lehet nézni a részleteknek, de nagyon röviden: a zene _minden_ képességterületet fejleszt.)

Sajnos nem is lenne ehhez megfelelő pedagógusgárda, kivéve, ha énekszakos tanárok vagy énekműveltségi területes tanítók tanítanának már első osztálytól kezdve, és közülük is csak a valóban jók.

Nem mellesleg 2013-tól felmenő rendszerben heti két énekóra van, szerintem ez elég, ha "jól csinálják". Aki meg ennél többet szeretne, járhat zeneiskolába...


"Véletlenül se mindennapos informatika vagy matematika, esetleg fizika/kémia."


A matek majdnem mindennapos, az egyik legmagasabb óraszámban oktatott tantárgy.

Az infó hasznos (lenne), de ezt sem kellene mindenkinek erőltetni. Sok iskolában van lehetőség infó tagozatos osztályba járni, ha valaki akar.

A fizika és a kémia akkor lenne igazán hasznos, ha gyakorlatiasabb lenne, és szerintem akkor is elegendő lenne a jelenlegi óraszám.


"De pl. a hypót meg a sósavat összeöntheti nyugodtan."


Na, ezt pl. én sem kémiaórán tanultam, hogy nem szabad... Kb. semmi használhatót nem tanultunk.


"Egyelőre törvény kötelez az iskolába járásra."


Egyáltalán nem kötelez. Magyarországon TANKÖTELEZETTSÉG van, nem iskolába járási kötelezettség. Pontosan ezért egyre több a magántanuló.

(Egyébként meg vannak magániskolák is, ill. reformpedagógiai módszerekkel dolgozó intézmények is. Tehát azért lehet választani, ha nem is olyan sok lehetőség közül.)


[A pedagógusok munkaideje és fizetése körüli vitába nem szeretnék belefolyni, de azért azt megjegyzem, hogy az egy kivételesen lelkiismeretes/jó értelemben "megszállott" személy lehet, aki heti 40 óránál többet dolgozik, és még a hétvégéken is, és még a nyári szünetben is csak egy hónapot nem... Persze sokan vállalnak nyári különmunkákat (korrepetálás, felkészítés, táboroztatás), de ez vagy privátban megy, vagy pluszpénzért. Tényleg nem 2,5 hónap a nyári szünet, ahogyan sokan hiszik, de nem is csak egy... Másfél - két hónap között van intézménytől függően, ez idő egy részében elvileg berendelhetik a pedagógust, de a gyakorlatban nem vagy csak ritkán szokták. A jövedelmekről meg annyit, hogy a neten elérhető a közalkalmazotti bértábla, bárki megnézheti. Ismeretségi körben pl. főiskolai végzettséggel, kb. 20-22 év után nettó 204 ezret kap az egyik hölgy, nem túlórázik, és most nyáron pont két hónap szabija van. Ebből pár hetet maszekban, külön pénzért dolgozik. Egy másik hölgy kb. 17-18 év munkaviszonnyal 157 ezret kap nettóban, a többi körülmény ugyanaz.]

2015. aug. 5. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
Majd a gyermekek megtanulják a nemzetimagyar magyarnemzeti népdalokat sejjehajj és akkor lesz itt jólét, meglásd!
2015. aug. 5. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
100%

Az énekóra még csak a jéghegy csúcsa.

A legfőbb probléma azzal van, hogy a rettenetesen dilettáns oktatásszervezéssel azt akarják elérni, hogy az oktatás a tudatos butításra legyen kihelyezve. Hogy a gyerek ne tanuljon semmi értelmeset, helyett nyomjuk inkább az etikát, a hittant, meg még Isten tudja mit, ráadásul a mostani tankönyvekből is botrány lett, mert olyan gusztustalanul primitív és fröcsögő szövegek vannak benne, hogy az ember már nem tudja, hogy sírjon e vagy nevessen kínjában.


itt van pár szép példa, a mostani "gyönyörű" tankönyvekből:


- „a klasszikus görögök országa”

- a Hold, amivel „28 naponta az történik, mint a lányokkal”

- a görögök „érezték, hogy miközben az ember okos, a teste néha nagyon nem okos, olyan, mintha az ember fölül okos lenne, alul meg oktalan állat"

- a szatírok azok, „akik éjjel az erdőben szaladgálnak és nőkre fáj a foguk


Ilyen bugyuta szövegeket aki kitalált és megalkotott, örökre el kellene tiltani az iskoláktól, és a munkájától.

Szóval itt nem az énekóra a legrosszabb, és még csak nem is a tesióra, hanem az, hogy hányingert keltően dilettáns módon alakítgatják az oktatást, aki nagyon jól tanul, de nem tehetős, annak esélytelen az egyetem, és nagyon nagy igazságtalanságok, esélyegyenlőtlenségek keletkeznek.

Én is egyetemista vagyok, tandíjas, mellette dolgozom. 4,5-ös az átlagom, és nem, ösztöndíjat nem kapok, mondván "annak nem kell támogatás, aki tudja a tandíjat fizetni". Ellenben ismerek jópár olyan embert, aki nem fizetősön van, 2-3-as az átlaga, és kap ösztöndíjat, ráadásul sok helyen a nem fizetősöknek a koli is olcsóbb!


Magyarországnak rengeteg színvonalas egyeteme volt. Ma sikerült ezt pár kivétellel mind tönkretenni. Hogy hol fog ez kicsúcsosodni, nem tudom. De nagyon sokán már nem hogy az iskolát, de az óvodát is külföldön kezdik emiatt, már aki megteheti. Ismerek olyat, aki Bécsben tanul, és Miskolcról ment ki.

2015. aug. 5. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

# 16/18 Időpont ma 15:04


Dolgozatjavítással megvan az az 50 óra... csak nem számolhatják el mind.

2015. aug. 5. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

Ez az énekórás és tesiórás dolog is egyértelműen megmutatja, hogy az oktatás szervezése és alakítása olyan emberek kezében van, akiknek fingjuk nincs az egészről. Se a folyamatról, se a végeredményről, se a tetteik következményeiről. Ugyanilyen dilettáns idióta volt Hoffmann Rózsa is.

De a cél egyértelmű: minél kevesebb egyetem legyen, és minél kevesebb embernek adódjon meg a lehetősége egyetemre menni, ezáltal egyre képzetlenebbé válik a lakosság, amit aztán jól ki lehet használni közrabszolgaként, meg gyárakban.


Finnország, Németország és Svédország például nagyon is támogatja az oktatást, Finnországban rengeteg helyen van egyetem. És a színvonalas, és normális oktatás miatt tartanak ott, ahol. Magyarország meg megy az ellenkező irányba.

2015. aug. 5. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!